Ga naar inhoud


conversie filter


realist

Aanbevolen berichten

Regelmatig kom ik het volgende probleem tegen.

Bij het unzippen van een v/h net gehaald bestand krijg ik een Wordpad document met de extensie doc. Als ik het bestand dan wil openen, krijg ik de mededeling; "Kan de grafisch conversiefilter niet laden" Wilt u door gaan met converteren?

Soms lukt het om alleen tekst te produceren waarbij de afbeeldingen ontbreken. Ik werk met Wind 98 en heb als tekstverwerker Word Perfect 7 . Mbv Google heb ik naar grafische conversiefilters gezocht, maar dit leidt niet to resultaat. Kan iemand mij de juiste weg wijzen?

Gr v/d realist

Mijn actie hoort bij Jouw reactie.

Hart. gr. v/d realist

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij kan Wp 7 ook Word files aan. Het probleem kan echter zijn dat het met een nieuwe Word versie gemaakt is, en die hebben een andere bestandsindeling gekregen.

 

Dus: Probeer de documenten met WP te laden. Als dat goed gaat gewoon de extentie .doc koppelen aan WP zodat het voortaan automatisch gaat.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht dat niet werken, kan je van internet (gratis) AbiWord openen, deze kan redelijk overweg met word bestanden, maar niet perfect. Een andere optie is om de word viewer te downloaden, daar kan je alle bestanden van word (.doc) mee bekijken (maar niet wijzigen of exporteren)

 

btw, groot gelijk dat je geen word gebruikt! Ik ben erg voorstander van WP of anderen.

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi WinWiz Dank!

Ik heb via Bestandopties->Bewerken zo'n Wordpad dokument gekoppeld aan WP en ik heb ook nog verschillende pogingen gedaan via "Openen met", maar helaas!

Nog even over dat grafische conversiefilter. Als hij niet geladen kan worden, betekent dit dan dat hij ook niet aanwezig is? Zo niet, waar haal je zoiets dan vandaan?

Mijn actie hoort bij Jouw reactie.

Hart. gr. v/d realist

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi frozen-sky Dank!

M.b.v. Google krijg ik duizenden hits voor "AbiWord" en "Word viewer". Kan jij misschien iets mailen voor de juiste (als het even kan.)

Ik heb geen ervaring met Word.

Als je met WP een woord afkort in een zin (bijv.: Bijv.) ,dan wordt altijd met een hoofdletter vervolgd en dat vind ik een minpuntje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mijn actie hoort bij Jouw reactie.

Hart. gr. v/d realist

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog eens het een en ander uit lopen proberen, maar mijn versie van wordpad opent de word documenten prima en zonder gezeur. Misschien is er iets misgegaan met jouw installatie van wordpad. Via configuratiescherm, software kun je hem verwijderen en weer opnieuw installeren. Misschien werkt hij dan wel.

 

Ik heb hier eventueel een link voor je om de doc viewer te downloaden... een deel uit de documentatie:

 

Word 97/2000 Viewer (Word 2000) (Windows 95/ 98/NT)

Important This download is for users who don't have Word; it allows them to open and view Word 97 and Word 2000 documents.

 

With the Microsoft Word Viewer 97/2000, Microsoft Word users can share documents with those who do not have Word and users without Word can open and view Word documents. This product also allows users who wish to post rich-formatted Word documents on the Internet to expand their online audience to people who might not have Word. This viewer also allows users to view and print documents created in the Word native file format, even if they do not have Word. Users are allowed to zoom, outline, or view page layout, headers/footers, footnotes, and annotations.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Hier kan je AbiWord voor windows downloaden,

abiword download page

Maar vergeet niet, abiword is nog experimenteel en kan wel eens crashen, ook kan ik je niet garanderen dat het werkt, daarom verwijs ik ook naar word viewer (zie link van winwiz). Toch is abiword wel geinig (is slechts een paar MB maar kan toch redelijk wat :-))

 

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren Froozen-sky en WinWiz,

ik heb jullie genoemde Word Viewer gehaald en geïnstalleerd en daarmee kan ik de betreffende dokumenten openen en printen. En daarmee kan ik het best doen.

Een tevreden en dankbaar member.

De realist.

 

Mijn actie hoort bij Jouw reactie.

Hart. gr. v/d realist

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...