Gast sicob Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 Ik wil het volgende: CD en Hotbird in HD kwaliteit in de woonkamer CD en Hotbird in HD kwaliteit in de slaapkamer Onafhankelijk te bekijken. Situatie ter plekke. Vrij uitzicht op het zuiden. De aanbieding van CD is op dit moment dat er een Philips 8121 PVR in bruikleen wordt geleverd. De grote vraag is: Wat heb ik nodig om dit met 1 schotel aan te sluiten. De 8121 heeft volgens CD 2 aansluitingen nodig, kan dit ook met 1? Alvast bedankt Jacob
vGnp Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 Eerst een aantal vragen: Origineel bericht van: sicob Ik wil het volgende: CD en Hotbird in HD kwaliteit in de woonkamer CD en Hotbird in HD kwaliteit in de slaapkamer Wat versta je precies onder "CD"? Origineel bericht van: sicob Onafhankelijk te bekijken. Dat worden dus twee tuners, neem ik aan Origineel bericht van: sicob De 8121 heeft volgens CD 2 aansluitingen nodig, kan dit ook met 1? Natuurlijk, maar waarom? Met twee aansluitingen meer mogelijkheden Tenminste.. Heeft zo'n 8121 een harddisk? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast sicob Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 CD = Canal Digitaal Ik neem ook aan dat ik 2 tuners nodig heb. Ik denk als ik een twin LNB neem, dat de 8121 de 2 aansluitingen nodig heeft. Waar sluit ik dan de 2e tuner op aan?
vGnp Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 Origineel bericht van: sicob CD = Canal Digitaal Ik neem ook aan dat ik 2 tuners nodig heb. Ik denk als ik een twin LNB neem, dat de 8121 de 2 aansluitingen nodig heeft. Waar sluit ik dan de 2e tuner op aan? OK. Je had het over CD in HD kwaliteit. Dat houdt in dat je op z'n minst 23,5E moet kunnen ontvangen. Ik neem aan dat je ook de niet HD zenders op 19,2E wilt ontvangen. Verder noem je nog Hotbird. Wil je ook de "Engelsen" op 28,2E/28,5E gaan ontvangen? Buiten dat had je het over onafhankelijk van elkaar. Wil je met de slaapkamer tuner hetzelfde kunnen als met de woonkamer tuner? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast sicob Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 Ik wil ook de engelse zenders ontvangen. Dus astra 1,2,3 en hotbird. De slaapkamer mag een eenvoudiger apparaat zijn, vindt het niet belangrijk om HD op de slaapkamer te hebben. Opnamefunctie voor een ontvanger vindt ik ook niet belangrijk.
vGnp Geplaatst: 16 mei 2010 Geplaatst: 16 mei 2010 Origineel bericht van: sicob Ik wil ook de engelse zenders ontvangen. Dus astra 1,2,3 en hotbird. De slaapkamer mag een eenvoudiger apparaat zijn, vindt het niet belangrijk om HD op de slaapkamer te hebben. Opnamefunctie voor een ontvanger vindt ik ook niet belangrijk. Dan zou je het met twin LNBs kunnen doen. Dus 1 aansluiting per tuner. En dus een HD ontvanger in de woonkamer en een SD ontvanger in de slaapkamer. Realiseer je wel dat HD iets is dat niet weer weg gaat, dus misschien is "investeren" in een SD ontvanger wel niet iets dat het meest voor de hand liggend is.Linkje vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Ou-Tannu Geplaatst: 17 mei 2010 Geplaatst: 17 mei 2010 vergeet daarbij niet dat Canal Digitaal ook een aantal zenders in MPEG4 uitzend.. er zijn (volgens mij) weinig SD ontvangers die daar mee overweg kunnen Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Gast sicob Geplaatst: 17 mei 2010 Geplaatst: 17 mei 2010 Ik denk dat ik er uit ben: 2 ontvangers rebox 4000 pvr triax 78 cm met 4 alps lnb (twin of quad) Wat vinden jullie hiervan?
firescoob Geplaatst: 17 mei 2010 Geplaatst: 17 mei 2010 Origineel bericht van: sicob Ik denk dat ik er uit ben: 2 ontvangers rebox 4000 pvr triax 78 cm met 4 alps lnb (twin of quad) Wat vinden jullie hiervan? de rebox ontvangers zijn op zich niet verkeerd maar hou er wel rekening mee dat de interne kaartlezer niet overweg kan met een CD kaart(af fabriek), dus moet je er CI modules bijkopen.(http://www.rebox.tv/help/?f=443) Denk eens aan een Edision, Ferguson of Opticum(volop verkrijgbaar in duitsland en de verzendkosten vallen best wel mee) Tevens heb je een Twin receiver voor de prijs van de rebox Als schotel zou ik toch voor een wavefrontier T55/T90 gaan, mogelijkheid voor de toekomst om meer LNB's bij te plaatsen en betere ontvangst voor elke LNB afzonderlijk. Als je een Triax met multifeed gebruikt heeft 1 LNB altijd de beste ontvangst en de rest is altijd een beetje offset. Alps is prima maar denk eraan dat ze in Nederland vrij prijzig zijn en alleen echt nodig zijn als je sat's dicht bij elkaar zitten. MvG Firescoob Gigablue Quad Plus, Maximum T90, Inverto Black Ultra Quad LNB's uitgericht op 13-19.2-23.5-28.2
Gast sicob Geplaatst: 18 mei 2010 Geplaatst: 18 mei 2010 Dank voor de reactie De edision vip 2 is zeker aantrekkelijk maar is deze ook geschikt om probleem loos Canal Digitaal te ontvangen? ZIe namelijk dat de receiver geen Ci Slot heeft. Lees wel wat over cccam, betekent dat je de CD kaart rechtstreeks in de andere sloten kan zetten? grt Jacob
firescoob Geplaatst: 18 mei 2010 Geplaatst: 18 mei 2010 Origineel bericht van: sicob Dank voor de reactie De edision vip 2 is zeker aantrekkelijk maar is deze ook geschikt om probleem loos Canal Digitaal te ontvangen? ZIe namelijk dat de receiver geen Ci Slot heeft. Lees wel wat over cccam, betekent dat je de CD kaart rechtstreeks in de andere sloten kan zetten? grt Jacob Lees het onderstaande topic maar eens door.http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1773463/2 MvG Firescoob Gigablue Quad Plus, Maximum T90, Inverto Black Ultra Quad LNB's uitgericht op 13-19.2-23.5-28.2
Gast sicob Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 dank je voor de info. Heb ook nog zitten te denken om een dreambox 500HD aan te schaffen. Een goede keus? Lees dat er nogal wat uitval is van deze ontvanger.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen