Ga naar inhoud

OpenPli, WebXtv met IE8, is er al een oplossing?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het lukt me op m'n laptoppie niet om beelden van m'n 800 te zien, wel van m'n 7000 en 500.

Ik gebruikte alijd WebXtv, maar met Enima2 en OpenPli wil dat niet meer lukken.

Heb al en en ander gelezen, maar weet niet hoe ik het in VLC in zou moeten vullen om het rechtstreeks in VLC werkend te krijgen?

Heb nu even mFaraj E2 dreambox player 1.0.0 er op gezet, dat werkt enigszins, Mpeg2, niet in Mpeg4 heb ik de indruk.............

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Da's grappig. Heb hier exact hetzelfde probleempje. Vroeger kon ik met TV-Link prima kijken. Licentie voor aangeschaft ooit.. Laatste versie op Windows 7 geinstalleerd. Software meldt continue 'Trial Version' en IP van DM800 is volgens het console steeds anders.. Geen idee waarom.. Maar verdenk ook Enigma2 hiervan.. Met de DM7000s ging het altijd vlekkeloos..

Ook vind ik de WebInterface van de DM800 behoorlijk trager dan die van mijn DM7000. Met name de opbouw van de zenderinformatie duurt lang.. Ook kloppen de frames niet. Bepaalde tekst valt buiten het frame... Als de boel eenmaal geladen is werkt het wel.. Met name de EPG en de opgenomen info is echt supercompleet.. Daarover geen klachten...

De DM800 was het wachten waard, wat een verbetering t.o.v. de 'oude' DM7000!! Integratie in het netwerk ging ook prima..

Geplaatst:

Probeer dat progje maar 's waar ik het over had.

Mpeg2 werkt goed, Mpeg4 alleen wat hakkelend geluid, geen beeld, maakt niet uit of het om HD of de thema kanalen gaat.

Kan aan m'n netwerk liggen, DM hang via "stopcontactadapters" via het lichtnet aan de router, en dan van de router weer draadloos naar het laptoppie......

Grappige eigenschap van dit progje is dat het beeld op de TV op zwart gaat, stiekem meekijken is er niet bij.....

Geplaatst:

zet eens google chrome op jullie pc, en probeer de webinterface dan nog een keer......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Gast Jeroensky
Geplaatst:

Ikzelf gebruik gewoon de webinterface(dreambox webcontrol)

Ik gebruik dus alleen fatsoenlijke webbrowser + VLC .

(jawel, IE is geen fatsoenlijke webbrowser).

Nadeel van webinterface in combinatie met vlc is, dat de stream as-is wordt verzonden, dus heb je wel de nodige bandbreedte nodig.(met glasvezel upload zal het wel lukken) Top beeld/geluidskwaliteit. En geen extra server nodig voor convertie. Dit werkt dus alleen op snelle verbindingen, ik denk nietdat het werkt op dsl & coax. (wel lan/wlan/ftth)

• Beheerder
Geplaatst:

Citaat:
(jawel, IE is geen fatsoenlijke webbrowser).

Wel wat off-topic, maar dat soort uitspraken zijn meer een persoonlijke mening dan een feit.

Feitelijk zijn er namelijk in bijvoorbeeld Firefox de afgelopen twee jaar meer schadelijke en potentieel gevaarlijke bugs gevonden dan in IE.

Daarnaast houdt IE zich steeds beter aan de HTML standaard zodat er op dat gebied ook weinig meer te zeuren valt.

Ik ben zelf een open source liefhebber, maar sommige mensen slaan af en toe wat ver door in hun antipatie tegen M$ en IE.

Terug naar het oorspronkelijke onderwerp: Het webinterface van Enigma II zit gewoon slecht in elkaar en stikt van de bugs of minimaal slechte code.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Zooo, voor wie het interessant vindt, de hele dag zitten pielen, uiteindelijk was het heeel simpel, niks geen andere browser, VLC 0.86 er af en de nieuwe 1.05 er op, en gaaaaaaan.

Geplaatst:

raar, maar bij mij werkt ie 8.0 samen met vlc wel.

Je kiest een zender, klikt op het tv schermpje en daarna start vlc en je kan kijken.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen