Ga naar inhoud

Dreambox 7020 aansluiten op homecinema set 5.1 pioneer DV-XV77

Aanbevolen berichten

Gast thedreamboxman
Geplaatst:

Besten mensen,

Nu heb ik een 2e hands home cinema set gekocht van pioneer dv-xv 77 met een digitale uitgang. Ik wil deze aansluiten op mijn dreambox. Ik heb dus een optical kabeltje gekocht en deze aangesloten op de dreambox en homecinema set maar ik hoor het geluid niet uit de home cinema set komen. Instellen van dreambox staan op gebruik AC3.

weet iemand waar het aan kan liggen.

gebruik trouwens pli jade als image

Geplaatst:

Versterker niet op de juiste bron.

Kabeltje stuk.

Ik weet trouwens niet eens of alle kanalen Dolby uitzenden dus misschien moet je eens andere zenders proberen.

Gast thedreamboxman
Geplaatst:

er zit idd spdif op alleen ik wilde de optical kabel gebruiken, hier zo het toch ook mee moeten kunnen, anders moet ik weer andere kabels aanschaffen.

kabel is helemaal nieuw, nooit gebruikt. Home cinema set doet het gewoon als ik er een dvd op draai maar dreambox geluid komt er niet uit.

Geplaatst:
Origineel bericht van: thedreamboxman
er zit idd spdif op alleen ik wilde de optical kabel gebruiken

SPDIF is optisch (rood licht uit de kabel)
Je hebt ook digitaal via Cinch kabel,dat bedoel jij denk ik.

Dit is een optische spdif kabel

post-28050-1318260956,0798_thumb.jpg

Gast thedreamboxman
Geplaatst:

Deze kabel bedoel ik ook, voor mij is dit gewoon een optical kabeltje en er komt idd rood licht uit.

Hij doet het nog steeds niet?! help

Geplaatst:

De dreambox hoeft niet op ac3 te staan. Daarmee gaat alleen de voorkeur naar ac3 als er een ac3 spoor beschikbaar is. Als er alleen stereo beschikbaar is dan stuurt de dreambox 2 kanalen 48khz PCM via de optische kabel.

Als het niet werkt en je hebt wel de juiste geluidsbron gekozen op je versterker, dan is er iets stuk.

Geplaatst:

op de home cinema set de optical selecteren in menu klaar

gr.Vmax

Toshiba 42WL67Z lcd ,DM800 openPLI ,DM500+ openPLI, kaart huh waarvoor?, Archsat DJ70 x 7 lnb's x Vantage 8-1

Gast thedreamboxman
Geplaatst:

Als ik de dvdspeler gebruik en het geluid komt er goed uit dan ga ik er van uit dat niks kapot is. maar wat zou er dan kapot kunnen zijn ?

Ik heb in de instellingen het geluid op dolby pcm gezet en verder 96khz > 48khz.

veel andere mogelijkheden zijn er niet.

andere ideen misschien

Geplaatst:

Sluit je die dvdspeler dan aan op diezelfde optische ingang?

Gast thedreamboxman
Geplaatst:

nee dat dan weer niet, is een oud model zonder digitale uitgang.

dat doe ik gewoon met die cinch kabeltje, rood wit.

op de home cinemaset zitten 2 digitale mogelijkheden.

optical in en out.

ik stop deze in de ingang IN (in en niet out) en de dreambox heeft maar 1 ingang.

weet echt niet waar het mis gaat

Gast thedreamboxman
Geplaatst:

Idd gerard dat probeerde ik hierboven ook te beschrijven maar dat is idd gebeurd.

begrijp niet waarom er geen geluid uit komt.

Geplaatst:

AC3 slikt die pioneer waarschijnlijk niet. Daar moet hij een decoder voor aan boord hebben.

PCM 48KHz via optische output van je dreambox moet gewoon lukken.

Als je kijkt naar de optische uitgang van de dreambox, zie je daar wel een "rood lichtje" in? Je kan ook naar het einde van de kabel kijken als hij in de dreambox zit. Als je geen rood licht ziet, dan staat de SPDIF uitgang van de dreambox niet aan. Of is hij stuk.

Ik zou eerst kijken naar je dreambox!

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.