Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

beste forumleden

Ik zou graag mijn zenderaanbod willen vergroten met de Duitse en Britse zenders. ik heb daarom mij geïnformeerd in de grote winkelketens maar die dringen aan op belgacom of Telenet, maar dat is geen optie qua bekabeling.

ik zou opteren voor een mpeg4 ontvanger, met eventueel de mogelijkheid om later TVV te nemen. voorlopig dus nog niet, ik heb genoeg aan de VRT via DVB-t. een single tuner is voldoende.

mijn vraag is nu:

kan ik een TVV starterspakket kopen(Philips DSR-7121 ontvanger)?

of beter zelf een decoder en schotel zoeken? zoja enige suggesties?

Ik heb ook van horen zeggen: dat je best naar Frankrijk of Duitsland gaat omdat men daar meer Satkijkers heeft. loont dat en zijn er eventuele compatibiliteit problemen?

ik woon in oost-Vlaanderen en heb vrij zicht van west tot oost, dus dat lijkt mij geen probleem.

hartelijk bedankt voor alle antwoorden.

Geplaatst:

Een TVV-set is eenvoudiger, maar:

1) De ontvangers zijn vaak wat beperkt qua mogelijkheden (en vereisen in veel gevallen een smartcard om het te doen).

2) Standaard leveren ze geen schotel mee die de Britse zenders kan ontvangen.

Een eigen setup is daarom wellicht een betere optie. Dingen om op te letten:

1) De tuner moet overweg kunnen met Seca Mediaguard 3

2) De schotel moet de Astra 2 kunnen ontvangen (britse zenders), naast de Astra 1 (Duits, TVV) en Astra 3 (TVV HD) satellieten. Er zijn een paar schotels die dat kunnen; een Multytenne (makkelijk uit te richten, erg klein maar ook een kleine regenreserve) en de diverse Visiosat Bisatellite schotels, plus nog wat schotels die meer voor de liefhebbers zijn bestemd ;-).

Qua ontvangers is het vooral wat je wilt. Er zijn talloze mogelijkheden...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen