Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

DCC E 2 is de nieuwe dream control center software

deze is voor Enigma 2 ,

als je de software installeerd op je pc kan je de VU

besturen mits deze op de zelfde router is aangesloten als je PC

als je het programma opstart laat dan het ip adres zoeken van de VU via FTP kan je in de mappen komen van de VU

De software kan je vinden via google

mvg henk

• 2 weken later...

Geplaatst:

@carlo666 en @djboy

Lukt mij he3laas niet. Kun je3 aangeven wat je bij verbindingsbeheer uiteindelijk hebt ingevuld?

IP is duidelijk. En ook gebruikersnaam en wachtwoord is die van de extra aangemaakte gebruiker. Maar de andere opties? Waarschijnlijk zet ik ergens iets verkeerd.

Mount naar mijn HD van de DM600 lukte wel in de netwerkbrowser. Maar naar de pc niet. PC ziet ie wel maar daar houdt het op. Bij de eigenschappen van de DM600 mount zie ik niet waar deze op de vu+ gemount wordt.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Geplaatst:
Origineel bericht van: sretlow
@carlo666 en @djboy

Lukt mij he3laas niet. Kun je3 aangeven wat je bij verbindingsbeheer uiteindelijk hebt ingevuld?

IP is duidelijk. En ook gebruikersnaam en wachtwoord is die van de extra aangemaakte gebruiker. Maar de andere opties? Waarschijnlijk zet ik ergens iets verkeerd.

Mount naar mijn HD van de DM600 lukte wel in de netwerkbrowser. Maar naar de pc niet. PC ziet ie wel maar daar houdt het op. Bij de eigenschappen van de DM600 mount zie ik niet waar deze op de vu+ gemount wordt.

In verbindingsbeheer heb ik
Lokale gedeelde map vuduo
Type verbinding CIFS share
Server IP 192.168.xxx.xxx
Server share vuduo
enz.

Verder heb ik op de pc de map vuduo gedeeld met de extra aangemaakte gebruiker, ik denk dat daar je probleem zit.
Geplaatst:

Volgens mij heb ik dat. Ik heb de volgende voorwaarden, wat stel ik dan in?

Windows 7 met gedeelde map (sharenaam van die map: films). Ik heb een gebruiker vuduo met wachtwoord vuduo gekoppeld aan die map films. Mijn ip van de pc is 192.168.1.102. Wachtwoord op de VUDUO is dreambox (inlognaam root).

Dit zijn mijn instellingen zoals ze nu in automount.xml (map etc/enigma2) naar voren komen.:

<hdd_replacement>False</hdd_replacement>

<ip>192.168.1.102</ip>

<sharename>films</sharename>

<sharedir>export/pc1</sharedir>

<options>rw</options>

<username>vuduo</username>

<password>vuduo</password>

De map die genoemd staat in sharedir (export/pc1) heb ik op de vu+ aangemaakt.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

• 4 weken later...
Geplaatst:

Ik ben nu ook al een weekje aan het worstelen om mijn pc op de VU+ gemount te krijgen echter nog steeds zonder succes.

Het stappenplan van pedro heb ik ook gevolgd, maar dit werkte niet. Ik zie de pc wel staan maar kan de mappen niet openklappen.

Het probleem is denk ik de sharedir. Wat moet ik daar nu precies invullen?

Het ip adres moet toch dat van mijn laptop zijn (en niet van de router)?

Via de laptop kan ik wel gewoon de VU+ zien in het netwerk, dus ik neem aan dat ik niet in mijn router ook nog iets moet toevoegen?

De schijf die ik wil delen is D:\Hans\. Ik heb de VU+ al als gebruiker toegevoegd en toegang tot deze map gegeven.

Nog enkele gegevens:

- VU+ draait op PLI

- VU+ is via netwerkkabel aangesloten op de router

- Laptop via draadloos internet

- Besturingssysteem laptop is windows vista

Geplaatst:

hallo beste satvriend

hanskedrie meschiens staat de firwall wel aan op de router

dan komt i niet verder

dus kijk daar eens naar ??

hoor graag

groet pc-junkie

Geplaatst:

voor de geïnteresseerden, hier nogmaals een ouder document met uitleg over het mounten op PC / laptop / NAS ( / andere receiver)

(XP of vista maakt eigenlijk niet uit)

(dreambox of VU+ maakt eigenlijk ook niet uit)

enigma1 of enigma2 maakt wel wat uit > inzake de menu's (wizards) tbv network browser en het automount principe

maar regel eerst je toegang tot de PC

vooral workgroup / netbios / hosts / ipnummers toestaan en speciale beveiligingen zoals firewall aanpassen tbv de receiver

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Het is eindelijk gelukt om via de VU+ muziek af te spelen en foto's te bekijken.

Bedankt voor je stappenplan tonskidutch, het was zeer handig (het liep op een paar punten wel anders omdat ik windows vista heb).

Op naar het volgende cool

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen