guust Geplaatst: 12 mei 2010 Geplaatst: 12 mei 2010 Hoi, Een kennis van mij heeft een panasonic tx l26c10 tv, hieraan zit een thomson campingset. Wanneer hij deze aan de tc heeft zonder (upc)kabel, dan heeft de thomson ontvanger 0% signaal. Doet hij de upc kabel in de tv, dan doet hij het ineens. Zet hij een dm500 in deze opstelling erop dan heeft deze zonder upc kabel 37% signaal, met upc kabel 85%. Het klinkt ongelooflijk, maar het is echt waar. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Snurker Geplaatst: 12 mei 2010 Geplaatst: 12 mei 2010 Gaarne iets meer informatie Dus UPC geeft een kabelsignaal ? En die Thomson is dat Digitenne of Satelliet ? En is het Digitenne..is er dan een interne of externe antenne ? Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
guust Geplaatst: 14 mei 2010 Auteur Geplaatst: 14 mei 2010 Hoi Snurker, De kabel van upc ligt inderdaad nog in het huis en daarnaast wordt er al een aantal jaren via de sat gekeken, de thomson is een sat ontvanger. Het is heel vaag, alsof de tv het signaal via de scart wegtrekt van de satontvanger, wat volgens mij niet kan, wanneer er geen analoge kabel op de tv aangesloten zit. Op een plasma sie ook in het huis staat geen enkel probleem overigens.
columbo Geplaatst: 14 mei 2010 Geplaatst: 14 mei 2010 Je sluit hem toch wel met een scart kabel aan hoop ik,en niet op de annaloge ant ingang,anders heb je nooit geen goed signaal.Raar verhaal.Je sluit toch geen 2kabels op elkaar aan of zo?
Eddy VL Geplaatst: 14 mei 2010 Geplaatst: 14 mei 2010 Misschien toch eens de kabel naar de schotel controleren: met een ohmmetertje zien of de massa vlecht nog verbonden is (van ene plug naar de andere) Als je de kabel niet kunt losmaken eens een kortsluiting forceren tussen de binnenste geleider en de massavlecht, en dan aan de andere kant meten. Kabeltje met twee krokodilleklemmen bvb. Ook eens proberen als de ontvangers boven elkaar staan on ze eens iets verder uit mekaar te zetten. Kost geen geld... Mvg Eddy Vl
guust Geplaatst: 25 mei 2010 Auteur Geplaatst: 25 mei 2010 Nou, iets verder. Op een andere sat instalatie gaat het wel goed, combi ontvanger+tv. We moeten het dus toch zoeken in de schotel uitrichting - lnb of bekabbeling, al blijf ik het vaag vinden dat het op een plasma in hetzelfde huis wel goed gaat. Bedankt voor het meedenken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen