Ga naar inhoud


usb of e-sata externe hdd?


Hensat

Aanbevolen berichten

wie kan mij vertellen welke externe schijf ik het beste kan gebruiken?,langs de interne hdd wil ik ook voor opname of afspelen ook gebruik kunnen maken van een externe harde schijf,ik weet alleen niet wat de beste optie is usb of e-sata

bestaat hij trouwens wel een externe hdd met e-sata?

mvg henry

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb een tijdje terug bij de ***geen-reclame*** een 1,5TB e-sata disk gekocht voor slechts 79 Euro :D

 

Werkt als een trein en uiteraard veel sneller als een USB-disk. Alleen jammer dat de VU+ geen Gigabit Ethernet heeft, want met 100Mbit krijg je de e-sata interface "niet vol" via ftp.

 

Enige kleine probleempje wat ik heb dat na een reboot van de Vu+ de schijf niet automatisch wordt gemount, terwijl dat met een USB disk wel het geval is. Na de reboot even de spanning van de disk en er weer op en voila de Vu+ mount 'm. Tis maar ff dat je het weet.

Vu+ Duo (1 TB HD & OpenPLi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké bedankt allemaal,ik vind trouwens 1 of 1,5 TB schijf wel aan de grote kant ook voor de interne schijf ,die ik in mijn dreambox had was 160gb dit vind ik wel aan de kleine kant,maar is 500gb ook genoeg of is het geheugen van de opnames vele malen groter door het HD signaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hensat
oké bedankt allemaal,ik vind trouwens 1 of 1,5 TB schijf wel aan de grote kant ook voor de interne schijf ,die ik in mijn dreambox had was 160gb dit vind ik wel aan de kleine kant,maar is 500gb ook genoeg of is het geheugen van de opnames vele malen groter door het HD signaal?

opnames van HD zijn niet groter dan SD omdat HD een veel betere compresse gebruikt. 500 GB is dus voor HD ook zat.

VU+ Solo2. Tuner 1: Astra 23.5 Tuner 2: Astra 19.2+23,5+28,2+Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pietdream
Heb een tijdje terug bij de ***geen-reclame*** een 1,5TB e-sata disk gekocht voor slechts 79 Euro :D

Werkt als een trein en uiteraard veel sneller als een USB-disk. Alleen jammer dat de VU+ geen Gigabit Ethernet heeft, want met 100Mbit krijg je de e-sata interface "niet vol" via ftp.

Enige kleine probleempje wat ik heb dat na een reboot van de Vu+ de schijf niet automatisch wordt gemount, terwijl dat met een USB disk wel het geval is. Na de reboot even de spanning van de disk en er weer op en voila de Vu+ mount 'm. Tis maar ff dat je het weet.


Je kunt de disk ook via de network browser even re-mounten.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 500 Gb harde schijf USB. e-sata is niet echt nodig! Uw reciever gaat niet sneller opnemen op e-sata dus USB voldoet perfect. Ik kan een film via DCC (ftp) downloaden op mijn reciever, tegelijkertijd een film afspelen en dit alles via mijn USB schijf.

VU+ duo - clone DM500 HD - multytenne45 twin

ex dreambox 7000/7025 - ex relook 400 - ex Kathrein UFS-910

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hensat
oké ik heb hier ook nog een usb hdd liggen die ga ik gewoon proberen weten jullie volgens welk systeem de usb hdd werkt,ext.3 fat of ntsc? of maakt het niet uit wat ik er op aan sluit?


Ext3 sluit het beste aan bij Linux

Vu+ Duo (1 TB HD & OpenPLi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...