Gast ronaldbob Geplaatst: 17 mei 2010 Geplaatst: 17 mei 2010 nu vanavond op SBS6 ocean twelve wederom in bedroevende kwaliteit, de ondertiteling is messcherp maar verder is het weer een SD film. geweldig dat we nu nagenoeg alle zenders in HD hebben maar daadwerkelijk in HD uitzenden gebeurt nog heel weinig. kijken we naar de duitse HD zenders dan ziet het bijna allemaal heel strak uit
Gast Henri Aalten Geplaatst: 17 mei 2010 Geplaatst: 17 mei 2010 In Nederland gaat het niet allemaal zo snel.
Alfons Verbiest Geplaatst: 17 mei 2010 Geplaatst: 17 mei 2010 Origineel bericht van: ronaldbob nu vanavond op SBS6 ocean twelve wederom in bedroevende kwaliteit, de ondertiteling is messcherp maar verder is het weer een SD film. geweldig dat we nu nagenoeg alle zenders in HD hebben maar daadwerkelijk in HD uitzenden gebeurt nog heel weinig. kijken we naar de duitse HD zenders dan ziet het bijna allemaal heel strak uit Op ARD HD en ZDF HD wordt ook maar heel weinig in HD uitgezonden. Kijk maar bij de programmering via hun teletekst. Maar ja, zij gebruiken nu eenmaal veel bandbreedte en dan zien niet HD uitzendingen er nu eenmaal ook prima uit.
digitaal kijker Geplaatst: 17 mei 2010 Geplaatst: 17 mei 2010 en als een film niet in HD is aangekocht dan zal je dit ook al sneller merken dat het SD upgescaled is. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Snoopy Geplaatst: 17 mei 2010 Geplaatst: 17 mei 2010 Van die 'nederlandse' zenders hoef je niets te verwachten. De aangekochte meuk die de publieken en commercielen uitzenden is het kijken niet waard en de kwaliteit is navenant. Kleine markt, zit geen geld, spaartranspondertjes etc. Film1 HD b.v. draait op de halve bitrate van BBC HD (en dat inclusief zwarte balken die een aanzienlijk deel van het scherm vullen).
Eduard07 Geplaatst: 17 mei 2010 Geplaatst: 17 mei 2010 Heb je laatste dagen de Belgische commerciele zenders kunnen aanschouwen. Nou ja..aanschouwen. Allemaal verkoopprogramma's en veel herhalingen 's avonds. We moeten ook niet te schamper doen over onze zenders. Waar doen ze het veel beter, dan? BBC-HD moet je ook weer niet overschatten. Daar wordt in Engeland genoeg over geklaagd. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gerard 76 Geplaatst: 18 mei 2010 Geplaatst: 18 mei 2010 Aan CDS ligt het denk ik niet. Maar moet zeggen dat Ned 1 2 en 3 in HD zeker een stuk mooier eruit zien. Ook met SD.
abrahamsat Geplaatst: 18 mei 2010 Geplaatst: 18 mei 2010 Alfons verbiest,de publiekzenders,ARD & ZDF zenden juist veel in hd uit,het zijn kwaliteitszenders die elke nl zenders ver achter zich laten,dat begint al met het nieuws,dat precies op tijd begint, en niet zoals hier 20 sec later,of nog later. maar het kan natuurlijk ook aan jouw apparatuur liggen.
Adriaan Geplaatst: 18 mei 2010 Geplaatst: 18 mei 2010 Vanavond gekeken naar Rail Away op NL2 in HD, gaf zelfs bij mijn vrouw de WOUW factor. Echt wel retestrak! Maar inderdaad gisteren SBS6 Ocean 12 bagger op HD:( Dreambox 800S, 500 GB, Dreambox 7000S, Dreambox 500S, Wave Frontier 55, multiswitch 9/8, Diseqc 4/1, 28,5/23,5/19,2/13
Alfons Verbiest Geplaatst: 18 mei 2010 Geplaatst: 18 mei 2010 Origineel bericht van: abrahamsat Alfons verbiest,de publiekzenders,ARD & ZDF zenden juist veel in hd uit,het zijn kwaliteitszenders die elke nl zenders ver achter zich laten,dat begint al met het nieuws,dat precies op tijd begint, en niet zoals hier 20 sec later,of nog later. maar het kan natuurlijk ook aan jouw apparatuur liggen. Het ligt helemaal niet aan mijn apparatuur. Ik heb een prima beeld op ARD HD en ZDF HD. Ik regeerde alleen op iemand anders. Maar ik blijf bij mijn mening dat ze weinig in echt HD uitzenden en dat kun je zelf heel simpel controleren door bij beide zenders de teletekst pagina's 301 t/m 304 te bekijken. Dit is een periode van 24 uur (05.30 - 05.30 uur). Uitzendingen die in HD zijn krijgen in het geel de aanduiding HD. De ene dag is het wat meer dan de ander, maar in het algemeen is het maar weinig echt HD. Ik ben ervan overtuigd dat het in de (nabije) toekomst best meer zal worden.
Donkeyman Geplaatst: 19 mei 2010 Geplaatst: 19 mei 2010 Daarom vind ik dat het helemaal niet de moeite waard is om een HD-pakket te betalen. Ned 1,2 en 3 zijn al HD in het basispakket en dit zijn toch de zenders waar ik het meeste naar kijk. Bovendien heb ik geen behoefte aan Piet Paulusma-achtigen in HD. In SD is het al erg genoeg... VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B
Neptunus Geplaatst: 26 mei 2010 Geplaatst: 26 mei 2010 Ik zit net even Nederland tegen Mexico te kijken op SBS6HD maar het beeld is weer eens superslecht bah! Vanmiddag wel genoten van het tennis in native HD op Eurosport, even terugschakelen naar Nederland1HD en de tranen springen je in de ogen. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Neptunus Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Als je eenmaal begint te wennen aan HD ga je afwenden van SD, nu maar zo snel mogelijk veel content graag! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen