Gast Geplaatst: 18 juli 2002 Geplaatst: 18 juli 2002 Dag mensen, De ultieme vraag! Wat moet ik hebben? Ik heb het forum uitvoerig bekeken en ben zeer onder de indruk, van wat er allemaal mogelijk is met satelliet tv. Dat ik hier niet eerder aan begonnen ben ;-( Ik ben nu nog orienterend bezig maar ben wel gecharmeerd van wat die hi-tech tuners kunnen met HD. Vooralsnog heb ik mijn keuze bepaald op alle info hier in dit forum en ik denk dat ik voor de TF 4000PVR ga. Tenzij er natuurlijk iemand is die dit kan weerleggen. Daarnaast moet ik natuurlijk nog veel meer uitzoeken maar dat komt vanzelf. Hihihihi ik heb een hobby erbij. Tips v.w.b. de aanschaf van een setje in de regio Tiel stel ik op prijs (waar moet ik zijn enzo.) Als je tijd hebt (en het leuk vind) wil ik wel eens met een ervaren satter mailen om van een deskundige wat advies te krijgen. Jeffrey
Gast Geplaatst: 18 juli 2002 Geplaatst: 18 juli 2002 De hobby is heel divers en zo is ook het aanbod. Er zijn vele factoren die de juiste keus voor jouw bepalen. Namelijk wat wil je zien? Astra, Astra-Hotbird, Draaibaar. En hoe, Free to Air, Regiovrij, allcam patch, magic module, andere modules. Ga je een abbonnement nemen of ga je je weet wel! Wat is je budget? Veel receivers kunnen over het algemeen het zelfde maar toch zijn wezenlijke verschillen die terug te vinden zijn in de prijs. (bijvoorbeeld hoeveel kananlen ze aan kunnen, hoe snel ze zappen, overzichtelijk menu, firmware updates, harddisk en dat soort toeters en bellen) Standaard kun je zeggen dat wanneer je hobbyen wil je het volgende nodig hebt: - [color:"blue"]Schotel [/color] 64 cm, 78 cm, 88 cm enz. - [color:"blue"]LNB [/color] singel lnb, monoblock, eventueel disCq switch enz. - [color:"blue"]Bevestiging [/color] muurbeugel, tegelvoet enz - [color:"blue"]Receiver [/color] humax, hyundai, xsat, strong, philips, topfield enz. - [color:"blue"]Coaxkabel + F-connectoren [/color] Optie - [color:"blue"]Programmer [/color] mastera II, mastera III, multipro, masterlcd, enz. - [color:"blue"]Card [/color] silver, gold, fun2, fun3, fun4 enz. Optie - [color:"blue"]Motor [/color] Stab HH 100, HH120, Jeager, positioner enz. Optie - [color:"blue"]Module [/color] Aston, Magic module + programmer enz. Nou, je snapt het al vrij ingewikkeld dus mail me maar eens als je er echt niet uitkomt.
prutsie Geplaatst: 18 juli 2002 Geplaatst: 18 juli 2002 Een Topfield is gewoon een goede ontvanger. daar kan je gelukkig kort over zijn. Wat verder natuurlijk belangrijk is is het buitengebeuren, nl. je schotel. bespaar hier niet op is mijn advies. neem een merkschotel, en wel een zo groot mogelijke. minimaal 1 meter, als mogelijk 1.20 meter. verder zit je bij een topfield natuurlijk wel aan een diseqc motortje vast om het schoteltje te laten draaien. hier ben ik persoonlijk niet zo kapot van. veel van deze motortjes zijn niet al te degelijk. Vergeet verder niet de CI module. een magic module is aan te raden in een topfield. deze kan overweg met diverse originele kaartjes, en natuurlijk ook met allerhande "alternatieve" kaartjes. Als je een Topfield in gedachten hebt, kijk dan ook eens naar de Echostar 5000 / 7000 ontvangers. deze zijn van hetzelfde kaliber als de Topfield met wat afwijkende mogelijkheden hier en daar. In tiel zit een satboer, maar of dat wat is ? Kijk even op de sattelietpagina van startpagina.nl, daar staan genoeg winkels op. Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen