Paysan Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 Ik heb een monoblock wat goed werkt via de Dreambox. Voor alle duidelijkheid: Monoblock is 2 LNB's in 1 huis en 1 kabel naar de tuner. AA staat op Astra-1 AB staat op astra-3 Nu sluit ik de kabel aan op de TUNER-A (onderste connector)van de AZBOX. Ik heb van alles geprobeerd in het ANTENNE INSTELLINGEN menu. Ik krijg geen signaal indicatie en kan dus geen scan doen. Maar, als ik de Dreambox er tussen zet krijg ik wel signaal en kan ik een scan doen. Dus de AZBOX antenne kabel aan de LOOP-OUT connector van de Dreambox. Blijkbaar programmeert de Dreambox het Monoblock op de juiste manier. Wie kan mij vertellen hoe ik de parameters in het ANTENNE INSTELLINGEN menu moet zetten?
Niels Wagenaar Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 Krijg je ook geen signaal als je alleen Astra 19.2 kiest en geen Diseqc instelt? Want als dit al niet werkt, dan is je tuner defect. Verder heb ik laatst een Monoblock ingesteld, bij mij werkte hij pas met de optie Mini-LNB1 (Astra 19.2e) en Mini-LNB2 (Astra 23.5e). Overigens zou je ook gewoon 1.0 - LNB1 en 1.0 - LNB2 kunnen proberen. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
VluggeW Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 Hallo, Welke monoblock gebruik je merk en type graag. Heb een keer mee gemaakt dat een merk niet lkkr werkte. Geen idee meer welke. Greetz
Paysan Geplaatst: 20 mei 2010 Auteur Geplaatst: 20 mei 2010 Mensen, de tuner is NIET defect. Want zoals ik schreef "Als ik de Dreambox er tussen heb krijg ik wel signaal en zenders op de AZBOX". Merk weet ik niet. Er staat niets op. Ik ga even proberen met "NO DISEQC".
Paysan Geplaatst: 20 mei 2010 Auteur Geplaatst: 20 mei 2010 Ik kom niet verder. Ik heb het monoblock vervangen door een simpele recht voor zijn raap LNB. De AZBOX naar de fabrieks instelling gebracht. De 2 tuners onderling gewisseld. De kabel zit in de tuner die het meest naar de zijkant zit. Ik neem aan dat dit tuner A is. En de kabel zit in de bovenste connector. En ik zie nog steeds niet de blauwe "Strenght" balk uitslaan. En nogmaals, als ik de kabel in de dreambox prik heb ik 19.2 en 23.5 met 87% sterkte. Op de dreambox dus! En als ik vanuit de Dreambox een kabel doorlus naar de AZBOX heb ik wel beeld en slaat de blauwe balk uit naar 90% Zou er iets met de LNB power vanuit de AZBOX mis kunnen zijn? Ik ga nu een voltmeter op de coax zetten bij de LNB.
Paysan Geplaatst: 20 mei 2010 Auteur Geplaatst: 20 mei 2010 Ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden. Er is geen 24V gelijkspanning op de coax als ik hem aan de AZBOX hang. Op de Dreambox wel. En dat verklaard als ik heb doorlus via de dreambox het wel werkt. Want dan geeft de dreambox de voedingspanning voor de LNB en het signaal gaat gewoon door naar de AZBOX. Dus ik denk dat ik een defecte AZBOX heb. Op beide tuners het zelfde probleem.
VluggeW Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 Hallo, Neem aan dat je 12 V bedoeld. Dit kun je bij je satelliet instellingen instellen: 12v aan/uit. Greetz
Paysan Geplaatst: 20 mei 2010 Auteur Geplaatst: 20 mei 2010 Nee, dat is wat anders. Deze spanning is er altijd. Het is een spanning van 8 tot 12 Volt voor Vertikaal en een spaning van 12 tot 24 voor Horizontaal 1 Transponder kan 2 signalen geven. 1 Horizontaal gepolariseerd en de ander Vertikaal. In de LNB zitten 2 antennetjes. Haaks op elkaar. Je kiest met deze spanning 1 van die 2 antennetjes (even simpel uitgelegd) Tevens dient deze spanning als voeding voor de electronica in de LNB. Die 12 Volt die jij benoemde is een externe connector aan de achterzijde van de AZBOX. En natuurlijk heb ik de LNB Power op ON staan in het menu.
Paysan Geplaatst: 20 mei 2010 Auteur Geplaatst: 20 mei 2010 Niels had dus toch gelijk dat het een defect in de tuner zou zijn. Maar het niet zo zeer de tuner zelf denk ik omdat beide tuners het zelfde probleem vertonen. (ik heb 2 tuners in de AZBOX)
Jap Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 Origineel bericht van: VluggeW Hallo, Welk merk LNB heb je? Greetz Origineel bericht van: Paysan Merk weet ik niet. Er staat niets op. :D :D AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55) DSR2210 : 19.2 - 28.2
VluggeW Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 Hallo, Als het een Maxium LNB is zit daar je probleem. CD LNB zal moeten werken. Greetz
satencom Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 je moet de juiste LNB type instellen in het menu van de ontvanger De standaard waarde is een Universal LNB juiste LNB type dat stel je in met behulp van de toetsen en Stel de LNB spanning in kun je uit en aan zetten bij deze ontvanger Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Niels Wagenaar Geplaatst: 21 mei 2010 Geplaatst: 21 mei 2010 Je hoeft alleen maar het type Universal LNB in te stellen. Het aanzetten van 12V is dus niet nodig! Bij het gebruik van diseqc, en/of op basis van de modulatie, bepaalt de ontvanger zelf of het de 24V aanzet. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Paysan Geplaatst: 21 mei 2010 Auteur Geplaatst: 21 mei 2010 Ja het is inderdaad een MAXIMUM LNB !!!! Ik ga een andere halen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen