Tonskidutch Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 hier goed lezen en goede file kiezen dus de config en de emu zelf die werken op dream en op vu+ ciao Second Life Mungo Parker
stefan.wolfrum Geplaatst: 19 juni 2010 Auteur Geplaatst: 19 juni 2010 ik had gehoopt nu met een positief resultaat te kunnen komen, want als er een mipsel.ipk file is (twee gedownload, de oscam en de config) dan kan ik die installeren. dat gaat weliswaar heel anders dan de auteur beschrijft, maar die zal wel niet met pli werken. dat installeren ziet er verdacht uit. De config geeft aan 3 files met 0 fouten geinstalleerd te hebben (zou kunnen), de oscam geeft merkwaardigerwijze hetzelfde aan, terwijl ik heb gezien dat de .rar veel meer files bevat. maar goed, rebooten dan maar, en daarna is er op het eerste oog niets te vinden wat veranderd is. als je dan via menu en sofwatre update de groen knop drukt, is er pliseling een nieuw blokje: dcam. dat selecteren, oscam staat erin: joepie, installeer selecteren en dan wil-ie de file downloaden die ik al heb staan. En die al geinstalleerd zou moeten zijn. Dus eigenlijk na die installatie niets van terug te vinden (in menu, cccam info, of wat dan ook.) jammer, maar nog niet raak. wat is overigens de plugin userscript waar de auteur het over heeft, die ken ik niet, noch de feed. van pli bedoel ik. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
stefan.wolfrum Geplaatst: 21 juni 2010 Auteur Geplaatst: 21 juni 2010 helaas geen nieuwe inzichten... blijft dus niet werken. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Tonskidutch Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 zie dat je veel gelezen en ook elders na gevraagd hebt... respect (ik schreef al ik gebruik geen Oscam maar als ik hem installeer in VTI werkt ie na wat basis config gepuzzel en ge-edit van de cccam en oscam config dan via het cam menu in VTI gebruik je CCcam als client) vergeet niet, oscam is een cardserver en niet OOK nog client als die per commando (telnet of script) is gestart moet je een client hebben die op oscam aanbinden kan. misschien is er een gebruiker in je omgeving die het eens ter plekke kan voordoen je kaart is uniek (enkelen in ollanda) dus je zoekt unieke kennis mbt het intern sharen van je kaart. ciao Second Life Mungo Parker
Littlesat Geplaatst: 22 juni 2010 Geplaatst: 22 juni 2010 Je maakt op je box een directory /var/tuxbox/config aan. Daar stop je de drie config files van oscam die kaart specifiek zijn. Vervolgens zet je het juiste N-regeltje in je CCcam.cfg. De binary van Oscam gaat naar /usr/bin. Dan moet je nog zorgen voor het opstarten. Daarvoor ga je naar /etc/init.d. Daar vind je een CCcam.softcam file. Deze bekijk je goed en pas je aan zodat Oscam ook opgestart en gestopt wordt. Wat je ook kunt doen is newcs downloaden. Dan vind je in /etc/init.d een cardserver.newcs (of zo iets). Deze rename je dan naar cardserver.oscam en je past dit script aan zodat ipv newcs oscam opgestart wordt. Dat maakt het mogelijk om oscam ook apart te starten en stoppen. Aangezien de configs kaartspecifiek zijn en van Oscam er dagelijkse updates komen heeft het eigenlijk geen zin om er een pakketje van te maken. Bij VTI werk je al met een zeer oude Oscam. De laatste Oscam kan zelfs (nu bijna volledig klaar) als beta geheel CCcam vervangen. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Tonskidutch Geplaatst: 26 juni 2010 Geplaatst: 26 juni 2010 Origineel bericht van: Roobert Ja zij hebben een keywissel gedaan.Er is een hypercam 2.02 die het doet (ken ik niet) en waarschijnlijk ook mgcamd1.35.Wachten tot een nieuwe cccam.BTW het is dus geen VU gerelateerd probleem. releasetext: Code: Hypercam 2.0.6 Release 2.06--------------=> Fixed NDS EMM logic=> Added french CSAT HD support for Viaccess 3 cards=> Added Viaccess 3 emulation. Have a look at hypercam.keys for moreinformation=> Changed Viaccess 2.6 emulation key logic. Have a look at hypercam.keys for more information keys heb je natuurlijk niks aan...het gaat om het kunnen decoderen van de kaart (smartcard = viaccess 3.0).ciao Second Life Mungo Parker
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen