mr_rolin Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Hi iedereen, 10 dagen lang heb ik met veel plezier met mijn nieuwe DM500HD kunnen spelen. Eergistern gewoon uitgezet via menu->shutdown en daarna de switch op nul. Gisteravond wilde ik de box weer aanzetten, maar geen resultaat . Het groene lampje op de voorkant ging direct aan (dus geen rode knipperende bootsequence) en bleef branden. Ergo geen beeld op HDMI of scart. Voeding vervangen door een andere 12V voeding, geen resultaat. Natuurlijk alle andere truken geprobeerd maar nul komma nul. Geen netwerk activiteit, dus flashen via de webbrowser niet mogelijk, ook geen telnet mogelijk. Dan maar flashen via de usb (service) plug met Windows XP en Universal DreamUp V1.3.3.5 en de VCP driver. DreamUp herkent de box als een DM500HD en gaat ook de flash loader uploaden. Als hij hiermee klaar is, krijg ik de mededeling "Upload completed, waiting for acknowledge...". Hier eindigt dus het verhaal, want er komt geen acknowledge. Iemand nog een goed idee (behalve de box terug brengen ). Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
Gast chachaji Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Hallo, Ik had hetzelfde probleem met mijn DM500HD. De box is dood en die zal je terug moeten brengen naar de verkoper en dan krijg je waarschijnlijk een nieuwe tenminste dat was bij mij wel zo. Mvg
satwave Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Heel herkenbaar! Bij mij duurde de lol 3 weken tot deze problemen zich voordeden. Ook van alles geprobeerd om hem tot leven te brengen. Box teruggebracht en na 4 weken kreeg ik hem werkend terug. Het lukt je waarschijnlijk toch niet om hem zelf aan de praat te krijgen. Niet verder aanmodderen en retourneren. Misschien heb je geluk en krijg je direct een nieuwe mee. Alhoewel ik begrijp dat er een termijn van 5 dagen is waarbinnen je een nieuwe meekrijgt. Daarna reparatie. Mvg.
Scheermes Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Wat is het probleem geweest als je hem terug krijgt? Of wordt daar niks over gezegd? Deambox 500HD - Dreambox 7020S - [uit de collectie: Nokia Mediamaster 9500 Allsas cam]
mr_rolin Geplaatst: 13 mei 2010 Auteur Geplaatst: 13 mei 2010 Iedereen bedankt voor de reacties. Helaas geen nieuwe gezichtspunten om de box te re-animeren, maar waarschijnlijk is dat op ons niveau ook niet mogelijk. Ik ga morgen de leverancier maar eens bellen en kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik hoop toch, dat mijn DM500HD in het vervolg wat langer blijft leven, want hij beviel mij uitstekend. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
mobieltje Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Waarom gebruik je DreamUp? Probeer het eens zo: DM500 HD Flashing firmware by Browser Klik hier Grts.
mr_rolin Geplaatst: 13 mei 2010 Auteur Geplaatst: 13 mei 2010 Hi Mobieltje, Bedankt voor de hint, maar dit had ik ook al geprobeerd. Als ik HyperTerminal start en daarna de DM500HD opstart, zie ik een hele riedel voorbij komen met als laatse dat de second bootloader #77 OK is en dan op de volgende regel een punt. Hierna wordt het stil en reageert de box nergens meer op, dus ook niet op "s". Ook via de normale browser methode krijg ik geen IP-adres. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
Greatone Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Mond op mond beademing zal in ieder geval niet lukken * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
satwave Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 @Scheermes: moederbord zou vervangen zijn. Mededeling dealer was dat het aantal retourneringen volgens Dream multimedia niet alarmerend is. @Rickring: ik gebruikte en gebruik nog steeds OpenPli. Mvg.
rlckring Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 mr_rolin is toch diegene met een defected DM500? Er zijn wel wat berrichten op intenert te vinden over defecte DM500HD boxen. Deze hebben dan een OoZooN-Image, Gemini, of BlackHole image. Vanddar mijn vraag welke image erin zat. Ik zal wel op de verkeerde beantwoorden knop hebben gedrukt.. Ik heb nog een vraag: Satwave schrijf: "moederbord zou vervangen zijn" andere berrichten op internet zeggen dat ze het zelfe mac adres zouden hebben.. Ook is er te lezen, dat er met een Second Stage Bootloader geen JTAG nodig is.. Hoe reanimeerd DMM die dingen.. Nog een vraagje aan mr_rolin, heb je tijdens het gebruik van DreamUp de USB en de Ethernet kable aangsloten gehad? Ik denk dat het proces zo werkt.. (hoop ik.) Sluit DM500HD op Ethernet switch aan, en de USB naar je PC. PC met active NIC en juiste ip config. DM500HD uit met schakelaar, start DreamUp, select serial port, met vinkje bij netwerk gebruiken. Ip vak linksboven ip van je PC. Ip vak linksonder ip voor DM500HD (zelf kiezen moet wel zelfde range zijn en uniek) Ip vak rechtboven ip van PC. Zet DM500HD aan. De boot loader word geconfigureerd met ip vak linksonder. DM500HD zend dan de acknownledge naar het Ip vak rechtboven. Vandaar usb en ethernet aansluiten. Dan zou je de knop flash moeten hebben, en messchien de flash pagina in IE ook. Ip adres in IE is dan Ip vak linksonder. Messchien zit ik er helemaal naast, ik kan het niet testen, mijn DM500HD doet het nog..
Gast Geplaatst: 14 mei 2010 Geplaatst: 14 mei 2010 Origineel bericht van: mr_rolin . Iemand nog een goed idee (behalve de box terug brengen ). Heb je al geprobeerd om eerst de originele Dreambox image versie 2.80 te flashen? Kijk eens wat je box dan doet! Werkt hij op FTA-zenders, dan pas een alternatieve image flashen.
mr_rolin Geplaatst: 14 mei 2010 Auteur Geplaatst: 14 mei 2010 Beste Ron en alle anderen, Er valt bij mij helemaal niets meer te flashen, anders had ik ook niet gevraagd of iemand nog een truuk had om mijn box te re-animeren. Ook heb ik met DreamUp alle bekende en minder bekende truken al geprobeerd, helaas zonder resultaat . Op het DMM forum en andere forums ook gelezen dat er toch een groot aantal mensen een DM500HD hebben (hadden) met exact dezelfde fout en dezelfde output via HyperTerminal als ik krijg. Er zit dus, denk ik, ergens een fundamentele fout in de hardware (sommige bronnen denken in de flash-controller) of in de bootloader/firmware of in een combinatie van beide. Het eensluidende resultaat is overal, dat de box op geen enkele manier meer tot leven te wekken is. Ik heb op mijn DM500HD images gehad van Dream zelf, ook hun expirimental OE1.6, een Pli-image en op het moment dat hij het leven liet zat er Black Hole OE1.6 image versie 1.3 van DreamElite in. Ik moet eerlijk zeggen, dat het grote aantal mankementen met DM500HD's mij toch een beetje huiverig maakt. Dat is zeker jammer, omdat ik deze box prefereer boven een DM800 (oke, wel met wat minder externe mogelijkheden) vanwege zijn snelheid en de mogelijheden van de nieuwe chipset. Over een half uurtje maar eens met de leverancier bellen en kijken of ik hem geruild krijg. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
xilorp Geplaatst: 14 mei 2010 Geplaatst: 14 mei 2010 En al gebeld???? Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient PLi Image
mr_rolin Geplaatst: 14 mei 2010 Auteur Geplaatst: 14 mei 2010 Hi Xilorp, Ja, ik heb al gebeld. Omruilen was geen probleem en ben nu net mijn nieuwe DM500HD aan het instellen. Jammer, dat ik geen reclame mag maken hier op het forum, maar perfecte service !!! Geen duimpje in de icoon voorraad, dus maar een duimpje bij het bericht. Ik hoop wel, dat deze het langer uithoudt. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen