Ga naar inhoud


Harmony 300i op Vu+


ToniMacaroni

Aanbevolen berichten

 

Ik heb vandaag de 300i binnen en heb alle functies kunnen programeren, die ook op de orginele RC aanwzig zijn.

 

Het afsluitmenu werkt alleen niet met power off button, omdat die kennelijk niet de long push ondersteunt.

Ik heb hem dus onder een ander knop gezet en dan werkt ook de longpush om het afsluitmenu op te roepen.

 

Kortom een prima apparaatje voor 30 euro als alternatief voor de Vu+ RC.

 

Origineel bericht van: ToniMacaroni
Nog even zitten speuren.

 

5 knoppen zijn dus programeerbaar en daarnaast kan je ook nog instellen welke functie een toets heeft.

 

wijzigen2.jpg

 

Tevens kan de 300i opdrachten van je orginele RC leren.

 

opdracht-leren.jpg

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb deze AB ook in bestelling staan, ik wacht er al twee weken op maar dat was bekend (2 tot 3 weken).

 

Het doel is tweeledig: de AB van de TV weg kunnen leggen en de logitech blind kunnen bedienen, dus vandaar ook de hardkeys voor de kleurknoppen, bij de One die beneden gebruik moet ik dat via LCD doen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een mooie en effectieve afstandbediening.

Lekker overzichtelijk en ligt goed in de hand.

Programmeren is echt super eenvoudig en flexibel.

 

Dit is zeker geen miskoop en echt een aanrader,als je een alternatief wil voor de vu+ RC.

En hij ziet er in het echt nog beter uit als op het plaatje.

 

De 300i is op het moment wel lastig te krijgen.

Ik had m gelukkig wel binnen 8 dagen.

 

 

 

 

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de AB vandaag ontvangen, programmeren met de database was binnen een paar minuten gedaan en alles staat al op zijn plek.

 

Mooi dat je met de "watch TV" knop direct de TV en de VU aan hebt staan.

 

voor dat bedrag ga ik niet zitten klooien met het ombouwen van Dream AB's en dergelijke!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een paar dagen intensief gebruik kan ik melden dat deze AB in alle opzichten prima voldoet.

 

Vooral de power-on knop is fantastisch, met de Dreambox moet je eerst de TV knop activeren en dan eerst de tv aanzetten en dan pas de box. Bij de Harmony gaat dat met één knop en alles direct naar de juiste ingang.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier de harmony 555 alleen ik vindt die aan/uit functie totaal niet handig, omdat als ik mijn tv van totaal uit op aan druk start hij gelijk door, als ik dan op watch tv druk gaat m'n tv uit en de vu aan. Helaas kan ik dit niet aanpassen. terwijl ik verder die funtie wel handig vindt omdat ik dan de ontvanger kan bedienen en wel de volume van de tv kan bedienen.

 

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft deze ook zachte druktoetsen ?

 

Het probleem wat ik heb met de originele dreambox AB is dat na verloop van tijd de symbolen van de knopjes slijten.

Ik verwacht dit slijten ook bij de AB van mijn VU+ DUO helaas.

Mijn Ziggo AB van de samsung smt3102 hd heeft harde knoppen en slijt daarom nagenoeg niet.

THX

John.

Octagon SF8008m - Wave Frontier T90 - 1.20Mtr no name.

30 W - 0.8 W - 4.8 E - 7 E - 9 E - 10 E - 13 E - 19.2 E - 23.5 E - 28.2 E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: roymar
Heb hier de harmony 555 alleen ik vindt die aan/uit functie totaal niet handig, omdat als ik mijn tv van totaal uit op aan druk start hij gelijk door, als ik dan op watch tv druk gaat m'n tv uit en de vu aan. Helaas kan ik dit niet aanpassen. terwijl ik verder die funtie wel handig vindt omdat ik dan de ontvanger kan bedienen en wel de volume van de tv kan bedienen.

Gr.Roymar


Ik denk dat je dat makkelijk kan oplossen door in alle activiteiten waarin je TV genoemd staat aan te geven dat die altijd aan moet blijven. Als je dan op de uitknop drukt zal alleen de VU+ uitgaan en niet je TV. Aangezien je de TV ook handmatig uitschakelt neem ik aan dan zal de Harmony "denken" dat de TV nog aan staat, en de volgende keer dat je de TV weer aanzet en de TV kijken kiest op de Harmony zal alleen de VU weer aangaan, de TV staat immers nog aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem is nu inderdaad op gelost, maar ik gebruik ook nog knoppen die ik lang ingedrukt moet hoeden, maar dat wil ook nog niet werken en heb de faq database al afgezocht, maar ik niks vinden, heb je hier misschien een oplossing voor?

 

Gr.roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Biij mij werkt dat gewoon, als ik lang de EPG ingedrukt houd b.v. dan kom ik in het menu met multi-epg en autotimer e.d.

Ik heb destijds alle knoppen zelf laten leren misschien dat dat iets uitmaakt, ik weet niet hoe goed de datatbase voor de VU+ is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De database is wel goed, want ik heb op de 300i geen probleem met de standaard codes uit de database voor de Vu+.

 

Ik neem aan dat de database voor de 555 hetzelfde is qua codes.

 

Ook hier werkt de long push op EPG toets.

 

 

 

 

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die werkt bij mij ook, maar ik gebruik de power knop om hem volledig uit te zetten, en dat gaat alleen door de power lang in te drukken op de orginele ab, maar niet op de harmony.

 

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is me bekend...

 

Citaat:
Het afsluitmenu werkt alleen niet met power off button, omdat die kennelijk niet de long push ondersteunt.

Ik heb hem dus onder een ander knop gezet en dan werkt ook de longpush om het afsluitmenu op te roepen.

 

Maar dat is op te lossen door wat pedro heeft aan gegeven in een ander draadje over deepsleep op de vu.

Of anders wel met de paulo plugin.

 

 

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: roymar
ja die werkt bij mij ook, maar ik gebruik de power knop om hem volledig uit te zetten, en dat gaat alleen door de power lang in te drukken op de orginele ab, maar niet op de harmony.

Gr.Roymar


Kijk hier eens http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...lee#Post1848537
of

hier http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...cti#Post1823889
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...