Gast thedreamboxman Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 Besten mensen, Nu heb ik een 2e hands home cinema set gekocht van pioneer dv-xv 77 met een digitale uitgang. Ik wil deze aansluiten op mijn dreambox. Ik heb dus een optical kabeltje gekocht en deze aangesloten op de dreambox en homecinema set maar ik hoor het geluid niet uit de home cinema set komen. Instellen van dreambox staan op gebruik AC3. weet iemand waar het aan kan liggen. gebruik trouwens pli jade als image
Gerard 76 Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 Je hebt die digitale uitgang niet nodig. Wel een digitale (SPDIF) ingang. deze zal er zeker wel op zitten,meestal wel een stuk of 3. Ik neem aan dat je dat bedoelt,toch?
Marco275 Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 Versterker niet op de juiste bron. Kabeltje stuk. Ik weet trouwens niet eens of alle kanalen Dolby uitzenden dus misschien moet je eens andere zenders proberen.
Gerard 76 Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 Je kunt 't testen met de Duitse ARD,die heeft DD.
Gast thedreamboxman Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 er zit idd spdif op alleen ik wilde de optical kabel gebruiken, hier zo het toch ook mee moeten kunnen, anders moet ik weer andere kabels aanschaffen. kabel is helemaal nieuw, nooit gebruikt. Home cinema set doet het gewoon als ik er een dvd op draai maar dreambox geluid komt er niet uit.
Gerard 76 Geplaatst: 17 mei 2010 Geplaatst: 17 mei 2010 Origineel bericht van: thedreamboxman er zit idd spdif op alleen ik wilde de optical kabel gebruiken SPDIF is optisch (rood licht uit de kabel) Je hebt ook digitaal via Cinch kabel,dat bedoel jij denk ik. Dit is een optische spdif kabel
Gast thedreamboxman Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 Deze kabel bedoel ik ook, voor mij is dit gewoon een optical kabeltje en er komt idd rood licht uit. Hij doet het nog steeds niet?! help
Gast 1664 Geplaatst: 21 mei 2010 Geplaatst: 21 mei 2010 De dreambox hoeft niet op ac3 te staan. Daarmee gaat alleen de voorkeur naar ac3 als er een ac3 spoor beschikbaar is. Als er alleen stereo beschikbaar is dan stuurt de dreambox 2 kanalen 48khz PCM via de optische kabel. Als het niet werkt en je hebt wel de juiste geluidsbron gekozen op je versterker, dan is er iets stuk.
Vmax145 Geplaatst: 22 mei 2010 Geplaatst: 22 mei 2010 op de home cinema set de optical selecteren in menu klaar gr.Vmax Toshiba 42WL67Z lcd ,DM800 openPLI ,DM500+ openPLI, kaart huh waarvoor?, Archsat DJ70 x 7 lnb's x Vantage 8-1
Gast thedreamboxman Geplaatst: 22 mei 2010 Geplaatst: 22 mei 2010 Als ik de dvdspeler gebruik en het geluid komt er goed uit dan ga ik er van uit dat niks kapot is. maar wat zou er dan kapot kunnen zijn ? Ik heb in de instellingen het geluid op dolby pcm gezet en verder 96khz > 48khz. veel andere mogelijkheden zijn er niet. andere ideen misschien
Gast 1664 Geplaatst: 22 mei 2010 Geplaatst: 22 mei 2010 Sluit je die dvdspeler dan aan op diezelfde optische ingang?
Gast thedreamboxman Geplaatst: 22 mei 2010 Geplaatst: 22 mei 2010 nee dat dan weer niet, is een oud model zonder digitale uitgang. dat doe ik gewoon met die cinch kabeltje, rood wit. op de home cinemaset zitten 2 digitale mogelijkheden. optical in en out. ik stop deze in de ingang IN (in en niet out) en de dreambox heeft maar 1 ingang. weet echt niet waar het mis gaat
Gerard 76 Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 De dreambox heeft uitsluitend een output Bij je versterker moet ie op de input worden aangesloten. Misschien overbodig om te zeggen,maar je weet maar nooit
Gast thedreamboxman Geplaatst: 25 mei 2010 Geplaatst: 25 mei 2010 Idd gerard dat probeerde ik hierboven ook te beschrijven maar dat is idd gebeurd. begrijp niet waarom er geen geluid uit komt.
chrisch Geplaatst: 28 mei 2010 Geplaatst: 28 mei 2010 AC3 slikt die pioneer waarschijnlijk niet. Daar moet hij een decoder voor aan boord hebben. PCM 48KHz via optische output van je dreambox moet gewoon lukken. Als je kijkt naar de optische uitgang van de dreambox, zie je daar wel een "rood lichtje" in? Je kan ook naar het einde van de kabel kijken als hij in de dreambox zit. Als je geen rood licht ziet, dan staat de SPDIF uitgang van de dreambox niet aan. Of is hij stuk. Ik zou eerst kijken naar je dreambox! Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Aanbevolen berichten