Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Geluid probleem op RE8000


CronoS

Aanbevolen berichten

Ik gebruik de .01 firmware en deze blijft relatief stabiel lopen.

 

Misschien een optie ?

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: MACKerMD
Ik gebruik de .01 firmware en deze blijft relatief stabiel lopen.

Misschien een optie ?

die staat er momenteel op, ik wou kijken of met andere firmwares hetzelfde probleem kon optreden..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Even terug te komen op dit topic..

 

Ik heb de box ter reparatie aangeboden aan Rebox, na 5 weken heb ik hem terug gekregen en het enige wat ze gedaan hadden was .01 firmware er terug opgezet. Ik geloofde dus ook niet erg dat dit mijn probleem oploste en ik had helaas gelijk...

 

Dus, nadat de box aangesloten was had ik binnen 3 a 4 uur geen geluid meer en daarna loopt de box gewoon weer vast. Ik ben toen echter verder gaan testen.. Ik merkte ook op dat de box eigenlijk gewoon aan het koken was, als je de bovenplaat voelde, dan was deze echt heet. Ik heb dus even een 16 cm/12 v losse casefan op de box gelegd, en jawel de box loopt nu al enkele dagen stabiel. Ik behoud mijn geluid en nog geen vastlopers gehad. Zolang heeft deze het nog niet eerder uitgehouden in de tijd dat ik hem heb.

 

Ik denk dat Rebox zelf de box testte in een ruimte met airco.. De hitte van de box zorgt er voor dat de box toch gewoon vastloopt na een bepaalde tijd..

 

Ik wil nog wat meer testen gaan doen (had namelijk ook de V26) erop gezet, dus even nog gaan kijken of de box vastloopt zonder casefan en het even een tijdje daarna aankijken. Als dit de oplossing is, dan verwacht ik toch een betere oplossing van Rebox...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt me dan toch wel terdege een HW-probleem te zijn.

Ik heb mijn RE-9000 week tijdens de hele warme dagen in mijn caravan gebruikt en daarin was het echt heet (regelmatig ruim > 30 graden) en geen enkel probleem ondervonden.

Hierbij nog aan toegevoegd dat in de RE-9000 dan ook nog een interne HDD zit en ik tijdelijk mijn LCD TV (met een nogal grote voet) op de ontvanger had gezet.

 

Ik veronderstel dat jouw ontvanger dusdanig is opgesteld dat deze zijn warmte voldoende kwijt kan.

Misschien is het een optie om de bedrijfstemperatuur te meten en deze dan aan Rebox door te geven.

Ben eigenlijk ook benieuwd hoe warm het apparaat wordt terwijl er niet eens een interne HDD aanwezig is.

 

Ik zie dat je ook een RE-9000 in gebruik hebt, wordt deze dan duidelijk minder waard?

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een RE9000, deze wordt ook eigenlijk erg warm aan de bovenkant, maar daar heb ik weinig problemen mee. Deze staat in de woonkamer en werkt op zich wel OK.

 

De RE8000 staat gewoon in een andere kamer en kan daar op zich voldoende zijn warmte kwijt. Ik denk dat het alleen niet te verwijten is aan het warme weer, want ik heb de box al sinds maart en sindsdien heb ik dit probleem al gehad, ook als het buiten maar een 10/15 graden was. De box wordt ook zeker warmer dan de omgevingstemperatuur, dus dat was niet voldoende om deze wat af te koelen....

 

Maargoed.. Het kan nog zijn dat de V26 FW wat gefixt heeft, want ik heb deze er ook meteen mee opgezet.. Ik laat hem nu nog een paar dagen draaien om even zeker er van te zijn dat mijn audio niet uitvalt en dan zet ik gewoon even de fan uit, kijken of het probleem dan nog terug komt. De V97 en V01 FW hadden dit probleem niet opgelost in elk geval..

 

Als het inderdaad hardware is, dan vind ik het jammer dat Rebox hier zelf geen actie aan gegeven hebben. Hun weten wat de maximale temperatuur van de box mag zijn. Ik had de klacht duidelijk aangegevens, want zelf twijfelde ik dus al meteen over de hardware, het wegvallen van audio leek mij persoonlijk ook geen software probleem... Ik baal dus van deze situatie, want als dit het nu is, dan ben ik straks zeker weer mijn box voor 5 weken kwijt...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: CronoS
Ik baal dus van deze situatie, want als dit het nu is, dan ben ik straks zeker weer mijn box voor 5 weken kwijt...


Mogelijk kan je in een telefoongesprek met Rebox de situatie uitleggen, en kunnen ze een en ander bespoedigen.

Daarnaast is het zo, dat wanneer je een apparaat gekocht hebt, wat op een gegeven moment een klacht vertoont, en de leverancier (Handelaar) de fout niet goed herstelt, je de koop ongedaan kunt maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Origineel bericht van: CronoS
Ik baal dus van deze situatie, want als dit het nu is, dan ben ik straks zeker weer mijn box voor 5 weken kwijt...


Mogelijk kan je in een telefoongesprek met Rebox de situatie uitleggen, en kunnen ze een en ander bespoedigen.

Daarnaast is het zo, dat wanneer je een apparaat gekocht hebt, wat op een gegeven moment een klacht vertoont, en de leverancier (Handelaar) de fout niet goed herstelt, je de koop ongedaan kunt maken.

Morgen even Rebox bellen om te vragen wat voor navolging er gegeven kan worden. Dit om te voorkomen dat ze weer alleen firmware upgrade uitgevoerd wordt. Dus even navragen wat Rebox standaard doet.
Ik heb nu de box zonder problemen 5 dagen gedraaid. Vanochtend vroeg de ventilator eventjes uit gezet. Daarna binnen 5 uur tijd twee vastlopers gehad met de V26 software. Ik heb de fan daarna weer aangezet en nu draait de box enkele uren weer zonder problemen.
Duidelijk dus een hitteprobleem..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...