Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag,

sinds vandaag werkt de TNTSAT kaart (viaccess 3) niet meer in de vu+duo met cccam 1.3 (open-pli).

het zichtbare verschil is dat als je de ccam instellingen opent, optie 9 geen bestandsinfo meer geeft als de tntsat kaart in de lezer zit.

stop je daar een andere kaart in, bv viaccess 2, dan doet die optie het wel.

voor de rest is er geen zichtbaar verschil in gedrag waar te nemen, de kaartinformatie (optie 8) wordt korrekt gelezen, zowel voor de tntsat kaart als voor de viaccess 2 kaart.

Er is dus schijnbaar een incompatibiliteit ontstaan tussen cccam 1.3 en tntsat, heeft iemand meer informatie?

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Geplaatst:

Hier doet TF1 niets meer, de andere wel.

misschien heeft canalsat iets veranderd op de kaart en ccam die niet meer juist leest.

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Geplaatst:

Ja zij hebben een keywissel gedaan.

Er is een hypercam 2.02 die het doet (ken ik niet) en waarschijnlijk ook mgcamd1.35.

Wachten tot een nieuwe cccam.

BTW het is dus geen VU gerelateerd probleem.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

• 3 weken later...
Geplaatst:

Even terug naar boven gehaald, is hier al terug beterschap in?

De vrouw des huize wordt wat boos.

homer

Geplaatst:

nee, ja, nou, ten dele.

als je naast cccam ook erin slaagt om oscam te instelleren, dan doet-ie het weer.

nou is het probleem voor mij dat OpenPLI die oascam niet in de feed heeft zitten (en dat blijkbaar ook niet de moeite waard vindt om dat de gaan doen, ik heb daar een hele discussie over gehad elders) en er geenenkele beschrijving is hoe dat handmatig moet, hoewel dat wel schijnt te kunnen.

VTI en DreamElite hebben dat wel voorelkaar.

Nu is ff mijn 'probleem' dat ik niet echt zin heb een image waar ik verder geheel tevreden over ben en dat stabiel draait, te vervangen door een ander, wat dan weliswaar dit probleem oplost maar vermoedelijk vele andere met zich meebrengt. Een nieuw image = wennen, een skin selekteren die je bevalt (ook nergens een voorbeeldje van te vinden, moet je toch zelf doen) en opnieuw afregelen zoals je het wilt hebben, etc.

Er zijn hier veel hobbyisten die daar anders over denken, ik weet het, maar het is niet mijn hobby vele uren voor de tv te besteden met iets anders dan tv kijken, dus wat goed draait, draait.

Het wordt natuurlijk anders als iemand een goede beschrijving zou hebben van het handmatig Oscam installeren, maar om dat zelf uit te zoeken zie ik niet zitten.

in principe is natuurlijk oplossing 1: cccam aanpassen, wat met oscam kan, kan ook met cccam.

oplossing 2: oscam in de feed zetten van openpli, wat dream en vti kunnen, kan openpli ook...

Geplaatst:

dank, maar met alle respect: wat moet ik daarmee?

dat is een voor mij volledig onbegrijpelijke opsomming van allerlei details.

wat ik moet weten is waar, als ik de .rar heb gedownload en geunrart, wat gebeurd is, die bestanden kwijt moet (directories dus) en of ik verder nog iets af moet regelen.

En dat geheel graag, ten overvloede, ook nog als begrijpelijke tekst en niet als een zoektocht in een labyrinth.

Ik had op die pagina een linkje met 'installation' of 'configuration' verwacht. Maar misschien kijk ik ernaast.

Ik weet dat ik veel vraag...

Geplaatst:

klopt, en op dream elite en ook vti met oscam, maar, zie boven waarom niet...

ik kan me niet voorstellen dat met openpli het onmogelijk zou zijn te doen wat dream elite en vti ook kunnen realiseren,

namelijk gewoon een duidelijk verhaal creeren hoe het werkt, dus of een stream maken, of ff in een .txt file zetten in welke map van de vu+ de geunzipte files geplaatst moeten worden.

Kennelijk is men bij openpli dusdanig geconditioneerd dat het normaal gevonden wordt dat het minimaal nodig is een academische studie linux te volgen plus een halve dag technische teksten te decrypten alvorens te kunnen snappen hoe een installatie van oscam werkt.

Ik begrijp best dat als je thuis bent in de materie het gebodene op de boven genoemde website volledig voldoet om eea handmatig te installeren, maar ik hoop dat iemand ooit zal begrijpen dat er mensen zijn die daar niks mee kunnen en verder wel heel tevreden zijn met de vu+, en zich normaliter daar uitstekend mee redden. Bij Dreamelite en VTi snappen ze dat schijnbaar wel.

Het kan toch niet zo zijn dat je voor elk probleem dat opduikt je weer helemaal in een ander image moet verdiepen. Anderzijds, na 3 problemen heb je statistisch gezien elk image één keer gehad en ga je rondcirkelen dus ben je expert op elk image...

Geplaatst:

IK kan je volledig begrijpen, de vu+ goeie box maar als je geen kennis hebt kan je weinig beginnen. Be je terug afhankelijk van andere net als de goedgekeurde dozen van Digital en tvv.

Bij mij juist hetzelfde geval en als je er niet van afweet zijn er dan die durven zeggen dat zo'n box dan iets te ver gegrepen is!

Zullen ermee moeten leven vermoed ik dat wij temin zijn om zo'n ontvanger te hebben.

homer

Geplaatst:

softcams zijn natuurlijk niet echt receiver afhankelijk

het type receiver en of image is minder interessant

ofschoon OpenPli het iets lastiger maakt (wegens ontbreken in de feed) moet je gewoon die plugin kunnen laden

zet de oscam.mipsel in /tmp

ga via menu naar handmatig installeren

en installeer

daarna is het belangrijk de configuratie bestanden aan te passen opdat jouw share intern werkt

hier zit een verschil in het installeren:

bij enkele images (b.v. VTI) wordt oscam+cccam mipsel zonder configuratie bestanden aangeboden per download feed >>> dus die config mipsel moet er separaat bij gedownload worden vanaf die feed

en bij OpenPli is dat voor menig cam (indien op de feed aanwezig) een mipseltje waar cam+config in zitten

waar de desbetreffende bestanden moeten staan (en per DCC/ftp heen gekopieerd moeten worden) was al door hemertje verklapt.

dus de tntsat kaart zal werken in een VU+

als je het onafhankelijke aspect van cam+config kunt achterhalen.

het is geen onwil dat ik bijvoorbeeld het niet direct uitleg maar ik zou het (omdat ik geen oscam gebruik) ook een en ander moeten uitzoeken, dus dat kun je prima zelf.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

nou homer,

veur nen westvloaming.....ni upgevn hé :D

ik zeg altijd : als je iets wilt, verdiep je erin, zoek, probeer.

ik heb letterlijk uren, dagen en nachten zitten vloeken op bepaalde problemen, maar eenmaal je ze vind of je word geholpen, dan smaakt dat zo goed wink

Geplaatst:

Satmann,

Opgeven nee hoor, ik blijf zagen tot ik mijn gedacht krijg wink.

Zoals je zegt je blijft proberen en vragen, maar als er op sommige vragen geen antwoordt komt dan sta je daar hé! Om van die technische uitleg een verstaanbaar iets te maken, zal het nog lang duren voor mij en veel andere.

Veel leren zal er nu ook al niet meer bij zitten want we moeten een kinderkamer in elkaar knutselen weet pas drie dagen dat mijn vrouwke zwanger is.

Dus weer niets bijleren over de vu+.

Homer

Geplaatst:

"waar de desbetreffende bestanden moeten staan (en per DCC/ftp heen gekopieerd moeten worden) was al door hemertje verklapt"

dat heb ik er helaas niet uit kunnen halen en daar hangt het nu net op.

op die website staat veel, maar dat nu net niet, of ik vind het niet (bomen-bos-probleem?)

Geplaatst:

"zet de oscam.mipsel in /tmp"

als ik een oscam-mipsel.ipk file zou hebben gevonden, zou ik dat gedaan hebben en dan red ik me wel.

maar er is geen .ipk file.

er zijn files die geen extensie hebben bv:

"oscam-0.99.4-SB-svn1619-mipsel-tuxbox-linux-monitor-improvement-DVBAPI"

en rar's die na unrarren een hele batterij kleine filetjes opleveren die je handmatig ergens moet dumpen en de vraag is dus waar.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen