Ga naar inhoud


Het openstellen van de kabel, Hoe?


Gast raas

Aanbevolen berichten

Mede-satters,

 

ik zat net iets te bedenken dat de opta (of hoe heet dat ook) eigenlijk wil dat de kabel 'open gaat', zodat er in een dekkingsgebied uit meer dan 1 provider gekozen kan worden i.p.v. nu maar 1.

(althans, zo is een hele poos geleden besloten, alleen nog niet uitgevoerd)

 

Echter, nu vraag ik me af, hoe willen ze dat doen?

Als je nu bv. leest dat Ziggo bandbreedte problemen heeft om het hele pakket bv. in hd uit te brengen.

 

ik neem aan, dat als er meerdere providers bij moeten komen die toch ook bandbreedte nodig hebben.

 

Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

 

(ps. blij dat ik sat heb voor m'n pc'tjes, vrouwtje wil echter kabel -> gemak (ingebouwde CI+ tuner) )

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: raas


ik neem aan, dat als er meerdere providers bij moeten komen die toch ook bandbreedte nodig hebben.




De zender blijft maar krijgt er een codering bij, net als nu bij de sat.
Daar zal niet zoveel bandbreedte voor nodig zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

 

(ps. blij dat ik sat heb voor m'n pc'tjes, vrouwtje wil echter kabel -> gemak (ingebouwde CI+ tuner) )

 

Gemak? laat je niet gek maken,CI+ heeft zeeeer veel beperkingen,zoals beperkte opnames geen reklame over spoellen,geen eigen indeling van zenders de provider is baas over jouw tuner en HDD.En het feit dat div. kabel providers hun eigen box hebben,zoals UPC,andere kabeltuners werken niet.KABEL", daar sleep je toch een auto mee (aan) als je pech hebt,ene je hebt ook nog start kabels.Met SATELIET ben je baas over je eigen settopbox.Dus TV aan op EXT1 box aan en kijken maar,je afst.bed. van je tv heb je niet nodig,wan alles doe je met de sat reciever V+ V- EPG en TXT.wat wil je nog meer?Opta kan zo veel willen ,maar technich is de kabel aan het eind van zijn capaciteit.meer gaat niet,wan het aantal freqenties is beperkt,dus vol is vol.Alleen je knip raakt leeg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...