meule Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Ik ben al 2 dagen bezig om een gedeelde map van de pc te zien op mijn vu Vu+ ziet de laptop wel, vraagt om gebr.naam en paswoord in te stellen en ik geef nee aan. Hij ziet dan geen mappen ook niet als ik een map heb gedeeld. De WD externe hd ziet hij wel in het netwerk en daar kan ik ook in. Heeft het soms iets te maken met een instelling in Windows7 ? moet ik soms nog iets extra,s aanvinken als ik een map deel ( map-rechter muisknop -eigenschappen- delen - deze map delen) bedankt alvast Maurice
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Dit probleem had ik ook steeds, na veel proberen was ik erachter, zo los je het waarschijnlijk op (dit had ik geschreven op het forum van pli-images.org Ik heb ook lopen modderen om een share te kunnen maken naar mijn PC. Ik zag wel de PC naam maar geen gedeelde mappen. Het probleem zat (uiteraard) in het inloggen op die PC. De stappen die ik heb gedaan om het werkende te krijgen zijn grofweg: Voorbereidingen op de computer 1. Rechtermuisklik op de mapnaam -> eigenschappen -> Tabblad delen -> klikken op: Deze map delen -> Sharenaam invullen -> OK drukken 2. Klik op Start -> Uitvoeren -> Vul in achter Openen: control userpasswords2 en druk op <OK> 3. In het tabblad gebruikers een vinkje zetten in "Gebruikers moeten een gebruikersnaam etc.." 4. Knop toevoegen -> Vul een gebruikersnaam in b.v.: vuduo -> Klik op volgende 5. Voer een wachtwoord in, b.v. weer vuduo en bevestig deze uiteraard -> klik op volgende -> 6. Kies Standaardgebruiker en klik op voltooien. Ga nu op de VU+ Duo naar: 7. Menu -> Instellingen -> Systeem -> Netwerk -> Netwerk browser 8. Je ziet nu als het goed is je computer en de VU+ Duo 9. Ga op je computer staan en druk op OK 10. De netwerkbrowser vraagt nu of je een gebruikersnaam wilt opgeven, kies nu JA 11. Vul bij gebruikersnaam in: vuduo en bij wachtwoord vuduo (in ieder geval wat je bij punt 4 en 5 hebt opgegeven 12. Als het goed is opent zich nu een tree van je computer met de mappen/schijven die gedeeld (kunnen) worden 13. Kies de te Sharen map en druk op OK 14. De verbindingseditor wordt geopend, kies nu gewoon OK, als het goed is staan alle juiste standaardwaarden er al in Dit is wel op Windows XP prof. Het zal denk ik niet wezenlijk anders zijn op Windows 7
meule Geplaatst: 14 mei 2010 Auteur Geplaatst: 14 mei 2010 ik ga het proberen. alvast bedankt Maurice
Smolly Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 Origineel bericht van: Pedro Newbie En, is het nog gelukt? Zelfde probleem hier , je tip voledig gevolgt stap voor stap , maar krijg ook echt geen mapen of gedeelde mappen van men pc (windows7 btw) te zien in de vu+ hoor . Ik heb nu dus ook eens in het VTI image geprobeerd. Ben ook benieuwd of de TS er uitgekomen is .
meule Geplaatst: 17 mei 2010 Auteur Geplaatst: 17 mei 2010 nee hij vind hem nog steeds niet. Heb ook nog geen tijd gehad me er echt op te storten Maurice
carlo666 Geplaatst: 17 mei 2010 Geplaatst: 17 mei 2010 Ik heb op de pc een extra gebruiker aangemaakt (met wachtwoord)en een map gedeeld met deze gebruiker. Daarna op Vu+ een CIFS mount (ip van pc, map, gebruiker en wachtwoord)gemaakt in verbindingsbeheer. E.e.a. met OpenPli.
djboy Geplaatst: 17 mei 2010 Geplaatst: 17 mei 2010 Origineel bericht van: carlo666 Ik heb op de pc een extra gebruiker aangemaakt (met wachtwoord)en een map gedeeld met deze gebruiker. Daarna op Vu+ een CIFS mount (ip van pc, map, gebruiker en wachtwoord)gemaakt in verbindingsbeheer. E.e.a. met OpenPli. hi precies zo heb ik het ook maar gedaan dan werkt het maar gewoon via netwerkbrowswer zie ik ook de mappen niet laterz
Gast hvs Geplaatst: 17 mei 2010 Geplaatst: 17 mei 2010 ik had het zelfde probleem met een update van de nieuwe software via Google dcc E2 geinstalleerd Vu ingevuld nu werkt alles weer en let op de settings editor nieuwe optie mvg Henk
stefan.wolfrum Geplaatst: 17 mei 2010 Geplaatst: 17 mei 2010 Origineel bericht van: hvs via Google dcc E2 geinstalleerd Vu ingevuld nu werkt alles weer en let op de settings editor nieuwe optie mvg Henk moet ik dit kunnen snappen? VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Neptunus Geplaatst: 18 mei 2010 Geplaatst: 18 mei 2010 Wel als je gaat zoeken op DCC E2 en settings editor. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
stefan.wolfrum Geplaatst: 18 mei 2010 Geplaatst: 18 mei 2010 aha, dank. nu is er wel iets opvallend: er zijn veel posts over dcc versie 2.9x uit ca 2007 !! maar evenveel over dcc versie 1.x die recenter lijken te zijn?? beide schijnen even actueel te zijn. praten we over hetzelfde programma? is daar een 'laatste versie' van? VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Neptunus Geplaatst: 18 mei 2010 Geplaatst: 18 mei 2010 Laatste versie vind je HIER! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
stefan.wolfrum Geplaatst: 18 mei 2010 Geplaatst: 18 mei 2010 dank, da's dus 1.20 even ter info. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Gast hvs Geplaatst: 18 mei 2010 Geplaatst: 18 mei 2010 Beste Stefan DCC E 2 is de nieuwe dream control center software deze is voor Enigma 2 , als je de software installeerd op je pc kan je de VU besturen mits deze op de zelfde router is aangesloten als je PC als je het programma opstart laat dan het ip adres zoeken van de VU via FTP kan je in de mappen komen van de VU De software kan je vinden via google mvg henk
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen