Ga naar inhoud

Nog een vraagje over picbined

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,kan iemand mij vertellen wat PMB betekend in de provider stand van pic bined??

Geplaatst:

Ik denk dat je bedoeld PBM en dat staat voor Package Bit Map, dacht ik. Met deze onderdelen kun je bepaalde zaken vrijschakelen

Dartie

Geplaatst:

Ok Thanks , voor de omschrijving pbm = Package bit Map,nu is echter nog de vraag wat je ermee kunt vrijschakelen?Als ik van provider verander zie ik ook soms ,maar niet altijd ,de PMB veranderen.???

Groetjes van ***ongewenste_url***

Geplaatst:

Hoi, ***ongewenste_url***,

Je hebt een mooie handtekening.

De betekenis v/d PBM verklaar ik zo:

Stel je hebt een PBM van 00 00 00 00 00 00 00 06 . Om het gemakkelijk te houden heeft alleen het laatste byte een waarde, nl 06. Nu moet je deze hex. waarde omzetten naar binair.

06hex. = 110 bin. Ga je nu van rechts naar links tellen,dan heb je hier met 3 paketten te maken.

Het eerste pakket (0) werkt niet en het tweede en derde pakket (1) staat open.

Welke paketten dat zijn hangt af v/d provider en is bij de provider bekend.

Gr. V/d realist

Mijn actie hoort bij Jouw reactie.

Hart. gr. v/d realist

Geplaatst:

***ongewenste_url***,

Als je het programma MKF 4.4 neemt en je hebt een orgineel C+ kaartje dan kan je zien wat er gebeurt als je de PBM wijzigd, het heeft dus, zoals in vorige posting al gemeld is, alles met de ontvangen kanalen te maken.

Meestal wordt de PBM gelocked omdat anders de aanbieder de PBM kan aanpassen via een up-date en je dus geen beeld meer hebt.

V8

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Geplaatst:

Ok vrienden,je hebt mij weer een stukje verder geholpen.

Maar door de antwoorden ben ik nog wat nieuwsgieriger geworden.

Eerst aan realist,Het omzetten van hex naar bin ,hoe gebeurd deze berekening??

En aan Chevrolet ,Waar vind ik het program MKF 4,4 ??

Geplaatst:

Ondertussen het program MKF 4,4 Gevonden bij Duwgati.

Ik heb deze samen met de handleiding gedownload ,en zal hier nog wel enkele uren plezier aan beleven.

Voor ik het vergeet ook thanks aan Duwgati ,die dit allemaal voor ons zo prachtig in elkaar steekt.

Geplaatst:

***ongewenste_url***,

Advies:

Lees goed de instructie van Duwgati anders bestaat de kans dat u uw kaartje

ernstig beschadigd en deze onbruikbaar wordt.

V8

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Geplaatst:

Daag ***ongewenste_url***,

Het omrekenen van hexadecimaal naar binair is van wege het wiskundige karakter een beetje omlachtig uit te leggen. In de bibliotheek zijn hier goede boeken voor.

Maak je gebruik van de rekenmachine van Windows dan heb je direct resultaat:

Start-> Programma's->Bureau-accessoires->Rekenmachine en dan onder Beeld de optie "wetenschappelijk" kiezen.

Kies nu de optie hex en voer het hexadec. getal in met de muis of toetsenbord, bijv 6,->kies dan voor bin en dan geeft de RM het bin. getal 110 .

Gr. V/d realist

Mijn actie hoort bij Jouw reactie.

Hart. gr. v/d realist

Geplaatst:

Hoi,Realist

Het zou ,voor mij niet eenvoudig zijn om de berekening wiskundig te maken ,daar ik niet meer van de jongste ben en nooit wiskunde op de school heb geleerd.

De oplossing die U geeft is gewoon prachtig,dit lukt 100% en zo heb ik ook weer iets bijgeleerd.Thanks !!!!

Geplaatst:

En er staat ook nog een leuk stukkie software op mijn site dat ik van rob gekregen heb. Het heet PBMcalc en je vindt het in het download archief:

Downloads -> Archief -> Seca-divers

Kijk er maar eens naar, is echt handig.

Geplaatst:

Thanks,duwgati dit ga ik vast eens uittesten

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen