AEO Geplaatst: 12 mei 2010 Geplaatst: 12 mei 2010 Hallo, Via Tele2 heb ik internet en telefoon, en ik heb van deze provider een draadloze router in bruikleen. De telefoon werkt alleen als die op deze router staat aangesloten. Als ik de telefoon rechtstreeks aansluit op het 4-polige muurcontact, dan werkt hij niet, er is dan ook geen kiestoon. Dat betekent dat de router altijd ingeschakeld moet blijven, omdat ik anders telefonisch onbereikbaar ben. Deze router verbruikt best wel veel, ongeveer 140 kW per jaar, en daarom wil ik weten, of er andere draadloze routers bestaan, waar je ook je telefoon op kan aansluiten. Ik stel deze vraag, omdat de router gisteren (gedeeltelijk) kapot ging, hij doet het niet meer draadloos. Met een netwerkkabel op de laptop aangesloten kan ik via deze router nog wel internetten, maar nu komt het: mijn zoon heeft even snel een andere draadloze router gekocht, die moet met de netwerkkabel op de Tele2 router aangesloten worden, en nu hebben we weer draadloos internet. Echter, nu moeten er dus twee routers ingeschakeld staan! Terwijl de telefoon nog steeds op de oude router aangesloten moet blijven, omdat je op de nieuwe router geen telefoon kan aansluiten. Het liefst wil ik dus een zuiniger router, en dat zou moeten kunnen, omdat die nieuwe router 7 keer zo weinig stroomverbruik heeft als die van Tele2. Wie kan mij wijzer maken? Al vast bedankt. AEO Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
theparasol Geplaatst: 12 mei 2010 Geplaatst: 12 mei 2010 fritzbox, die is energiezuinig. Klokt zelfs de cpu onderuit enzo als er geen activiteit is. Trouwens 16 Watt per uur is niet veel. Trek je ook de voedingsadapters uit het lichtnet als je apparatuur niet gebruikt? Wat denk je dat het kost om internet running te houden in datacentra?
AEO Geplaatst: 12 mei 2010 Auteur Geplaatst: 12 mei 2010 Bedankt voor je antwoord. Kan ik echter ook de zaak splitsen op de een of andere manier? Vroeger had ik een andere verbinding met een usb modem, er was een splitter, waarop aan de ene kant de telefoon met zo`n klein stekkertje zat aangesloten, en aan de andere kant die usb modem, die via een usb ingang op de computer was aangesloten. Dit was dus geen draadloos internet, maar er was ook geen aparte stroomvoorziening nodig. Maar nu kan ik de telefoon niet op de splitter laten werken, en zelfs niet rechtstreeks op het wandcontact. Ik vraag me nu af, of daar verschil in zit, of het dus afhankelijk is van welke provider je hebt. Weet jij me daar iets over te vertellen? Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
jeevanhoof Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Hoi, je telefoneert nu over het internet, dus digitaal. Je modem zet het digitale signaal terug om in een analoog signaal waarmee je computer kan werken. Vroeger werkte je telefoon analoog en dan kan je de stekker zo in het aansluitpunt stoppen. Dat je geen draadloos internet meer hebt is waarschijnlijk gebeurd door een instelling te veranderen in de modem. Je bent waarschijnlijk over gestapt op tele2 om de huur van je telefoonlijn uit te sparen. dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
theparasol Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Voorheen had je dus en een telefoonlijn en adsl voor internet. Dit werd bij je thuis opgesplitst door een zogenaamde adsl splitter in telefoniesignaal en adsl internet signaal. Tegenwoordig werkt dat anders, je hebt alleen nog adsl. Bij je thuis zorgt de router ervoor dat je telefonie omgezet wordt in voice over ip wat vervolgens via de adsl lijn je huis verlaat. Kortom, werkt je internetaansluiting om wat voor reden niet kun je ook niet meer bellen of gebeld worden. Je moet er dus voortaan voor zorgen dat je internetverbinding altijd in stand blijft. MAW je voip-modem-router moet aan blijven staan. Dat is wat veel mensen zich niet realiseren. Stel dat de netspanning in je wijk er bv voor een dag uitgaat. Je kunt dan niet meer bellen of gebeld worden, ook al zou je een ouderwetse telefoon hebben die vroeger zonder netspanning nog prima deed. Het kiessignaal wat je nu hoort wordt niet door de telefooncentrale gemaakt maar door je voiprouter die bij je thuis staat. Werkt die niet dan is de lijn dood.
Psychosammie Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Yep, en dat is de reden dat ik nog gewoon een telefoonlijn heb omdat anders het alarmsysteem niet meer werkt als de stroom er een keer af gaat. Maar even rekenen: 140Kwh * 9 cent (NUON) is volgens mij 12,60 euries per jaar. Waar hebben we het over? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
AEO Geplaatst: 13 mei 2010 Auteur Geplaatst: 13 mei 2010 Volgens mij is dat 140*€0,23=€32,20. Waarvan 52% naar de fiscus gaat, en dat haat ik! Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
rudolfdebeer Geplaatst: 19 mei 2010 Geplaatst: 19 mei 2010 goede oplossing, zoek op marktplaats oude speedtouch 510 werkend en hang daar goedkoop routertje aan en zorg dat je analoge telefoonlijn terugkrijgt (doen ze niet) Had van te voren dit goed moeten beseffen dat dit konsekwentie verkoopstrategie was. Optie, leven met mobiele telefoon of brandgevaarlijk straalkacheltje met rekening accepteren Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen