Angeline Geplaatst: 22 januari 2011 Geplaatst: 22 januari 2011 Origineel bericht van: Duolist Adapter? Gewoon even knippen & plakken. Die derde draad is een tacho, gebruikt de VU (helaas) toch niet. wat bedoel je met knippen en plakken? Want dat klinkt alsof het fout kan gaan als je verkeerd knipt. Kun je uitleggen hoe je dat doet? ventilator die ik eerder noemde is de stilste die ik in het goede formaat kan vinden - maarja, die 3pins aansluiting is t knelpunt. Maar hoe dan ook - een 3 naar 2 pins adapter is eventueel gewoon een optie dus? (als ik niet knippen wil)
Gast Duolist Geplaatst: 22 januari 2011 Geplaatst: 22 januari 2011 Gewoon een stukje draad met de adapter van de oude afhalen en aan de nieuwe knopen. Het ergste wat er kan gebeuren is dat die de verkeerde kant op draait: dan moet je even ompolen.
Angeline Geplaatst: 22 januari 2011 Geplaatst: 22 januari 2011 Duidelijk. Maar dan is het meer idiot proof om een kabeltje ertussen te leggen als je dat minder moeilijk vindt. Want dat was eigenlijk mijn vraag - en verloopstekker/kabeltje voor 3 naar 2 pin moet toch gewoon werken?
Gast Duolist Geplaatst: 22 januari 2011 Geplaatst: 22 januari 2011 Origineel bericht van: Angeline een verloopstekker/kabeltje voor 3 naar 2 pin moet toch gewoon werken? Ja. Maar zijn die er?
Angeline Geplaatst: 22 januari 2011 Geplaatst: 22 januari 2011 yep! na lang zoeken gevonden! heb niet zo een knipbehoefte nml.
Angeline Geplaatst: 22 januari 2011 Geplaatst: 22 januari 2011 google op: 3-pins naar 2-pins adapter voor ventilator dan de 2e link die je vindt zal je naar de goede winkel sturen die de kabeltjes heeft
Angeline Geplaatst: 25 januari 2011 Geplaatst: 25 januari 2011 Even een korte vraag voordat ik morgen (als hij komt met de post) de nieuwe (hopelijk stille) ventilator ga plaatsen. moet hij lucht de VU+ in blazen - of eruit zuigen?. Lijkt me toch wel handig om te weten voor ik het ding vastschroef...
Gast Duolist Geplaatst: 25 januari 2011 Geplaatst: 25 januari 2011 De lucht moet uit de kast naar buiten worden gezogen.
Gast Shape Geplaatst: 25 januari 2011 Geplaatst: 25 januari 2011 Origineel bericht van: Angeline Even een korte vraag voordat ik morgen (als hij komt met de post) de nieuwe (hopelijk stille) ventilator ga plaatsen. moet hij lucht de VU+ in blazen - of eruit zuigen?. Lijkt me toch wel handig om te weten voor ik het ding vastschroef... Kun je ook wel zien aan de zwarte pijltjes die op de fan zit (omhulsel)
Gast Duolist Geplaatst: 25 januari 2011 Geplaatst: 25 januari 2011 Maar ook met pijltjes kan je hem verkeerd om aansluiten, en dan gaat de lucht toch echt de andere kant op.........
Gast Shape Geplaatst: 25 januari 2011 Geplaatst: 25 januari 2011 De fan die er nu in zit, heeft ook pijltjes. Lijkt me logisch dat je de nieuwe fan op dezelfde wijze intalleert....
Neptunus Geplaatst: 25 januari 2011 Geplaatst: 25 januari 2011 Het is sowieso altijd het geval dat de lucht eruit moet, bij welk apparaat dan ook. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast Duolist Geplaatst: 26 januari 2011 Geplaatst: 26 januari 2011 Origineel bericht van: Shape De fan die er nu in zit, heeft ook pijltjes. Lijkt me logisch dat je de nieuwe fan op dezelfde wijze installeert.... Tuurlijk doe je dat, maar zoals gezegd: als je hem dan verkeerd om aansluit, gaat de lucht alsnog de andere kant op.... Origineel bericht van: Neptunus Het is sowieso altijd het geval dat de lucht eruit moet, bij welk apparaat dan ook. Ook als je erin blaast, gaat de lucht er uit..
Angeline Geplaatst: 26 januari 2011 Geplaatst: 26 januari 2011 allemaal best logisch - maar ik dacht ik vraag het toch, voordat ik dat ding erin schroef en er achter kom dat het fout gedaan is!
Angeline Geplaatst: 27 januari 2011 Geplaatst: 27 januari 2011 Helaas - de nieuwe ventilator (die toch een 12V is) wilde niet draaien - met geen enkele combinatie van draadjes aan elkaar. Weer op zoek naar een stille fan dan maar..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen