Seaplane Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 Als eerste kennismaking met de satellietwereld heb ik een VU+ DUO gekocht. Daar de laatste PLi image opgezet en Henks zenderlijst geladen. Schotel met 4 LNBs geplaatst en afgesteld (Astra 1,2,3 Hotbird). Ook nog eens alle satellieten gescand voor zenders (hier iets sneller opgeschreven dan gedaan). Nu hoopte ik de Free to Air zenders als NED1,2,3, Radio Brabant, de Duitsers en BBC te kunnen ontvangen, maar ik krijg alleen een heleboel buitenlandse reclamezenders en oosters spul te zien. Moet ik ook voor de serieuze FtA zenders een Cccam achtige applicatie installeren? Het zijn wel zenders die normaliter in een CanalPlus achtig pakket zitten, maar volgens mij op zich FtA zijn.
vGnp Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 Ned 1, 2 en 3 zijn FTV. Je moet dus wel een kaart hebben, en een softcam (b.v. CCcam) installeren. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
NINjak Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 De BBC(ees) en de andere (engelse) zenders kan je zonder kaart en/of CAM gewoon ontvangen daar hoef je niks voor te doen of extra te installeren. Dus als je goed op de Astra2 uitgericht staat EN de juiste port op je Diseqc ingesteld heb gaat er een (engelse) wereld voor je open, teminste dat zou moeten.
Beheerder Michel Geplaatst: 16 mei 2010 Beheerder Geplaatst: 16 mei 2010 Je spreekt jezelf een beetje tegen. Voor FTA (free to air) zenders heb je nooit een kaart nodig. Die zenders worden immers vrij uitgezonden. Nederland 1-2-3 zijn dan ook geen FTA. Hiervoor moet je een geldige kaart hebben en die is bij Canal Digitaal bepaald niet gratis. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Noordzee Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 En de Duitse zenders zijn ook vrij te ontvangen. (Astra 1) Radio Brabant ook, net als de andere regionale radio en TV-zenders. (Astra 3) Tenslotte is ook BVN nog vrij te ontvangen. (Astra 1 & Hotbird) Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
cookie monster Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 http://nl.wikipedia.org/wiki/Free-to-air http://nl.wikipedia.org/wiki/Free-to-view C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Moderator ceesv Geplaatst: 16 mei 2010 Moderator Geplaatst: 16 mei 2010 Origineel bericht van: Seaplane .... maar ik krijg alleen een heleboel buitenlandse reclamezenders en oosters spul te zien. Zo te zien kijk je alleen naar Hotbird. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Seaplane Geplaatst: 30 mei 2010 Auteur Geplaatst: 30 mei 2010 Klopt. Net gemerkt dat ik mijn LNB1 op de Hotbird 13E had staan in plaats van op de Astra 1 19,2E. En aangezien ik LNB 2, 3 en 4 ten opzichte van LNB1 plaats, stonden die ook allemaal een satelliet verkeerd. Snap ik ook meteen waarom de vierde LNB niets meer kon vinden in de buurt van waar ik nog de Astra 2 dacht te kunnen vinden...... Nu klopt het allemaal weer en heb ik de FTA zenders scherp op mijn TV. Bedankt!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen