Ga naar inhoud


[TF7710PVR] HDD-voeding stuk


Hadrian

Aanbevolen berichten

Ik heb in maart 2008 een TF7710HDPVR gekocht.

Nu is ineens de HD ermee opgehouden. Ik heb er een andere in gedaan; die deed ook niets. Ik ben er nu achter dat mijn HDs nog goed zijn, en dat de voeding op mijn ontvanger niet meer werkt voor de HD.

 

Mijn garantie zal wel verlopen zijn, maar is dit probleem nog te fixen? Ik zag dat de hele voeding-unit eruit gehaald kan worden, dus vervanging zal wel mgoelijk zijn. Zijn er bedrijven die die units apart leveren (en dan wel betere)? Of kan ik beter op een_of_andere_veiling_site gaan rondneuzen??

 

Ik ben geen fan van solderen, dus bespaar me de lijstjes met benodigde elco's wink

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Hadrian
Ik heb in maart 2008 een TF7710HDPVR gekocht.
Nu is ineens de HD ermee opgehouden. Ik heb er een andere in gedaan; die deed ook niets. Ik ben er nu achter dat mijn HDs nog goed zijn, en dat de voeding op mijn ontvanger niet meer werkt voor de HD.

Mijn garantie zal wel verlopen zijn, maar is dit probleem nog te fixen? Ik zag dat de hele voeding-unit eruit gehaald kan worden, dus vervanging zal wel mgoelijk zijn. Zijn er bedrijven die die units apart leveren (en dan wel betere)? Of kan ik beter op een_of_andere_veiling_site gaan rondneuzen??

Ik ben geen fan van solderen, dus bespaar me de lijstjes met benodigde elco's wink


Ik zou toch even terug gaan naar de winkel. Ik heb goede ervaringen met mijn satellietboer, (Rotterdam) Ook toen de garantie al verlopen was heeft hij als service toch best wel veel gedaan. Daarom koop ik alles bij hem en blijf ik klant tot het niet meer kan.

Ook bij mij was de HD kapot, de voeding niet inorde en zaten er bolle elco's in. In de loop van dec 2008 tot heden heeft hij alles inorde gemaakt.
Gr,
Ed
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik sowieso even langs de verkoper ga. Ik ben alleen bang dat ik'm daar moet achterlaten, en dan geen TV kan kijken... Ik wil het liefst dat-ie gerepareerd wordt waar ik bij sta (figuurlijk dan, ik begrijp ook wel dat ze liever niet op de vingers gekeken willen worden).

Maar nog liever wil ik het gewoon zelf doen, kapotte unit eruit en een nieuwe unit erin. Klaar smile.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus dan de condensatoren vervangen....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik overweeg nog even wat het wordt.

De winkel heeft voorgesteld om hem ter reparatie aan te bieden bij Topfield (zal Rebox dan wel zijn), maar dan moet ik het wel een week of drie/vier zonder ontvanger doen. Is dat de algemene ervaring van anderen die hun ontvanger door Topfield hebben laten repareren?

 

Mijn alternatieve ontvanger die momenteel niets doet, snapt niets van Diseqc (Philips DSR2210), dus dan moet ik het een aantal weken doen met alleen Astra1 :(, zonder opnamemogelijkheid en pauzering etc.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je HDD niet meer wordt herkend de 1000uF in het HDD voedingsgedeelte op de PSU vervangen, maar het is aan te raden om dan gelijk alles te vervangen wat in diezelfde rij staat anders heb je binnen de kortste keren weer problemen.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn veilige waardes om ze mee te vervangen, weet jij dat Murdock? Ik had begrepen dat ze wel wat hoger mochten zijn.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stom toevallig heb ik PRECIES hetzelfde probleem.

Ook bij mij werd geadviseerd om de topfield ter reparatie in te dienen.

Duurde ook ongeveer 4 weken, ik zal wel een simpele decoder te leen mee krijgen, maar ik wil hem bij een lokale reparateur brengen, maar wil eerst meer informatie wat er vervangen moet worden, zodat ik dit de reparateur kan overhandigen.

Visiosat Bi-Satellite G4, Smart Wi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat zijn veilige waardes om ze mee te vervangen, weet jij dat Murdock? Ik had begrepen dat ze wel wat hoger mochten zijn.

 

Vaak is dat een fabeltje, pak gewoon fatsoenlijke elco's. Ik gebruik altijd Panasonic en zie ze nooit meer terug.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, nog meer stom toeval of niet, onze harde schijf wordt sinds een tweetal weken ook niet meer herkend, bij opstarten verkrijgen we altijd de error.

Daarbij hebben we ook een probleem met de sturing van de LNB's:

* op tuner 1 staat een draaibare schotel

* op tuner 2 staat een 4-koppige schotel.

Sinds de harde schijf meestal niet meer wordt herkend, valt bij het zappen tussen de de 4 koppen de spanning op de LNB's om de haverklap weg en kan de motor niet altijd meer gestuurd worden.

We vermoeden dus dankzij deze forumdraad dat ook hier de voeding stuk is.

We brengen hem vandaag binnen, onze Topfield is ietwat meer dan 2 jaar (dus net uit garantie), hopelijk valt de reparatiekost mee.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel frappant dat die dingen blijkbaar vlak na de garantietermijn uitvallen. Ik breng hem vandaag ook nog weg, in de hoop dat ik een leen-exemplaar kan krijgen. Anders moet ik mijnoude Philips uit de kast trekken (en daar ben ik niet blij mee).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hadrian
Toch wel frappant dat die dingen blijkbaar vlak na de garantietermijn uitvallen. Ik breng hem vandaag ook nog weg, in de hoop dat ik een leen-exemplaar kan krijgen. Anders moet ik mijnoude Philips uit de kast trekken (en daar ben ik niet blij mee).


De levensduur van de ontvanger is zeker langer als 2 jaar dus gewoon een gedeelte op garantie claimen 100 % zal wel niet lukken, maar garantie is tegenwoordig niet beperkt tot een bepaalde tijd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een tijd terug ook een probleem met het herkennen van de HDD.

Bleek dus ook de voeding te zijn. Ook buiten de garantieperiode.

Ik gebruik nu, sinds september 2009, een alternatieve voeding voor de HDD aangeschaft bij een online grootgrutter van elektronica.

 

Een schakelnetvoedingkje (SPS035D1) van ong. 44 euro voorziet nu de HDD van spanning. De HDD heb ik nu ook buiten de TF geplaatst en de sata kabel gaat via de zijkant naar binnen.

Scheelt ook warmte.

 

In de lijn der TF's is de 7700/7710 niet bepaald een topper.

Mijn 3 oudere 5000/5510's zijn wat dat aangaat wel beter.

 

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels werkt de USB ook al niet meer frown

Morgen gaat-ie naar de winkel.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...