Ga naar inhoud


Vraag voor de motorfiets experts over 25Kw vermogen


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Heren motorrijders (en eventueel dames),

 

Ik heb een Suzuki V-Strom 650 op het oog. Dit is een 25Kw model. Normaal levert deze motor 50Kw.

 

Volgens de motorboer kan dat gewoon worden teruggedraaid. Hoe doen ze dat? En wat zijn eventueel de consequenties?

 

Thnx

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hm, ik lees dat er sprake is van een 25KW kit. Dus zo ingewikkeld zal het niet zijn?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niets van suzukis

maar een sproeier is niet zo duur

en je hebt kans dat er bij luchtfilter/inlaa en uitlaatpspruitstuk en luchtfilterhuis extra pakkingen tussen zitten die de diameters verkleinen en zodoende het vermogen terugschroeven

als die weggehaald worden event met andere sproeier ben je klaar

kijk maar uit wat die motorboer gaat vragen aan euris

ik denk dat je met googlen op jouw specifieke motortype al aardig weet hoe of wat

suc6 en saludos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet ook niet dat je niet de weg op mag na de ombouw tot de papieren binnen zijn wat zo'n 3 weken duurt. Las het op motor-forum.nl

 

Volg je daar wat draadjes met jou Bike, dan zie ik een ombouwset met een prijskaartje tussen de 1000 en 1500 Euro's.

 

Veel info in het Engels op bikez.com

 

Suc6.

 

Drenthe is overigens mooi om door te touren en met 15 minuten zit je op de Autobahn cool

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De motorboer beweerde dat er wat vernauwingsbuisjes in zitten maar ik lees alleen maar over begrenzing via CDi. De V-Strom heeft injectie dus buisjes lijkt mij helemaal niet kunnen.

 

Daarnaast staat hij op kenteken 25kw, dus dan heb je met je verzekering wat te regelen als je vol vermogen gaat rijden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo herkeuren?

 

Op verschillende motorfora wordt het allemaal niet echt duidelijk. Meestal zijn het jongens die nog 25kw moeten rijden en stiekem de boel eraf slopen. Of jongens die proberen een zwaardere motor naar 25kw te brengen wat dan inderdaad de nodige keuring en verzekeringsproblemen geeft.

 

De motorboer gaf aan dat 25kw op het kenteken juist fijn was omdat de motor dan straks weer beter verkoopt. Maar goed, ondertussen levert de motor wel meer vermogen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een officiële Suzuki-dealer kan de papierwinkel regelen.

Er moet een 50 kW CDI in, en de dealer stuurt het kentekenbewijs samen met een certificaat naar het RDW met de mededeling dat het kenteken veranderd mag worden van 25 naar 50 kW. Na enkele dagen/weken krijg je je nieuwe kenteken opgestuurd. Let er wel op dat dit je enkele honderden euro's kan kosten voor de CDI.

 

Snor je ergens tweedehands een CDI op dan zal je even moeten zoeken naar een dealer die de papieren wil regelen. Geen idee of dat wel mogelijk is. Anders blijft je kenteken 25 kW en wat de gevolgen daarvan zijn bij schade durf ik niet te zeggen. De één zegt dat verzekeraars gewoon uitbetalen, de ander denk dat verzekeraars alles aanpakken om niet te betalen. Feit blijft dat de papieren niet overeenkomen met de motor en dus eigenlijk ongeldig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, ik heb een Suzuki dealer gebeld en die had het hetzelfde verhaal. Ik ga vanmiddag wel even proefrijden op die 25kw maar die gaat het dus niet worden.

 

Nu viel mij op dat de V-Strom wel een heel goed verkochte motor is maar dat wil dus niet zeggen dat ze bij bosjes 2e-hands te koop zijn. En dan betaal je makkelijk zomaar tussen de 5 en 6 duizend voor een nette motor uit 2005.

 

Het kan dus zomaar gebeuren dat ik het pinksterweekend eens voor een nieuwe ga kijken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...