Sailor2 Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Hallo, Ik heb het volgende probleem, Heb een Multytenne met 4 lnb gekocht en wil deze aansluiten op een dreambox 600, er gebeurt het volgende. In het menu van de dreambox staat het volgenede 1 diseq AA 2 diseq AB 3 diseq BA 4 diseq BB in het handleiding van de multytenne staat A/A 1 Astra 19,2 B/A 2 Eutelsat 13,0 A/B 3 Astra 23,5 B/B 4 Eurobird-Astra 28,5 In de dm600 ingevuld 1 19,2 Astra AA 2 23,5 Astra AB 3 13,0 Hotbird BA 4 28,2 Eurobird BB het volgende gebeurt 19,2 gaat werken en 28,2 gaat werken 23,5 en 13 niet, vervolgens 13 op 2 gezet en 23,5 op 3 gezet nu gaat ook 23,5 werken maar niet 13,0 het verschil wat ik zie is de positie met de diseq letters AA is volgens multytenne 1 en dm600 1 19,2 AA BA is volgens multytenne 2 13,0 maar in dm 600 2 AB AB is volgens multytenne 3 23,5 maar in dm 600 3 BA BB is volgens multytenne 4 en dm600 4 BB het lijkt er op dat er een soort van wisseling zit in 2 en 3 heeft iemand een idee hoe ik dit in de dm 600 wel goed kan instellen, Pli jade E1 en Henksat settingslijst groeten Sailor2
Mr DVB Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Hallo Sailor2, Welkom bij Sat4all.com! Wanneer ik je verhaal zo lees denk ik dat het wél werkt, maar dat gezien het feit dat 13° oost op een Multytenne de laagste signaalsterkte heeft de schotel net niet goed genoeg uitgericht staat. Indien dit het geval is vindt er geen 'lock' plaats en ontvang je dus niets op 13° oost. Advies: Selecteer een FTA Hotbird zender en richt de Multytenne in eerste instantie daar op uit, en kijk vervolgens of de 3 Astra posities nog immer voldoende signaal geven. Succes! LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)
Sailor2 Geplaatst: 13 mei 2010 Auteur Geplaatst: 13 mei 2010 Dank je wel Mr DVB Het signaal is goed en gelockt volgens mij heeft het iets te maken met de instellingen van de diseq en lnb maar ik weet niet goed hoe ik het in moet stellen. zie lijst hierboven. groeten, Sailor 2
tiercé /quarté Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Origineel bericht van: Sailor2 Hallo, Ik heb het volgende probleem, Heb een Multytenne met 4 lnb gekocht en wil deze aansluiten op een dreambox 600, er gebeurt het volgende. in het handleiding van de multytenne staat A/A 1 Astra 19,2B/A 2 Eutelsat 13,0? A/B 3 Astra 23,5? B/B 4 Eurobird-Astra 28,5 In de dm600 ingevuld 1 19,2 Astra AA2 23,5 Astra AB 3 13,0 Hotbird BA 4 28,2 Eurobird BB Pli jade E1 en Henksat settingslijst groeten Sailor2 in het handleiding van de multytenne staat A/A 1 Astra 19,2B/A 2 Eutelsat 13,0?dit is verkeerd =AB A/B 3 Astra 23,5?dit is verkeerd =BA B/B 4 Eurobird-Astra 28,5 Uw instellingen in de dreambox staan niet goed U moet uw configuratie als volgt instellen Astra1 op AA Hotbird op AB Astra3 op BA Astra2 op BB groeten van T/Q
Sailor2 Geplaatst: 13 mei 2010 Auteur Geplaatst: 13 mei 2010 Hallo Tierce/Quarte Dit klopt dat was ook mijn idee maar ik heb geen mogelijk heid om dit te veranderen, maar volgens mij heeft het daar mee te maken, ik gebruik pli jade en kan ab en ba niet omdraaien wel kan ik naar een extra menu waar ik per lnb waardes in kan geven maar ik weet niet wat, ik heb er een aantal geprobeerd en dan veranderen inderdaad de letters maar ik krijg niet de goede dit heeft waarschijnlijk te maken met de waardes die ik invul misschien dat iemand weet wat je bij lnb 2 en lnb 3 dient in te vullen zodat ab ba wordt en andersom. bedankt, Sailor2
wortellica Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 moet toch werken in de (simpele modus) 4 satellieten instellen heb het zelf ook gehad multytenne en dm 600 maar dat is al weer een tijd terug. staat er geen boom of iets dergelijks in de weg?
Sailor2 Geplaatst: 14 mei 2010 Auteur Geplaatst: 14 mei 2010 Hallo wortellica, Dat wil ik ook nog wel proberen ik heb nl niet gebruik gemaakt van de simple mode maar de meest uitgebreide mode en daar 4 lnb middels diseq ab ingevuld, heb nu even geen tijd want om dit te doen moet ik even resetten en dan weer invullen bedankt voor je respons maar als jij ook een multitenne hebt en alle vier de sattelieten werken kun je dan eens kijken hoe het lijstje bij jou staat, dan vul ik dat bij mij ook eens in. groeten, sailor2 zodra ik het geprobeerd heb reageer ik weer even
wortellica Geplaatst: 14 mei 2010 Geplaatst: 14 mei 2010 met simple mode moet ie het doen , denk dat dat het is. ik heb nu geen dm 600 meer, maar wel gehad, gewoon simple modus satellieten invoeren en voor de rest had ik geloof ik alles zo laten staan.
Sailor2 Geplaatst: 14 mei 2010 Auteur Geplaatst: 14 mei 2010 Hallo wortellica en alle voorgaande, Ik heb het werkend via deze tip maar toch vreemd, wat ik gedaan heb, ben naar de simple mode gegaan en 4 lnb gekozen en alles ingevuld, dit werkte vervolgens weer niet, weer gereset en naar simple mode gegaan en 2 lnb gekozen daardoor kon ik 13 oost goed invullen, deze werkte nu, vervolgens weer naar instelling gegaan en wijzigen gekozen en 23 en 28 toegevoegd a volia alles werkt, begrijpen doe ik het niet het heeft te maken met de wisseling AB en BA maar alles werkt nu. bedankt idereen voor het meedenken. groeten, Sailor2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen