Ga naar inhoud

[RTL8 HD]wanneer

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi.

ik heb sinds kort een hd ontvanger,en vroeg mij af,OF en wanneer rtl8 in hd wordt uitgezonden.

is er een bepaalde reden waarom het niet in hd uitgezonden wordt?

mvg yuppie

Geplaatst:

Wellicht de kwaliteit van de programma's die op RTL8 worden uitgezonden?

Die hoef ik echt niet in HD te zien... wink

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

ziet er voorlopig niet naar uit. CD zegt dat het de zender is waar het minste hd uitzendingen op zijn. Natuurlijk niet waar maar wat je op rtl8 in hd zou kunnen bekijken kan je ook minstens 3 keer op een ander rtl hd kanaal bekijken dus een groot gemis is het toch niet. (?)

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Geplaatst:

is ook geen gemis,maar wel irritant,met een motor,moet hij draaien om rtl8 te kunnen kijken.Plus dat ik het me gewoon afvroeg.

mvg yuppie

Geplaatst:

da's ook de reden dat ik een quad duo lnb heb genomen, dan draait de motor alleen als het echt nodig is.

groet robert

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Geplaatst:

Weet iemand eigenlijk wat het marktaandeel is van RTL8? Het zou me niets verbazen als het met afstand de minst bekeken zender is.

Talpa, de door velen verfoeide voorganger was een stuk beter en innovatiever.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: yuppie
is ook geen gemis,maar wel irritant,met een motor,moet hij draaien om rtl8 te kunnen kijken.Plus dat ik het me gewoon afvroeg.

mvg yuppie

Hoe kan het nou irritant zijn als je het niet mist? confused

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

omdat ik ook een vrouw heb,die wel af en toe kijkt.;-)

Geplaatst:

heb de voorbije maanden naar "the Tudors" gekeken op RTL8, en ik dacht niet dat ik die reeks al ergens anders had zien voorbijkomen ? Had zich trouwens prima geleend voor HD.

kijk ook regelmatig naar films op rtl8, ok daar zitten wel herhalingen tussen, maar die kunnen ook best in HD uitgezonden worden.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Er zijn nu een boel Film1 en Sport1 zenders dubbel. Als die weer enkel gaan via MPEG4/DVB-S2 dan zou een hele transponder op Astra1 weg kunnen en eventueel opgebouwd kunnen worden of verplaatst worden (23.5 oost) voor DVB-S2/MPEG4. Dan komt er meteen plek vrij voor RTL8HD, de zenders van UPC-direct en eventueel andere extra's...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Daar heb je helemaal gelijk in, alle kanalen moeten gewoon naar de astra 3, dan heb je ook dat gedraai van de schotel niet meer.

De mensen die zitten te zeuren over dat het weer voor veel bewoners extra geld gaat kosten, ben ik wel een beetje zat.

Alles op één satelliet is een stuk beter

Geplaatst:

Zou inderdaad een goed zaak zijn, ik loop nu steeds weer tegen beperkingen aan bij het opnemen omdat de zenders te verdeeld zijn.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Weet iemand eigenlijk wat het marktaandeel is van RTL8? Het zou me niets verbazen als het met afstand de minst bekeken zender is.

Het marktaandeel van RTL8 was in april 2,3%, gemeten in het tijdsvak 18.00-24.00. Ter vergelijking: RTL4 scoort 17,8 en RTL5 en 7 ieder 4,9%. Ze staan van de tien grote zenders daarmee op plaats 2, 7, 8 en 10. (bron: kijkonderzoek.nl).

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.