Ga naar inhoud


[TF7710PVR] HDD-voeding stuk


Hadrian

Aanbevolen berichten

Zo af en toe krijg ik de melding 'Mappen en bestanden herstellen'.

 

Heeft dat ook met de voeding en/of elektronische onderdelen te maken? Of is dat puur software?

 

Niet helemaal zeker, maar het zou kunnen zijn dat ik die melding alleen krijg als ik de tuner een keer via het draadloos netwerk heb benaderd om bestanden te kopiëren.

 

Gaat ook om een TF7710PVR, die ik meteen heb teruggeven toen bleek dat de harde schijf niet steeds goed startte. Daarna geen last meer gehad.

 

Grtz.

André

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: André
Zo af en toe krijg ik de melding 'Mappen en bestanden herstellen'.

Heeft dat ook met de voeding en/of elektronische onderdelen te maken? Of is dat puur software?

Niet helemaal zeker, maar het zou kunnen zijn dat ik die melding alleen krijg als ik de tuner een keer via het draadloos netwerk heb benaderd om bestanden te kopiëren.

Gaat ook om een TF7710PVR, die ik meteen heb teruggeven toen bleek dat de harde schijf niet steeds goed startte. Daarna geen last meer gehad.

Grtz.
André


Dit zie je als het Operating System er niet zeker van is dat alle files in orde zijn. Vrijwel zeker is dit een gevolg van een system crash.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi,

 

Ook ik heb problemen met mijn 7700HDPVR.

Soms herstart hij spontaan, en dan verschijnt de melding dat hij mappen en bestanden controleert.

Je kan dan geen andere zender kiezen, je moet dan ongeveer 5 minuten wachten tot hij daar klaar mee is.

Maar ik heb de interne harde schijf niet altijd aangesloten staan, want ik trek het voedingstekkertje los als ik niet opneem of weergeef.

Dat doe ik om stroom te besparen, en om minder warmte te genereren.

De kap ligt bij mij los, zodat ik er altijd bij kan.

Gisteravond echter herstartte de ontvanger terwijl de harde schijf was uitgeschakeld, twee keer binnen een kwartier, en dat is nog niet eerder voorgekomen.

De rest van de avond bleef hij verder probleemloos werken.

Ik heb gekeken naar de condensatoren, maar ik zie er niet één die bol staat.

Nu wil ik wel graag weten waar die zwakke condensatoren zich bevinden.

Ik zie een grote groene printplaat en een kleine zandgeelkleurige, ik neem aan dat die de bewuste condensatoren bevat, want dit is de voedingsprintplaat.

Er zijn zwarte en donkergroene condensatoren, en nu ik ze wat nader bekijk zie ik van die donkergroene er drie, die een enigszins bolle bovenkant hebben.

Er staan aanduidinkjes op de printplaat, als ik het goed heb las ik: C21, C2 en C19

Hoeveel van al die condensatoren moet ik vervangen, en enig idee, waar ik ze kan kopen?

Al vast bedankt.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Had een probleem met m'n voeding 7700.

heb 'm gekocht in 2008 in duitsland (aken) en ben vandaag terug geweest want hd deed niks meer.

 

Zonder problemen zetten ze kostenloos een hele nieuwe (voedings) unit erin. Schroefjes los oude eruit nieuwe erin en klaar.

 

Goeie service die duitsers.

TF7700HDpvr-750GB-Aston 1.07 (2.18)

Ø80dualvast - Ø80draaibaar

TF5500pvr-Matrix rev-Ø80dual vast

Humax 5400

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, daar ben ik weer!

Ik heb de voeding even ter inspectie uit mijn 7700HDPVR geschroefd, en zoals ik al eerder in dit draadje zei, de condensators C2, C19 en C21 staan een klein beetje bol.

Maar het vreemde is, dat er een temperatuur van 105 graden op staat, terwijl er andere condensators zijn, waar 85 graden op staat.

Maar bij de grootste condensator staat er weer 85 op, dat is de C1.

De condensators die bij mij bol staan zitten wel precies tussen de koelribben van een aantal transistors.

Volgens mij gaan ze op den duur kapot door de hoge temperaturen van die transistors.

Ik ga komende dagen een paar oude analoge ontvangers openmaken, en eens kijken of er daar nog bruikbare condensators in te vinden zijn.

Dan ga ik proberen of het lukt, en anders ga ik wel verder zoeken.

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zojuist op het Duitse Topfieldforum heb gelezen, is, dat Topfield Duitsland een nieuwe voeding zou kunnen leveren, die minder warmte produceert.

Als ik alles goed begrepen heb, gaat het om type ORTP-699, waarbij de condensators niet meer zo dicht bij de koellichamen van de transistors zouden zitten.

Het zou gaan om een bedrag van rond de € 35,= en misschien is het voor ons iets duurder, omdat het dan naar Nederland verzonden moet worden.

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Murdock,

 

Dan kan ik dus net zo goed nieuwe elcos gaan plaatsen, maar weet jij een adresje waar ze betaalbaar zijn?

Ik heb in Almere een zaak waar ze tusen de 2 en 5 euro per stuk kosten.

Ben vanmiddag in Amsterdam gaan kijken, blijken ze ook rond die prijs te zitten.

Of zijn dit normale prijzen?

Ik weet nog dat ik vroeger enkele dubbeltjes per stuk betaalde, en dat was toen we nog met guldens konden betalen!

Groetjes,

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn vorige TF7700HDPVR heb ik een complete set Elko`s (17 stuks) in Duitsland gekocht voor € 18,85 incl. BTW, verzendkosten.

 

 

 

Volgens mij hebben ze ook een set voor de TF7710HDPVR voor zo ver die niet gelijk is aan de TF7700HDPVR.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...