Gast SatMann Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 Hi Duende, ik heb wel de levering van vorige week gehad. dat zijn serienummers met A420, ik las ook dat er met oudere versies problemen waren. heb ik dus geluk :-) speelt voortreffelijk op de slaapkamer streamen van de vu gaat ook, naar dm800 ook. weet je nog je serienummers?
humaxzone Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 had ook een probleem met mijn 500hd geflashd via de miniusb met gemini maar liep steeds vast terug gegaan naar de verkoper en die probeerde hem en liep ook vast hij stuurde hem wel terug hij dacht dat het een hardware fout was en direct een nieuwe mee gekregen geflashd met dreamelite via de miniusb en wat dacht je liep ook steeds vast stil staand beeld en kon niks meer hier even gelezen en toen op nieuw geflashd maar dit keer via de webbrowser eerst de orgineele en daarna de dreamelite en loopt niet meer vast... super als ik dit hier niet had gelezen had ik geen dreambox meer gekocht was radeloos super zoals hier word mee gedacht..
Gast SatMann Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 daarvoor dient een forum. je post vragen en krijgt hopelijk antwoord
Gast Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Origineel bericht van: SatMann ik heb gewoon direct de box aangezet met de frontknop ingehouden. op deze manier ga je direct in flash mode. en dan via de webbrowser de laatste PLI. Binnen een dag toch weer vier boxen die via de webbrowser zijn geflashed en gewoon blijven werken. In combinatie met de workaround om overleden boxen te reanimeren geeft dat toch weer hoop dat het met DM500HD helemaal goed gaat komen
Gast hanswil Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Ik heb veel gelezen , wou eerst de 800 hd kopen voor de kabel ,dan las ik de nieuwe 500 hd maar wat is wijsheid. de 800 hd of de 500 hd voor de kabel. En waar kun je het beste de echte kopen in zuid-holland.
arie kanarie Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 misschien een ander topic openen, andere vraag = nieuw topic grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
wortellica Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Volgens mij is er nog geen C tuner voor de 500HD, ik heb zaterdag de 800 gekocht en ben daar dik tevreden over. (wel de S tuner uitvoering)
Gast SatMann Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Origineel bericht van: ron1872 Binnen een dag toch weer vier boxen die via de webbrowser zijn geflashed en gewoon blijven werken. In combinatie met de workaround om overleden boxen te reanimeren geeft dat toch weer hoop dat het met DM500HD helemaal goed gaat komen leuk dat mijn post nog iets bijdroeg aan de vooruitgang wel lees ik dat bootsector 79 corrupt word bij het flashen van dreamelite en dan terug naar PLI; dat werkt blijkbaar niet meer. dus dan best via webbrowser standard dm erin en dan terug via webbrowser terug pli erin. greetz
M€®LïÑ Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Vraag ik me ook af ofdat de boxjes die dood zijn alleen Pli hebben gedraait, ofdat er ook nog andere img's op hebben gedraait. Inmiddels heb ik al 4 decoders geflasht met de browser methode, hier direct de laatste Pli op gezet, en alle decoders draaien tot nu toe zonder problemen. Eigelijk zou je alle dode boxjes moeten indexeren waarbij steeds gekeken moet worden welke img deze hebben gedraait en met welke methoden er is geflasht. Mischien optioneel even aangeven welke hardware er gebruikt word qua rotor's disqc enz. Als we dan alles op rij zetten komt er mischien een duidelijker antwoord uit. Mijn quess is dat het idd gezocht moet worden in de bootloader die schijnbaar word overschreven. Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!
fdm Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Bij mijn kennis heeft er alleen Gemini 5.0 op gestaan. Ik kan nu de box alleen maar met Dream Elite ou Merlin Excalibur aan de praat krijgen : daar zit de secondstage 79 in. Wat ik wel merk (heb ik in het begin niet getest...) is dat bij geen van beide Deep Standby het doet. Nu maar hopen dat Gemini met een update komt. Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.
M_Z Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Mijn tweede kapotte DM500HD heb ik direct nieuw uit de doos geflasht via webbrowser met Gemini 5.0. 's Avonds begaf die het opeens na een crash. Ik heb in tegenstelling tot anderen in dit topic ook GEEN groen lampje meer branden en krijg de box wel opnieuw geflashed, maar na reboot blijft hij volledig dood, blijft in STOP modus hangen en er brandt nog steeds geen groen ledje aan de voorzijde. Ik heb elke combinatie geprobeerd, Blackhole 1.33, Gemini, Pli, Origineel, steeds hetzelfde resultaat. Alleen het interne ledje onde de fan en de ledjes aan de netwerkaansluiting branden nog. M_Z
Gast Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Origineel bericht van: M€®LïÑ Inmiddels heb ik al 4 decoders geflasht met de browser methode, hier direct de laatste Pli op gezet, en alle decoders draaien tot nu toe zonder problemen. Hier ook alleen OpenPLi geflashed via de browsermethode en geen probleem.
grox Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 ik heb nu gemini 5.0 draaien en wil waarschijnlijk weer terug naar PLI (mooier en meer updtes, etc). Ik heb echter ook de bootloader #79 en de nieuwste drivers geïnstalleerd voor de dreambox. Deze hebben de volgende wijzigingen: teiber-changelog: dreambox-dvb-modules.bb update dm8000 and dm500hd hardware drivers dm500hd - improved fan speed tacho readout a bit - fixed broken error recovery dm8000 - fixed swapped < > buttons on alternative remove control Wanneer ik terug wil naar PLI, is bootloader #78 (volgens mij), kan dit dan niet via de webbrowser (standaard PLI flashen) omdat ik bootloader 79 heb???? Kortom moet ik dan eerst terug naar de originele DMM flash en dan pas PLI??? Of hoe moet ik dit aanpassen? Waar kan ik PLI aangeven om de nieuwe bootloader mee te nemen in de nieuwe uitgave, alsmede de nieuwe drivers?
Gerard 76 Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 De mijne heb ik direkt met openpli geflashed via de stop-mode. Ging OK,en heeft 10 dagen gewerkt,zonder updates of zo. Af en toe de stroom eraf was ook geen punt tot de tiende dag,toen deed ie niks meer... geen BA en werkte met een duo-lnb.
sevensheaven Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 en weer 1 hola.. Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen