Rog Geplaatst: 19 mei 2010 Geplaatst: 19 mei 2010 Ik heb onlangs de Dreambox 500 HD aangeschaft, mooi dingetje MAAR... Heb op de 500 HD een gewone image (fabrieks image)staan, wil ik daar gaan zoeken op astra 1 (scannen naar zenders) Vind die niks op de astra 1. Wel op Hotbird (maar niet alles vind maar een aantal zenders op de hotbird(heb op me schotel een tijdelijke monoblock staan) Op de dreambox die ik hiervoor had de 500s had ik wel gewoon beeld op elke image (met dat zelfde monoblock ) Heb de dreambox 500HD geflasht naar open PLI toen deed hij het wel(vond meer dan 3500 zenders van de astra en de hotbird daarna andere image(gemini 5.0 o.a) geprobeerd deed het niet, terug naar open PLI en tot mijn stomste verbazing deed die het ook niet meer, uiteraard daarvoor wel geflashed. Iemand zelfde problemen? kan het liggen aan het monoblock verkeerd afgesteld misschien? verkeerde instelling?
bigtwin Geplaatst: 19 mei 2010 Geplaatst: 19 mei 2010 Nou, ik moet zeggen dat ik mijn 500hd niet zo vaak flash als jij. Wat je zou kunnen proberen is om de Henksat zenderlijst met dreamset in je box te zetten. Restarten en dan kijken of je beeld heb. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Rog Geplaatst: 19 mei 2010 Auteur Geplaatst: 19 mei 2010 heb er al een standaard zenderlijst ingezet, maar ook daar geen beeld.
Gast Geplaatst: 19 mei 2010 Geplaatst: 19 mei 2010 Kijk even naar je LNB settings, die zullen wel verkeerd staan. Daarna cccam downloaden en aktief maken en vervolgens een zenderlijst erin zetten.
Rog Geplaatst: 19 mei 2010 Auteur Geplaatst: 19 mei 2010 kan de instellen van de lnb niet veranderen, ik scan op 19.2 en 13.0 maar hij vind helemaal niks van 19.2 en van 13.0 vind die maar een paar(ik heb btw een monoblock)
Rog Geplaatst: 19 mei 2010 Auteur Geplaatst: 19 mei 2010 Even de oude box aangesloten, en walla 94 % signaal op de astra en 90% op de hotbird rara hoe kan dit geen signaal met nieuwe box en met de oude super signaal
Rog Geplaatst: 19 mei 2010 Auteur Geplaatst: 19 mei 2010 Origineel bericht van: ron1872 Kijk even naar je LNB settings, die zullen wel verkeerd staan. Daarna cccam downloaden en aktief maken en vervolgens een zenderlijst erin zetten. Hoe bedoel je settings in een monoblock hoe dan?
Ant Geplaatst: 19 mei 2010 Geplaatst: 19 mei 2010 Heb je Oozoon al eens geprobeerd? Ik heb daar de minste problemen mee op de 500HD.
Rog Geplaatst: 19 mei 2010 Auteur Geplaatst: 19 mei 2010 ja die heb ik ook al geprobeerd heb iedere image geprobeerd, maar krijg maar geen beeld, heb net me oude aangesloten en heb daar perfect beeld en op hd niet hoe kan dit????
Gast Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 Origineel bericht van: Rog Hoe bedoel je settings in een monoblock hoe dan? Bij 'eenvoudig' Astra 1 op A zetten en Hotbird op B. Gebruik van voltage en 22 kHz moet op ja staan. Verstuur DiSEqC enkel bij satelliet wijziging moet op nee staan.
Gast Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 Origineel bericht van: Rog Het is gelukt dankje wel. Graag gedaan, waarschijnlijk stond gebruik van voltage en 22 kHz op ´nee´, wat je even om moest zetten naar ´ja´.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen