Gast SatMann Geplaatst: 19 mei 2010 Geplaatst: 19 mei 2010 Hi guys, ik zoek iemand die mij een handje kan helpen. ik heb een xml file die een pak data bevat. die data moet in een db gestoken worden (soms in meerdere tabellen). hij moet uiteraard eerste een check doen met id ref nummer. bestaat het, dan update doen, anders insert. de update moet dagelijks een xml afhalen en dan updaten. kben pure asp man ik en van php ken ik de ballen ik kan wel een volledig schema uitschrijven welke xml value waar hoort in de tabel en veld... maar eerst effen luisteren wie kan helpen.
Gast Kimble Geplaatst: 22 mei 2010 Geplaatst: 22 mei 2010 Is die XML data afkomstig van een (andere)url en wil je die uiteindelijk steeds ververst in een PHP hebben, of is het éénmalig. Je kan het nl. scripten of middels een lokaal conversie pakketje doen.
Puch Geplaatst: 22 mei 2010 Geplaatst: 22 mei 2010 Ik wel wat van php, maar weinig van xml. >>Dit<< script heb ik gevonden om xml file om te zetten naar een array. Daarna de array doorlopen met nodige controles en de db updaten. Of het werkt heb ik niet getest Hoop dat dit je wat op weg zet. Succes iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Gast Kimble Geplaatst: 22 mei 2010 Geplaatst: 22 mei 2010 Als je kijkt naar één van mijn favorieten (beetje weer in de gaten houden) dan zie je hoe xml wordt gebruikt voor buienradar.nl , zie http://xml.buienradar.nl Op http://keithdevens.com/software/phpxml staat wat Engelse uitleg voor conversie. Als bijlage het stukje script waar het eigenlijk om draait. Die kan XML>PHP en PHP>XML
Gast SatMann Geplaatst: 22 mei 2010 Geplaatst: 22 mei 2010 de xml word dagelijks ververst aangeboden op een bepaald url. de xml moet eigenlijk naar 3 verschillende stukken uit elkaar getrokken worden en dan ook 3 verschillende tabellen updaten/inserten/deleten waar nodig. ik zal eens een schema maken van wat waar gaat in welke tabel/veld. dat zal voor iedereen duidelijker zijn ;-) dan kunnen we effen speculeren wat de beste oplossing is. Want ik dacht eerste werken met asp die via odbc naar mysql gaat, maar die drivers voor odbc asp naar php zijn echt kl*te. ze werken, ja, tot ze plots zeggen, stop en gedaan :-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen