Ga naar inhoud


[TF7710PVR] HDD-voeding stuk


Hadrian

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

veel zul je er niet aan hebben vrees ik, maar ik heb zo het idee, nadat je alle mogelijke Elco;s vervangen hebt, het niet aan je voeding ligt maar gewoon aan de belabberde Topfield firmware. Ik heb sinsds de aanschaf (een nieuwe, zo uit de doos) al dat hij spontaan re-boot als ik van buitenaf (WLAN) naar mn webinterface van de Topf ga. Na een keer of 2 , 3 proberen dan kan ik wel heen en weer naar de diverse opties.

Het is en blijft hommeles met deze software. Ik ga over op Enigma dit weekend, schijnt een stuk satbieler te zijn en geeft veel meer mogelijkheden met dit apparaat.

 

Groet,

 

Daf_driver

VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0

 

Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja, het blijft toch vreemd, want tot enkele maanden geleden had ik nooit last van spontaan rebooten.

Toen dit probleem zich begon voor te doen, las ik op dit forum dat het de voeding zou moeten zijn, met het feit dat sommige elco`s bol zouden staan.

En toen ik vervolgens de voeding nakeek, zag ik dat er 3 condensatoren inderdaad bol stonden, niet heel erg, maar toch wel een klein beetje.

Ik heb de elco`s via een webwinkel in Duitsland besteld, en de 3 bolle exemplaren vervangen.

Maar het probleem bleef, dus heb ik alle overige exemplaren ook vervangen.

Toch blijft het probleem zich nog voordoen, hoewel het in mindere mate is.

Toen ik afgelopen maandag de overige elco`s vervangen had heb ik de ontvanger ook nog gereset naar de fabrieksinstellingen.

Waarschijnlijk moet ik er maar mnee leren leven.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het rebooten ook een tijdje gehad met een andere HDD erin. Ik heb die ooit vervangen (wilde een grotere) en daarna was het afgelopen. Heel af en toe lukt het me nog om het apparaat op hol te krijgen; bijv wanneer ik tijdens een gecodeerde opname heel snel heen en weer spoel.

De oude HDD heb ik later nog eens gecontroleerd in mijn PC en die bleek wel wat fouten te hebben. Misschien dat de TF daar niet zo lekker mee overweg kan (de HDD is al met een afwijkende FAT geformatteerd).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het blijft af en toe een raadselachtig ding, die Topfield 7700HDPVR.

Ik ben al een tijdje bezig om de opgenomen documentaires van de harde schijf te verplaatsen naar een nieuwe schijf.

De oude schijf geraakt zo steeds leger.

De laatste tijd lukt het wel steeds weer om timergestuurde opnames te maken.

Maar bij het kopieëren, om de lengte van het programma precies op maat te krijgen, gebeurt het nog steeds regelmatig dat de Topfield reboot, kan ik dus weer opnieuw beginnen.

Goed, je zou dus kunnen denken dat er iets met de harde schijf is, en dat het straks met de nieuwe schijf vanzelf dan over is.

Gisteren keek ik gewoon naar de tv, en binnen één uur rebootte hij wel 3 keer.

En dat deed hij terwijl de harde schijf niet eens aangesloten was!

Maar daarna gedurende de rest van de avond bleef hij gewoon werken.

Schiet mij maar lek, ik snap er niets meer van!

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
  • 4 weken later...

Als je op Google zoekt met deze woorden: Topfield 7700 HD PVR Bild fällt im Betrieb aus

Krijg je de link naar een duitse leverancier van de benodigde elco's.

 

Heb ik indertijd (inmiddels meer dan 2 jr geleden) ook gedaan, en alle elco's vervangen. Daarna deed-ie het weer. De ontvanger staat inmiddels bijna een jaar op de slaapkamer met Enigma2 erin, en hij doet het nog steeds.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er IC's stuk zijn dan haak ik ook wel af. Kan je nog beter een tweedehandsje op de kop tikken. HD overzetten en klaar. Of je moet zo van je TF houden dat je uit die tweedehands de IC gaat solderen ;)

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

die zijn aan vervanging toe, voor je er weer een foto op zet moet je hem eerst even verkleinen

 

Heeft of kan iemand de waardes van de elko's voor mij even posten?? (zie ook posting #40 voor een plaatje van de P-178 powersupply) De waardes die ik nu zie op het board komen niet overeen (hij is dus al eens gerepareerd) met de elko kit die je hiervoor kan bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft of kan iemand de waardes van de elko's voor mij even posten?? (zie ook posting #40 voor een plaatje van de P-178 powersupply) De waardes die ik nu zie op het board komen niet overeen (hij is dus al eens gerepareerd) met de elko kit die je hiervoor kan bestellen.

Dat kan kloppen. Er zijn meerdere varianten van de voeding in omloop. De elko-kit die je op de duitse site koopt, heeft elko's voor meerdere varianten. Je houdt na het solderen dus een aantal elko's over.

Alleen, als de voeding al eens is gerepareerd, is er dan niet wat anders aan de hand? Twee keer moeten repareren vind ik wel erg vreemd.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb hetzelfde probleem als velen onder jullie. Ook mijn HDD start niet meer op en er zijn wat Elco's op de print die een flinke puist tonen. Dus dat wordt solderen :mad: !

Alleen is de lijst met Elco's wel erg groot................

Heb geprobeerd ze in Duitsland te bestellen krijg ik alleen dat m'n bank weer niet stuurt naar Duitsland grrrrrrrrrr.

Maar ik zag dat ligth011 nog een setje had liggen, wil deze graag overnemen! Misschien nog iemand anders die een setje heeft liggen M'n buurman heeft hetzelfde probleem............

Ik hoor graag van een van jullie!

Akko

Amsterdam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...