tolwan Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 Hallo , Ik zou graag mijn 500 HD op het netwerk aansluiten maar kan dit eigenlijk alleen via draadloos , wat heb ik hier voor nodig.. een accespoint ?? zo ja welke is die dan plug en play ?? ik hoor graag van jullie Groetjes Tolwan
Cobus R Geplaatst: 13 mei 2010 Geplaatst: 13 mei 2010 waarom geen homeplug dan ? De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Gast Geplaatst: 14 mei 2010 Geplaatst: 14 mei 2010 Inderdaad via een homeplug of PLC. Kost je rond de 80 euro voor een setje en je hebt een wat meer betrouwbare harde verbinding aan het netwerk. Werkt hier prima!
unox Geplaatst: 14 mei 2010 Geplaatst: 14 mei 2010 Hi, Ik had een linksys router met wrt als bridge (zeg maar ontvanger) en de dreambox via een kabel in die linksys. Ik kan je verzekeren dat het geen aanrader is, helemaal als je wil streamen of b.v. opnemen op een nas of pc. Ik heb uiteindelijk een gat geboord en een kabel naar de meterkast getrokken onder de vloer, kan je dat niet dan zou ik zeker voor een homeplug oplossing gaan. internet -> router+wifi->----thuis draadloos---- <- bridge <- dreambox
jeanj Geplaatst: 14 mei 2010 Geplaatst: 14 mei 2010 Als je een home plug of plc neemt houdt dan rekening mee dat de afstand en de kwaliteit van je (elektriciteits) bedrading de performance van je netwerk (tussen de plugs) bepalen. Ik advisseer om altijd de hoogste (en dus de duurste) te nemen qua snelheid, omdat er weinig van over blijft. Zorg ook dat je het eventueel kan omruilen / geld terug als de snelheid tegen valt, je kan het alleen weten door het te meten/uit poberen. Ik heb van netgear een pakket met 2x een hdx101 waar ik iets van 100-120 euro voor heb betaald, 200mb/s en ik haal slechts 30-40 mb/s (volgens de beheersoftware) in een nieuwebouwhuis van 2004, van een stopcontact in de meterkast naar de tweede verdieping (over twee verschillende groepen heen, geschatte afstand bedrading 10-15 m). Tevens kostens ze iets van ca 2 euro per jaar aan elektra per stuk.... Wifi haalt het al helemaal niet (vloeren van (gewapend) beton) bij mij...
mhv Geplaatst: 14 mei 2010 Geplaatst: 14 mei 2010 Hoi Er zijn aptjes die je als bridge kunt instellen je vult je draadloze toegang in en klaar verbinding maken. De voeding van je dreambox gaat in het aptje en daarvandaan gaat er een kabeltje weer in je dreambox dus de voeding van de dreambox voed ook je aptje.Op marktp....s kun je ze vinden word daar aangeboden, het werkt prima veel sucses Han
tolwan Geplaatst: 17 mei 2010 Auteur Geplaatst: 17 mei 2010 Hallo mhv, Zou je een PM willen sturen met een voorbeeld Alvast Bedankt Tolwan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen