Angeline Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 nog tips voor goede ventilators? die dus wel echt stil zijn?
Gast Shape Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 Origineel bericht van: Angeline nog tips voor goede ventilators? die dus wel echt stil zijn? Zie mijn eerdere posting (http://www.ikbenstil.nl/Fans/Papst:::27_55.html)
Gast Shape Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 Ja, alleen in een dm800. Moet ik er wel bij zeggen dat ik de papst koeler op 5 volt heb laten draaien (voltage is normaal 12 volt en daardoor draait het e.e.a. sneller). Bij de dm kan dit ook wel anders, maar ik heb voor deze manier gekozen. Gevolg is dat je de koeler alleen hoort als je met het oor bij de fan bent. Op 12 volt hoor je de fan (van ca 3 meter afstand) alleen als het muisstil is in huis.
Gast Duolist Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 Origineel bericht van: Neptunus Maar bij mij staat de fan alleen aan als de box ook aanstaat en dan is toch geluid van de TV, dan is de fan niet echt storend, maar toch. Nee, dat klopt niet: ook als er opnames worden gemaakt, springt de Fan aan.
Neptunus Geplaatst: 7 januari 2011 Geplaatst: 7 januari 2011 Dat is waar, maar bij staat de VU in de slaapkamer en de opnames vinden plaats als we in de woonkamer zitten. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
blitzteam Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 Ben toch aan het denken om een VU+ DUO Fan control FC07il te kopen ( is geen wereld aankoop 29 euro ). Mijn vraag is: na installatie in de box ben ik dan klaar of moet ik dan nog iets software matig doen? Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
jomarini Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 interessante discussie, Nieuwe fan laten draaien op 5V of 12V? In een dreambox 7000 heb ik de fan op 7 volt draaien. Zou hier ook moeten kunnen. tussen de 5V en 12V staat ongeveer 7V. (Heb de Vuduo nog maar net en heb deze nog niet open gehad.)
Gast Duolist Geplaatst: 8 januari 2011 Geplaatst: 8 januari 2011 Origineel bericht van: blitzteam Mijn vraag is: na installatie in de box ben ik dan klaar of moet ik dan nog iets software matig doen? Wat zou je voor softwarematigs willen doen aan een losse component?
intruder Geplaatst: 14 januari 2011 Geplaatst: 14 januari 2011 Origineel bericht van: ToniMacaroni Om het geluid van de ventilator te reduceren heb ik een weerstandje op + aanvoer gesoldeert van 68 ohm. Kost amper 10 cent. Dat is net voldoende om de ventilator een tact langzamer te laten draaien en er wordt toch nog genoeg lucht afgevoerd. Hoeveel langzamer loopt de ventilator, met dit weerstandje..ik zou hem graag op 50% willen laten draaien. En als ik het goed lees knip je het rode draadje door en soldeer je hier het weerstandje tussen? b.v.d. voor de info. Intruder VU+ UNO 4K se ; VTI 15 ; Nvidia Shield TV Pro ; Ziggo ;LG G1 OLED55G1RLA - 4K OLED TV ; Sonos; Arc Soundbar, Sub, 2x New Play:5
intruder Geplaatst: 15 januari 2011 Geplaatst: 15 januari 2011 Heb er inmiddels een weerstandje van 75ohm tussen gezet, en tussen de ventilator en de kast stukjes vilt geplakt ( zitten normaal onder een stoelpoot..) en hij is nu helemaal stil...en wordt niet warm..... Intruder VU+ UNO 4K se ; VTI 15 ; Nvidia Shield TV Pro ; Ziggo ;LG G1 OLED55G1RLA - 4K OLED TV ; Sonos; Arc Soundbar, Sub, 2x New Play:5
ToniMacaroni Geplaatst: 17 januari 2011 Auteur Geplaatst: 17 januari 2011 Origineel bericht van: intruder Origineel bericht van: ToniMacaroni Om het geluid van de ventilator te reduceren heb ik een weerstandje op + aanvoer gesoldeert van 68 ohm. Kost amper 10 cent. Dat is net voldoende om de ventilator een tact langzamer te laten draaien en er wordt toch nog genoeg lucht afgevoerd. Hoeveel langzamer loopt de ventilator, met dit weerstandje..ik zou hem graag op 50% willen laten draaien. En als ik het goed lees knip je het rode draadje door en soldeer je hier het weerstandje tussen? b.v.d. voor de info. Intruder Ik zie nu pas je post, maar ik had geen email notifcatie voor dit onderwerp. Ja werkt perfect zo hé en toch voldoende ventilatie..... Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2Triax Astra 1, 2, 3, HotbirdHarmony 300i,600, Touch
Angeline Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Ook ik ben flink aan het zoeken naar oplossingen mijn oog is gevallen op de aimaxx envicooler 5 (8.9 ~ 14.9dBA). enige nadeel is dat dit een 3 pins is - maar als je hier een adapter tussen zet voor 3 naar 2 moet het toch gewoon werken lijkt me? Dit is namelijk tot nu toe de stilste 50mm ventilator die ik kon vinden...
Angeline Geplaatst: 22 januari 2011 Geplaatst: 22 januari 2011 Origineel bericht van: Angeline Ook ik ben flink aan het zoeken naar oplossingen mijn oog is gevallen op de aimaxx envicooler 5 (8.9 ~ 14.9dBA). enige nadeel is dat dit een 3 pins is - maar als je hier een adapter tussen zet voor 3 naar 2 moet het toch gewoon werken lijkt me? Dit is namelijk tot nu toe de stilste 50mm ventilator die ik kon vinden... Niemand een antwoord hierop? of met een adapter van 3 naar 2 pins zo een ventilator zou moeten werken?
Gast Duolist Geplaatst: 22 januari 2011 Geplaatst: 22 januari 2011 Adapter? Gewoon even knippen & plakken. Die derde draad is een tacho, gebruikt de VU (helaas) toch niet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen