Gast Geplaatst: 18 mei 2010 Geplaatst: 18 mei 2010 Origineel bericht van: APPLE nee helaas niet! Niet op een factuur??
bigtwin Geplaatst: 19 mei 2010 Geplaatst: 19 mei 2010 Je moet de box ook eerst via het menu uitzetten (niet deep standby), dan pas spanning eraf. En vooral niet via een knop op de verdeeldoos uitzetten. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
mr_rolin Geplaatst: 19 mei 2010 Auteur Geplaatst: 19 mei 2010 Hi Bigtwin, Deep Standby gaat via het menu en is volgens mij de beste manier om je box helemaal uit te zetten, omdat dan het hele operating system netjes wordt afgesloten, als je dan de spanning eraf haalt is er geen vuiltje aan de lucht. Mijn dreamboxen gaan allemaal rechtstreeks naar het stopcontact, want verdeeldozen met een gemeenschappelijke schakelaar zijn inderdaad ondingen als je op die manier je aangesloten apparatuur uitzet. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
Dolf Geplaatst: 19 mei 2010 Geplaatst: 19 mei 2010 Deep Standby is toch niet uit, hij kan ontwaken door een timer. Dan is uit beter. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
Ant Geplaatst: 19 mei 2010 Geplaatst: 19 mei 2010 Bij mijn vriendin: 1ste box dood na 10 minuten --> zat weekend tussen, toen omgeruild 2de box dood na 1 dag --> geen voorraad meer, 3 weken moeten wachten 3de box draait nu 2,5 maanden en wordt elke keer netjes uitgezet via menu, daarna met de knop op de achterkant. Het is met de 2 andere boxen foutgelopen door stroomproblemen. De DM500HD is kwetsbaar maar inderdaad, als ie werkt is het een fijn ding. Vorige week 3 nieuwe boxen gehaald (eentje voor mezelf en 2 voor vrienden). Ik hoopte dat de kinderziektes er na 3 maanden wel een beetje uit zouden zijn. 1 van de boxen startte na enkele uren helemaal niet meer op. De tweede draait prima maar crasht af en toe waarbij het beeld blijft vasthangen en gigantisch flikkert (stroboscopisch effect). Er was er dus maar eentje die gewoon goed werkte. Van de 2 kapotte apparaten is er eentje intussen omgeruild voor een nieuwe die goed werkt. De andere moet terug naar Dream voor reparatie omdat ik er wat krassen op had gemaakt tijdens pogingen om hem te reanimeren met Dreamup. De winkelier zei dat ie die niet meer als nieuw zou kunnen verkopen na de reparatie door Dream. Je moet wat over hebben voor een werkende 500HD
Gast Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 Origineel bericht van: Ant 3de box draait nu 2,5 maanden en wordt elke keer netjes uitgezet via menu, daarna met de knop op de achterkant. Het is met de 2 andere boxen foutgelopen door stroomproblemen. Toeval of niet, maar ik heb net een homeplug om zeep geholpen na inschakeling met een stekkerschakelaar die ik gisteren had geplaatst. Niet iedere elektronica is daar dus van gediend.
M_Z Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Mijn eerste levering DM500hd ging direct al stuk bij de eerste keer inschakelen. Inmiddels heb ik een vijftal stuks DM500hd zonder problemen verkocht en geïnstalleerd. Maar gisteren weer opnieuw een kapotte DM500hd. Prima gespeeld vanaf 16uur, gisteravond om 22uur hield hij ermee op. Het lampje brandt niet meer, geen stopmodus, geen netwerk, niks. Alleen de ventilator draait bij het inschakelen van de schakelaar 1 seconde, en in het apparaat onder de fan brandt een rood lampje, dat blijft ook branden. De voeding is niet stuk, die heb ik omgewisseld, zelfde probleem. Vandaag maar weer een nieuwe geïnstalleerd, hopelijk doet deze het langer. Ik heb er geen vertrouwen meer in, vind dat deze boxen te veel uitval hebben, ook gezien de ervaringen van collega's en het forum hier. M_Z
mr_rolin Geplaatst: 23 mei 2010 Auteur Geplaatst: 23 mei 2010 Hi M_Z, Ik heb mijn tweede kapotte DM-500HD om kunnen ruilen voor een DM-800HD, deze werkt tot nu toe probleemloos. Ik heb in het verleden al 2 DM-800's gehad en daarmee ook geen problemen, behalve het bekende "Tune failed" probleem. Dit is hier uiteindelijk verholpen toen ik nieuwe Alphs lnb's heb gekocht. Voor mij voorlopig geen DM-500HD meer, net als jij heb ik er geen vertrouwen meer in, jammer maar helaas! Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
kistedu Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 Mijn ervaring: van 4 boxen was een stuk ( wou motor niet draaien ) Ik flash deze boxen altijd met Gemini trouwens. Wat ik wel standard doe is voltage en rpm van de ventilator op de helft van de balk zetten.
bahdja Geplaatst: 23 mei 2010 Geplaatst: 23 mei 2010 mijn derde box is weer kapot groen lampje probleem.DMM nog steeds stil
M€®LïÑ Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Ik wordt inmiddels wel bang voor mijn 500HD. serienr:A329141100101XX Loader BUILD #78, built 20100428 Ik zet hem nooit in deep standby, en draait deze inmiddels enkele weken zonder problemen. Het wachten is totdat er hier een keer stroomuitval is. Maja 2 jaar garantie en wie weet komt er een software update van DMM Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!
Gerard 76 Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Kan het me echt wel voorstellen. Ook ik kan m'n 500HD binnenkort ophalen om m'n 7000 te vervangen, en ik hou ook m'n hart vast...
kistedu Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Ik weet niet of aan het image ligt maar met Gemini geen probs gehad. Gisteren eentje geflashed, aantal keer uit en aan via menu deep standby en dan knop uit achterin. Ieder keer goed gegaan. Kan ook zijn dat ik mazzel heb, weet niet zeker.
kazbek007 Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Hoi, Misschien kan ik nog iets toevoegen en/of ontzenuwen. Ik heb de doos van mijn DM er maar eens bijgehaald en hier staat op: S/N A2051411000XXXX Blijkbaar Februari als produktienummer Kan ook niet anders heb hem gelijk gekocht toen deze beschikbaar was. Ik heb onlangs een verveldende stroomstoring hier gehad. Spanning viel weg, kwam weer terug (heel kort, viel weer weg (1 minuut), kwam weer terug (paar seconden) en bleef vervolgens 8 uur weg. Mijn DM500HD heeft dit overleefd. Ik zet hem nooit uit met de schakelaar (buiten de 4 keer dat ik hem nu geflashed heb). Hij zit wel aangesloten op een spanningsslof. Moraal van het verhaal > het kan ook goed gaan. PRIMA reciever, zeker ten opzichte van de DM7000, die ik ook nog bezit. Geflashed images: newnigma2-release-dm500hd-v2.8.4 en nu Open-Pli. Gr, Kazbek007 ** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1), Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is! Zoek en gij zult vinden!
M€®LïÑ Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Waar ik dan wel nieuwsschierig naar ben is wat er dan precies fout gaat. Is het hardware beschadigd of iets met de bootloader wat zou betekenen dat dit evt aangepast kan worden. We wachten gespannen af. Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen