Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey, ben redelijk nieuw op de scene, en heb nog een paar probleempjes....

mijn huidige configuratie is als volgt:

-visiosat bigsat met 4 quattro lnb's voor astra 1,2,3 en hotbird.

-multiswitch van chess 17/8 met telenet-kabel erop.

-dreambox dm500s met gemini 4.7 en ccam2.14 (jah geld was op)

-gewone tv met beeldbuis laugh verbonden via scart.

-smartcard die geactiveerd is, maar nog zonder abo ... kan je 3 weken full kijken naar alles...(zelfs xxxtreme etc)

Nu heb ik reeds verscheidene keren een multisat scan gedaan voor alle services te vinden .. maar national geographic krijg ik maar niet te pakken frown tot groot spijt van men vriendin, heb zelf manuele scan geprobeerd met zenderlijst van tvv.

Alsook heb ik op het scherm steevast horizontale lijntjes op alle kanalen van de sateliet (niet bij telenet-tv)... en tussen de dm500s en tv zit enkel een scart-kabel.

Heeft er iemand een idee wat hiervan de problemen zijn? als ik de zendsterkte meet (via dm500s) op de verschillende satelieten zit ik altijd boven de 80%.

Oh, en weet er iemand hoe je de zenderlijst (waarvan sprake in handleiding... via code 1234) kunt inladen op de dreambox ... of is dit totaal overbodig?

Alvast hartelijk bedankt:D

Geplaatst:

Google ff op dreambox edit en zie hoe dit werkt.

Vervolgens pak je het harde werk van Henksat of ***ongewenste_link*** settings ofzo en die kan je dan gewoon inladen in je dreambox.

Dan heb je gelijk een leuk geordend lijstje

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo

Geplaatst:

Citaat:
Alsook heb ik op het scherm steevast horizontale lijntjes op alle kanalen van de sateliet (niet bij telenet-tv)... en tussen de dm500s en tv zit enkel een scart-kabel.

Probeer andere scartkabel

M.v.g.

Eddy Vl

Geplaatst:

Getverdemme laugh

jah, inderdaad staat onder de benaming NGC, zo zou ik nog lang kunnen zoeken laugh hehe.

En straks ga ik es zoeken achter een andere scart voor te testen. k'denk zelf nog een connector liggen te hebben van scart naar cinch..

Het rare is dat als ik sateliet kijk, dat het geluid van de analoge telenet-tv ook te horen is, welliswaar heel stil maar toch ...

alvast allemaal bedankt voor het de snelle respons laugh ik houd jullie op de hoogte wink

Geplaatst:

Het analoge geluid wat je zacht te horen krijgt,dat ligt aan je tv de ant en scart ingang omschakeling werkt niet geheel correct.Het beste beeld krijg je via de RGB uitgangen van de scart kabel Cinch is minder.Als de witte horizotale dunne lijntjes ook zicht baar zijn zonder signaal dan is de G2 spanning instelling op de lijntravo niet goed afgesteld, de onderste regelaar ietsjes terug draaien tot ze weg zijn.

Geplaatst:

thanks, de lijntjes verschijnen niet direct na het opstarten, maar pas na een kwartiertje en verergert dan ..

als ik de dm500 effe afzet, dan zijn de lijntjes terug effe weg, en loopt het geluid ook weer synchroon...

net een vriend over de vloer gehad ... electronica-kenner... en volgens hem zouden het de condensators zijn.

Geplaatst:

probleem zit dus in je tv,niet in de dreambox.Die gele inst.potm.verlopen nogal snel,remedie schoonmaken en opnieuw afstellen.of vernieuwen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Evt. zou je ook je Gemini kunnen vervangen door OpenPLi.

Na het flashen, kun je direct vanuit de Dreambox menu de laatste setting list (zenderlijst) van Henksat downloaden, dan ben je direct klaar en heb je een erg goed ingedeelde zenderlijst voor NL/BE. Hoef je dus niet met een PC en Dreambox edit te gaan werken.

De lijntjes kunnen ook veroorzaakt worden door je DM500S. Die worden al een poosje niet meer gemaakt door DreamMultimedia dus je hebt (tegen beter weten in) een Chinese namaak gekocht. De kwaliteit van deze ontvangers laat soms nogal te wensen over. Ik zou de ontvanger even testen op een andere TV, of sluit even een DVD speler aan de scartkabel die nu in je Dreambox zit.

Krijg je de strepen ook als de videomode op CVBS staat ? (meen me te herinneren dat DM500S last kunnen hebben van een slechte RGB uitgang)

Geplaatst:

Madshark, die dm500s is geen clone maar een tweedehands prulletje laugh

Heb gisteren een 800HD aangeschaft, werkt prima, geen lijntjes en superstrak beeld laugh

Dus probleem zal idd bij dm500s gelegen hebben.

Eind goed al goed hé, bedankt allemaal wink

Geplaatst:
Citaat:
Probeer andere scartkabel

Als de andere SCART kabel net zo slecht is als de eerste, dan zal je er niet veel mee opschieten.
Probeer dus een betere SCART kabel.
Niet zo´n goedkope van een knaak maar een waar de aders afzonderlijk van afgeschermd zijn.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.