Ga naar inhoud


Trio LNB voor 19.2 / 23.5 / 28.5


Hoax

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Bestaat er ook iets als een trio lnb waarmee je 19.2 / 23.5 / 28.5 kan ontvangen? of misschien een setting om ze alle 3 te ontvangen met een duo lnb? Zo ja wat zou ik moeten kopen voor ongeveer een 80 cm schotel? en waar op uit te richten?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Neem de --TRIPLE-SAT-- schotel. Die is van TechniSat en wordt door Canal Digitaal angeboden.
Is een prima ding.

neem dan ineens een multytenne... heb je de 4 sats voor dezelfde (of lagere) prijs.

Bestaat ook in een twin uitvoering (2tuners) aansluiten.
45 cm is blijkbaar genoeg: heb de mijne nu 2 jaar ongeveer en heb nog geen enkele keer uitval gehad op de 19,2, 23,5 of 28 enkel de 13 valt bij sneeuw of heel hevige regen wel eens weg.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ja dat klopt. En de Multitenne is er ook in twin uitvoering. De Triplesat niet.
Ik zag trouwens dat de Triplesat ook gewoon bij Technisat te koop is. Die hoef je niet bij CDS te bestellen.
www.technisat.de


Ik heb wat zitten uitzoeken hier en daar en volgens mij is de canal digitaal triplesat alleen maar in twin te krijgen.
Als ik het fout heb hoor ik t natuurlijk graag maar ik kon geen ander model als de twin vinden (op de canaldigitaal site wordt er helaas niks over gezegd). maar op andere sites die de triplesat verkopen heb ik alleen twin versies gezien van canal digitaal en die waren goedkoper als de de advies prijs die canal digitaal meld voor de triplesat. Overgiens zal het waarschijnlijk de triplesat worden omdat deze dan meteen gratis geinstalleerd en meegeleverd wordt. multytenne is natuurlijk leuk om er hotbird bij te hebben maar er is op hotbird niet veel interessants te zien (niet voor mij tenminste)

Edit -

Ohja ik las trouwens ergens in een review dat de multytenne schotels niet alle transponders kunnen ontvangen. hoe zit dit met de triple sat? iemand hier problemen mee? Link plaatsen ging niet (anti spam). dus ik copy paste even een lapje text:

De ontvangst van de kleine Multytenne blijkt in de praktijk niet tegen te vallen. Het is en blijft natuurlijk een schoteltje van maar 45 centimeter. Toch blijft het beeld zonder blokken en haperingen als het regent. Pas als de regen overgaat naar harde regen valt het beeld een paar minuten weg. De slechtweerreserve is dus, zoals te verwachten, wat minder dan we gewend zijn van een ‘grote’ schotel. Tijdens de testperiode hebben we behoorlijk slecht weer gehad, maar toch is het slechts één keer voorgekomen dat het beeld is uitgevallen.

Met de Multytenne is ook duidelijk te merken dat de verschillende satellieten sterkere en minder sterke transponders hebben. Zo zijn op de Astra3 niet alle transponders te ontvangen. De transponder met de regionale Nederlandse zenders is uiteraard sterk genoeg om een betrouwbare ontvangst te verzekeren. Ook op de Hot Bird en de Astra2 zijn net niet alle zenders te ontvangen. De niet te ontvangen transponders zijn vaak ook niet bedoeld om hier te ontvangen: soms zijn het ook SCPC-zenders, waar maar één zender op een frequentie zit.

Conclusie
De Multytenne is een geweldig schoteltje, zolang je met de beperkingen kunt leven. Wij hebben de schotel met diverse ontvangers uitgeprobeerd en zijn blij verrast met de prestaties van de Multytenne, ook bij slecht weer. Het blijft natuurlijk een klein schoteltje, dus als het heel slecht weer wordt komt er van tv-kijken niet meer zoveel. De constructie van de schotel is erg degelijk, wat de levensduur ten goede komt. De LNB-bak zit dichtgesealed en kan dus niet eenvoudig geopend worden. Een losse LNB of DiSEqC-schakelaar vervangen is er daardoor niet bij. Gezien de moeite die de fabrikant heeft genomen om alles waterdicht te maken, zal dat ook niet snel nodig zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ja dat klopt. En de Multitenne is er ook in twin uitvoering. De Triplesat niet.
Ik zag trouwens dat de Triplesat ook gewoon bij Technisat te koop is. Die hoef je niet bij CDS te bestellen.
www.technisat.de


Citaat van de technisat website bij trippletenne:

ASTRA 19,2° Ost, Eutelsat Hotbird 13° Ost und Eutelsat Eurobird 9° Ost

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk Michel.

Ik had niet goed gekeken.

 

Mijn excuses voor deze foute informatie.

Dan is de Tripple Antenne alleen voor de NL markt bij CDS te koop.

Waarbij mij het niet zou verbazen als het toch dezelfde is.

 

in het ene geval: 19,2° oost, 13° oost en 9° oost liggen de posities 6° en 4° uit elkaar.

in het andere geval: 28,2° oost, 23,5°oost en 19,2° oost liggen de posities 5° en 4,3° uit elkaar.

 

De eerste zou je op 13° oost moeten centreren en de tweede op 23,5° oost.

De afwijking naar beide kanten is minimaal.

Ik heb zo´n donkerbruin vermoeden dat het dezelfde antenne is.

Bij dergelijke schelende antenne´s is de openingshoek groot genoeg.

De fabrikant zou dan een antenne fabriceren met een hoek van 5,5° aan de ene en 4,15° aan de andere kant.

Dan is de afwijking te verwaarlozen en hij heeft een antenne voor beide markten.

Ik zou er haast wat om willen verwedden. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het zal ook wel dezelfde antenne zijn, maar de behuizing open schroeven en de LNB's verstellen, zal niet voor iedereen weg gelegd zijn.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
Een Trio LNB bestaat niet,en alle 3 otvangen met een duo gaat ook niet.Dus dat word een setje met 3 of (4) losse LNB's (13*e) met een Diseqc switch.Wel smalle LNB's nemen zodat ze naast elkaar passen.


Een Trio misschien niet maar een Triple wel .
Of hij voor het doel van Hoax te gebruiken is ?


post-368-1318260951,752_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...