Ga naar inhoud


Astra 19 , 23,5 en 28,5 met pgi 0.6.1


plex

Aanbevolen berichten

Hallo ,

Ik ben al een tijd bezig om met pgi 0.6.1 de 3 astra sats proberen te ontvangen. Het lukt mij niet. Schotel is triax met multiblok. Astra 19 lukt wel en daarna voeg ik via menu en lnb setting de andere astra's toe. Ik krijg echter geen ontvangst,ook zonder disecq schakelaar niet. Zijn er settings waar ik op moet letten? Is iemand dit wel gelukt?? Ik weer het niet meer. Graag hulp.

Thx plex

Link naar reactie
Delen op andere sites


je moet je sateliet ook activeren in usals (of diseq).

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet ze wel in deze volgorde plaatsen dan moet het toch lukken

post-33015-1318260954,6826_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet de 19,2 zo dicht mogelijk tegen de steun zetten en die zo goed mogelijk uitrichten

en dat doe je zonder Switch en dat doe je bij alle lnb en als alles klaar is zet je de

Switch er tussen dat werk in het algemeen het beste

je zou ook kunnen beginnen met de 23,5 en richt die zo goed mogelijk uit

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik de probleem ook met de astra23 oost gehad met alle image,s er werd bij het installeren ook niets gevonden,ik heb toen handmatig de transponderlijst aangepast met de gegevens van een transponder waar de nederlandse zenders worden doorgegeven waarna hij wel werd gevonden.

cool

groeten hobbytraveler

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Inmiddels een visiosat gekocht voor 28,2 en 23,5 en 19,2. Ik heb echte nog steeds hetzelfde probleem dat ik alleen astra 19 en astra 28 kan ontvangen. In de software pgi0,61 alle 3 de satelieten geselecteerd. Ik begin eerst met 1 lnb en hiermee probeer ik de schotel naar 23,5 te richten. Ik zie alleen maar 19 en 28 maar 23 niet.Wie o wie heeft nog een idee. Ps met satfinder zie ik wel signaal tussen 28 en 19 maar op de ip9000 zie geen uitslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je bedoelt dat als je in het setup menu zit je bij astra3 geen signaal ziet?

 

Dat heeft mij ook eens wat tijd gekost. Blijkbaar staat er ergens in de database iets verkeerd zodat de referentie transponder voor die satelliet niet gevonden wordt, en er dus geen uitslag lijkt.

 

Wat ik toen heb gedaan is alleen de lnb van de astra3 alleen aangesloten, en geen disecq opgegeven. Toen astra3 opgegeven als satelliet, en daarna de satelliet eens gescant.

 

Uiteindelijk een van de zwakkere transponders opgezet, en toen nog een beetje pielen om de hoogste signaal waarde te krijgen.

 

Daarna alle disecq dingen goed gezet, en de switch er weer tussen en toen werkte het hele zakie.

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

 

groet,

 

Wiz

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi daar ik graag veel image,s uitprobeer met mijn ipbox 900hd kwam ik dat probleem ook vaak tegen, bij een nieuwe instalatie met een goed afgestelde duo lnb van canal digitaal gaf ook met de juiste instellingen in het satalietmenu geen signaal op 23 oost waarna ik gewoon mijn oude zenderlijst weer in de ipbox geladen had krijg daarna gewoon alle zenders te zien ook de hd zenders zowel van de 19 oost en de 23 oost.

Ik heb ook pgi 0.6 erin en ik moet zeggen dat is tot dusver de beste image

 

groetjes tomtraveler

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Wiz en tomtraveler,

Het lijkt ook wel dat er iets met de transponderlijst is. Als ik bv op 28 scan zie ik bv maar 10 zenders. Is er een mogelijkheid om deze lijst helemaal opnieuw in te scannen? Ik heb het al geprobeerd om de image opnieuw te laden maar het lijkt dan alsof de zenderlijst niet wordt overschreven.

Ps Ik kan niet scannen als er geen signaal op de transponder zichtbaar is dus via de set up.

gr

Plex

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

jawel hoor, dat kan wel.

 

in het menu channel scan kiezen.

 

bij Tuner ID een van je tuners kiezen.

 

dan sattelite name astra 1d,3a(23,5E) kiezen,

 

network scan on of off

 

scan option default scan, start en gaan.

 

groet,

 

Wiz

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je hier ook even neer zetten hoe je de instellingen van 23.5 in je ontvanger staan

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi plex na instalatie zet ik de oude zenderlijst met behulp van het progamma D.C.C via ftp weer in map var dan is er geen probleem .

Ik heb dat ook wel is anders gedaan met de scanner handmatig de gegevens in gezet , die gegevens zijn de downloaden bij canal digitaal ,je moet dan de gegevens van de transponder waar de nederlandse regionale zenders op staan handmatig invoeren of in de bestaande transponderlijst van 23,5 oost gaan zoeken naar een transponder die wel signaal geeft wel op letten dat alle gegevens goed worden ingevuld anders ziet hij ook de hd zenders niet .

------------------------------------------------

groetje,s tomtraveler smilesmirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wiz,

Netwerkscan is bij mij niet mogelijk omdat ik geen signaal op astra23,5 heb. Als ik dan ga scannen vind hij niets.

De instellingen zijn:

lok freq. 9750/10600

22kHz auto

tp freq 107588/v

lnb spanning aan

disecq op B

De rest staat uit. Disecq a is 19 en c is 28,5.

gr

plex

Link naar reactie
Delen op andere sites

richt de schotel uit op 19,5.Dan laat je de schotel staan en richt je de 2de LNB uit op 23,5 met als transponder 11914.Wel te verstaan ZONDER je diseq switch ertussen.Zodra je dan signaal hebt ga je scannen zoals vermeld.Als je dan de nederlandse zendertjes hebt kan je de diseq switch ertussen hangen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...