artisten Geplaatst: 19 mei 2010 Geplaatst: 19 mei 2010 Hoi satcollega's, ik heb pas geleden mijn wavefrontier aangesloten op 6 lnb's die ik verdeeld heb op 2 spaun disecq switches en weer doorverbonden via 1 uncommited switch, verder geen probleem zou je zeggen. Maar elke keer als ik switch tussen een kanaal op input 1 (uncommited) naar een kanaal op input 2 (uncommited) dan krijg ik de melding "even geduld de rotor draait naar sat ...." Heel irritant en duurt soms heel lang voordat je beeld hebt. Ik heb bij de satconfig voor de afwijkende configuratie gekozen en zo de sat's ingesteld. Bij het instellen van de lnb's heb ik voor disecq 1.2 gekozen. Volgens mij moet je gewoon bij het zappen direct beeld krijgen. Kan iemand me hierbij helpen...?
vGnp Geplaatst: 19 mei 2010 Geplaatst: 19 mei 2010 DiSEqC 1.1 kiezen, want 1.2 is voor draaibaar. 1=AA-1 2=AB-1 3=BA-1 4=BB-1 5=AA-2 6-AB-2 Volgorde Uncommitted-Committed-Toneburst vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
artisten Geplaatst: 20 mei 2010 Auteur Geplaatst: 20 mei 2010 wat bedoel je precies met de volgorde Uncommitted-Committed-Toneburs, waarschijnlijk van lnb, naar committed naar uncommited en naar receiver ?
vGnp Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 Bij Commando volgorde van de LNB instellingen vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
artisten Geplaatst: 20 mei 2010 Auteur Geplaatst: 20 mei 2010 bij het kiezen van versie 1.1 krijg ik geen melding meer maar krijg bij switchen van een kanaal van de een naar de andere input nog steeds niet gelijk beeld. Mijn lnb-instellingen zijn de volgende op het eerste scherm: 2 rode kruisjes bij verhoogd voltage en 12 v 2de pagina : toneburst : geen disecq modus : 1.1 " " parameter : a/a " " repeats : geen " " uncommitted : input 1 hieronder heb ik alle 3 de kruisjes op rood staan. Wat ik wel moet toelichten (hoop nl niet dat het hier aan ligt) dat ik mijn 6 lnb's niet allemaal op volgorde a/a b/a enz heb ivm het ontbreken van ruimte in mijn afsluitbare box. mijn lnb's zijn als volgt aangesloten : committed switch 1 : astra 2 a/a arabsat a/b leeg b/a astra 3 b/b committed switch 2 : astra 1 a/a hotbird a/b eurobird 9 b/a leeg b/b bij de configuratie blijft hij elke keer op meerdere sattelieten via disecqrotor springen, heb hem keer op keer op afwijkende configuratie gezet en opgeslagen maar zonder succes. Rebooten helpt ook niet trouwens...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen