Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na alle lovende berichten heb ik maar eens OpenPli op mijn DM500 gezet. Ik heb er een dag mee gespeeld en weer snel teruggegaan naar Gemini. Mijn DM500 heb ik al een jaar of zes (jaja, hij werkt nog steeds) en deze Image was een flashback naar jaren terug. De box is drie keer vastgelopen op een dag. Met Gemini gebeurt dat misschien 3 keer per jaar. De standaard skin is erg lelijk en de optionele zijn ook niet veel soeps. Daarnaast mis ik nogal wat opties/mogelijkheden, zijn menu's minder overzichtelijk, enz. Het enige voordeel dat ik heb kunnen ontdekken is Henksat settings direct vanuit het menu installeren.

Na deze ervaring ga ik OpenPli op mijn DM800 maar niets eens proberen.

Vandaar dus mijn vraag, waarom vinden velen van jullie OpenPli zo geweldig?

Edit1: typo

Edit2: het was de build van 17 mei.

Error, no keyboard. Press F1 to continue.

Geplaatst:

Bij mij loopt hij niet vast op mijn 800HD en de 8000HD.

Draait prima en geen problemen.

Toppie.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pringle
Het enige voordeel dat ik heb kunnen ontdekken is Henksat settings direct vanuit het menu installeren.

Dat is toch al heel wat toch?
Maar zonder gekheid, OpenPLi is zeker heel ver en vooruitstrevend, maar dit geldt dan met name voor Enigma-2 boxen.
Jouw 500, Enigma-1, is eigenlijk geheel uitontwikkeld, om de simpele reden dat er gewoon niet meer in zit.
Andere imagemakers leuken het misschien mooie op met betere/mooiere skins en een paar handige menuopties, maar veel meer is het niet.

De toekomst heeft Enigma-1 zeker niet, het is allemaal Enigma-2 en HD wat de klok slaat tegenwoordig.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

OpenPLi voor Enigma1 en Enigma2 zijn niet te vergelijken.

Het meest onderscheidende feature van OpenPLi is het "Open" gedeelte. Afgezien van het onbruikbare originele DMM image is het 't enige image waar je van kunt zien wat erin zit, hoe het werkt, wie het onderhoudt en wat eraan gedaan is.

Heel extreem gezien, bij een closed source image moet je maar hopen dat er niet iemand in het team is die een slechte dag heeft gehad en er god-weet-wat voor achterdeurtje in gehackt heeft.

Maar het mooiste aan open source is dat iedereen kan meeprofiteren. Dus niet allemaal naast elkaar hetzelfde wiel opnieuw uitvinden, maar gewoon je kennis uitwisselen met de rest van de wereld. Daar profiteren tenminste ook de eindgebruikers van.

Ik blijf gewoon hopen dat er nog meer imagemakers overstag gaan en hun source openbaar maken.

Geplaatst:

Idd respect voor alle mensen die meewerken aan OpenPLI!

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:

Respect zeker, maar op mijn 7020 is Pli Iolite nog steeds de beste image. Ondanks de beloftes dat de rotorproblemen zijn opgelost: alle images die zijn uitgekomen na Iolite werken niet goed op mijn 7020 met rotor, inclusief openpli. (en gemini)

Geplaatst:

Dij mij draait OpenPLI al enkele weken zonder problemen op mijn 500.

ook update gaat goed.

Heb je wel een schone installatie gedaan? Ik heb geen instellingen backup van een ander image terug gezet!

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Geplaatst:

En heb je de E1 webinterface van OpenPLI al geprobeerd, die hebben ze echt geweldig gemaakt.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
OpenPLi voor Enigma1 en Enigma2 zijn niet te vergelijken.

Het meest onderscheidende feature van OpenPLi is het "Open" gedeelte. Afgezien van het onbruikbare originele DMM image is het 't enige image waar je van kunt zien wat erin zit, hoe het werkt, wie het onderhoudt en wat eraan gedaan is.

Heel extreem gezien, bij een closed source image moet je maar hopen dat er niet iemand in het team is die een slechte dag heeft gehad en er god-weet-wat voor achterdeurtje in gehackt heeft.

Maar het mooiste aan open source is dat iedereen kan meeprofiteren. Dus niet allemaal naast elkaar hetzelfde wiel opnieuw uitvinden, maar gewoon je kennis uitwisselen met de rest van de wereld. Daar profiteren tenminste ook de eindgebruikers van.

Ik blijf gewoon hopen dat er nog meer imagemakers overstag gaan en hun source openbaar maken.

Op die manier had ik er nog niet over nagedacht. Misschien de Enigma2 variant toch eens proberen in dualboot

Geplaatst:

Op die manier had ik er nog niet over nagedacht. Misschien de Enigma2 variant toch eens proberen in dualboot

En dat wordt nou net afgeraden,openpli moet je in de flash zetten.

Geplaatst:
Origineel bericht van: robbedoeske

ik denk dat enigma2 op een 500 ook niet echt zal gaan werken,, smile

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Geplaatst:
Origineel bericht van: pipokoeie
Origineel bericht van: robbedoeske

ik denk dat enigma2 op een 500 ook niet echt zal gaan werken,, smile

Ik heb dus ook een DM800, maar daar zal je wel overheen gelezen hebben...

Geplaatst:
Citaat:

Ondanks de beloftes dat de rotorproblemen zijn opgelost: alle images die zijn uitgekomen na Iolite werken niet goed op mijn 7020 met rotor, inclusief openpli. (en gemini)

Eind november 2009 zijn de rotorproblemen voor de 7020 in openpli opgelost. Als je (via http://openpli.pli-images.org) de sources bekijkt dan zie je de commit.

Bovendien gedurende de hele tijd dat het probleem er was is er een work-a-round beschikbaar geweest. Die was door niet de rotor stroom te gebruiken om de moter stop en start te detecteren.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat

Eind november 2009 zijn de rotorproblemen voor de 7020 in openpli opgelost.
Bovendien gedurende de hele tijd dat het probleem er was is er een work-a-round beschikbaar geweest. Die was door niet de rotor stroom te gebruiken om de moter stop en start te detecteren.

Met respect Littlesat, het is NOOIT opgelost. Er zijn meer meldingen van 7020 gebruikers die de rotor niet aan de praat krijgen.

Tot en met Pli Iolite perfect, daarna waardeloos op mijn 7020.

Ook de workaround heeft bij mij nooit gewerkt. Ik kan alleen concluderen dat er kennelijk hardware verschillen bestaan tussen 7020 modellen onderling en dat er na Iolite iets is weggelaten of "verbetert" waardoor de rotoraansturing niet meer compatibel is met alle 7020 modellen.

Met of zonder rotor stroom detectie werkt prima in alle oude versies, beide werkt niet bij de nieuwere versies. ( ook bij Gemini, maar ik heb nooit uitgezocht vanaf welke versie)

Ik blijf dus noodgedwongen hangen op Iolite.
Geplaatst:

Ik heb hem hier draaien op de laatste OpenPli, dus het is opgelost!!!

in Jade3 is het inderdaad nog niet opgelost en zal ook nooit meer gebeuren.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen