Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Allen,

Ik ben nieuw in de satelliet wereld en voorlopig is mijn eerste ervaring jammer genoeg niet al te goed verlopen.

Begin deze maand een hoop kabel, rebox 9000, triax 88 en een Duo LNB 80 Quad Denson gekocht.

Afgelopen weekend eindelijk kunnen starten met het uitrichten van de schotel. Hierbij krijg ik echter volgende symptomen:

• Naar waar de satteliet ook gericht wordt (zelfs recht naar het huis), de ontvanger (rebox 9000, in dezelfde bestelling) geeft altijd 88% sterkte, maar nergens is de kwaliteit meer dan 0%
  • De satfinder er tussen geeft altijd een pulserend geluid, waar de LNB ook naartoe wordt gericht. Tuut, een seconde stil, Tuut, een seconde stil enzovoort. Uiteraard slaat de naald bij de tuut ook ver uit.
  • De gebruikte kabels werden uitgemeten en leken ok
  • Hoe we de rebox 9000 zijn satteliet instellingen ook aanpasten, altijd was de sterkte 88%. Enkel als we geen spanning naar de LNB sturen is de sterkte 0. Dus zelfs als we onzinnige instellingen kozen zoals bijvoorbeeld een single LNB ipv een universele.
  • Als finale test hebben we de LNB uit de arm van de schotel gehaald en mee naar binnen genomen, onder een deken gelegd en via de kabel die bij de satfinder zit, binnen rechtstreeks aan de ontvanger gehangen. Ook nu geeft de ontvanger 88% sterkte. cry

Mijn vermoeden is dus groot dat de LNB stuk is.

Zijn er nog andere tests die ik over het hoofd heb gezien? Ik heb wel geen andere ontvanger bijvoorbeeld of een andere LNB om mee te testen.

Alle tips zijn welkom.

Nog een bijkomende vraag: is die Denson de beste keuze als monoblok voor Astra1 en Astra3 met 4 uitgangen en een schotel van 88 cm, of zijn er betere merken die hetzelfde aanbieden? Of heb ik gewoon pech?

Hartelijk bedankt voor de reacties al op voorhand

Jo

Geplaatst:

het mooiste zou zijn dat je even een singel lnb kon lenen bij iemand

het lijkt er wel op dat de lnb stuk is

wat het merk bedreft of die goet weet ik niet maar hij moet gewoon doen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

• 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen