Ga naar inhoud

[DM500HD] Tweede DM500HD opnieuw dood !!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Moraal van het verhaal:

- bij een nieuwe box alleen flashen via de webbrowser

- bij een dode box flasen via LAN en USB met dreamup

???

• Reacties 176
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Inderdaad! Nog even ter verduidelijking wat ik gedaan heb rondom -groene-led fenomeen;

1. via Dreamup usb-methode EN LAN verbinding de experimental-image geflashed

2. via web-interface originele dream-image (van dream media site gehaald) gefashed

3. via web-interface laatste openpli geflashed

Ik heb de volgende les geleerd; haal nooit de spanning van box af zonder deep-standby te gebruiken.

Geplaatst:

Dat is flauwekul ik heb hier ook een 500HD en deze gaat wel eens de spanning eraf (1 a 2 keer in de week) (zonder deep stanby)om hem opnieuw te flashen en dat gaat tot nu toe gewoon erg goed en dat flashen doe ik dus ook via de lan zonder dreamupp want dat is helemaal niet nodig.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:
Origineel bericht van: AngeloX
haal nooit de spanning van box af zonder deep-standby te gebruiken.

Maakt niets uit,de mijne ging ook "dood"
na een herstart via de afstandsbediening.
Dus de knop achterop is niet nodig
om een dooie DM500HD te krijgen.

Geplaatst:
Citaat:
de mijne ging ook "dood"

Is ie inmiddels wel weer lopend?

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:

Geen idee,

ik heb 'm teruggebracht naar de winkel

voordat duidelijk was dat het zelf te verhelpen is.

Erg jammer,nu zit ik hier tijdelijk met een CDS HD-bakkie te kijken

wat ik zolang heb meegekregen.

Geplaatst:

@Cobus R

Natuurlijk zou de box tegen wegvallen spanning moeten kunnen net als iedere andere computer maar mijn probleem trad op na diverse spanningsonderbrekingen tijdens een verbouwing. Ben blij te horen dat die van jou geen krimp geeft bij spanningsonderbrekingen. Welke image gebruik je?

Over flashen kan kloppen wat je zegt. Alleen bij mij ging opnieuw flashen via lan niet als groene-lampje fenomeen zich voordoet. Ethernet adapter stond uit. En voor de duidelijkheid ik had graag via lan geflashed want heb nu een windows-doos moeten lenen;-) Gebruik een mac. Na dreamup via usb en LAN verbinding werkte de ethernet poort weer en kon ik erin via web.

Begrijp ik het dan goed dat de box "dood" kan gaan onder de volgende omstandigheden;

1. bij spanningsuitval --> herstart

2. bij manuele herstart via menu

3. ?

Zijn er nog ander omstandigheden waarna de box "dood" ging?

Geplaatst:

De newnigma2 daily build gebruik ik nu en deze werkt erg goed en ben dus ook regelmatig aan het updaten om de laaset weer te krijgen.

Begrijp ik het dan goed dat de box "dood" kan gaan onder de volgende omstandigheden;

1. bij spanningsuitval --> herstart

2. bij manuele herstart via menu

3. ?

Daar lijkt het wel op bij sommige mensen.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Gast AngeloX
Geplaatst:

Heb weer een groen-lampje fenomeen gehad na een "deepstandby" via menu. Na de gebruikelijke flash via dreamup en web weer aan de praat. Dit keer trouwens rechtsreeks originele DM image geflashed via dreamup daarna via web openpli. Werkt goed.

Gast AngeloX
Geplaatst:

Niet te geloven, DM500HD weer in groen-lampje probleem maar krijg hem nu niet goed geflashed via dreamup. Bij gebruik van dreamup krijg in verbinding, kan ik de image uploaden naar box maar wanneer hij zegt "box is flashing from its memory..." blijft hij eeuwig wachten. Normaal gesproken krijg je de melding "Box was flashed succesfully" nu niet.

Iemand een suggestie?

Geplaatst:

Iemand een suggestie?

Eerst de originele Dream image en vervolgens OpenPLi flashen, beiden via webinterface.
Gast AngeloX
Geplaatst:

Ron, dat kan helaas niet...zit in groen-lampje fenomeen. Zal dus eerst dreamup moeten gebruiken maar het lijkt erop dat dat niet meer werkt. Krijg nu de hele tijd meldingen van;

Citaat:
Error

Got wrong response from box; HTTP/1.0 400 Bad Request

Content-Type: text/plain

Server: yahd v1.0

***Serial Mode***

Entering serial loop...

Kan nu niet eens meer de image uploaden.. PFF. Dit word opsturen naar Dream denk ik.

Geplaatst:
Zal dus eerst dreamup moeten gebruiken maar het lijkt erop dat dat niet meer werkt.

Welke versie van dreamup gebruik je? Ik heb het probleem zelf nog niet gehad, maar volg dit draadje op de voet. Versie 1.3.3.6 zou moeten werken.
Gast AngeloX
Geplaatst:

Ik gebruik dreamup 1.3.3.6 en krijg geen okay ack aan het einde van flash procedure.

Geplaatst:

Ook bij mij blijft hij hangen tijdens het opnieuw flashen, ik heb ook hetzelfde probleem met groene lampje.....

Hij zakt terug naar 4 kb/s

Iemand nog een idee?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen