artisten Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 Hoi satcollega's, mijn probleem is nog steeds niet verholpen. Bij het kiezen van versie 1.1 in de lnb-set up krijg ik geen melding meer maar krijg bij switchen van een kanaal van de een naar de andere input (uncommitted switch) nog steeds niet gelijk beeld. Mijn lnb-instellingen zijn de volgende op het eerste scherm: 2 rode kruisjes bij verhoogd voltage en 12 v 2de pagina : toneburst : geen disecq modus : 1.1 " " parameter : a/a " " repeats : geen " " uncommitted : input 1 hieronder heb ik alle 3 de kruisjes op rood staan. Wat ik wel moet toelichten (hoop nl niet dat het hier aan ligt) dat ik mijn 6 lnb's niet allemaal op volgorde a/a b/a enz heb ivm het ontbreken van ruimte in mijn afsluitbare box. mijn lnb's zijn als volgt aangesloten : committed switch 1 : astra 2 a/a arabsat a/b leeg b/a astra 3 b/b committed switch 2 : astra 1 a/a hotbird a/b eurobird 9 b/a leeg b/b bij de configuratie blijft hij elke keer op meerdere sattelieten via disecqrotor springen, heb hem keer op keer op afwijkende configuratie gezet en opgeslagen maar zonder succes. Rebooten helpt ook niet trouwens...
bigtwin Geplaatst: 20 mei 2010 Geplaatst: 20 mei 2010 Je geeft niet alle details, welke hardware config, welke image etc. Kijk eens naar de instellingen in bijgevoegd plaatje. Ook de volgorde committed, uncommitted, toneburst is belangrijk, net zoals de rest. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
artisten Geplaatst: 21 mei 2010 Auteur Geplaatst: 21 mei 2010 hoi, ik heb nabilo darkstar 2 als firmware, daarnaast gaat het om een dreambox 7020. voor wat de volgorde betreft heb ik in de lnb-instellingen wel de mogelijkheid om de commando's te wisselen dwz dat er ipv een rood een groen kruisje komt te staan. ik zie in jou foto dat er bij verhoogd voltage ja staat, bij mij staat deze op nee.
bigtwin Geplaatst: 21 mei 2010 Geplaatst: 21 mei 2010 Je zou dus kunnen beginnen die op ja te zetten. Zoals gezegd, volgorde committed, uncommitted en toneburst is van belang. Uncommitted diseqc commando, input 1 voor lnb 1, input 2 voor lnb 2 etc. Verder kan ik je aanraden van nabilo af te gaan. Probeer OpenPLi eens. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
artisten Geplaatst: 22 mei 2010 Auteur Geplaatst: 22 mei 2010 welke versie van openPLI moet ik dan hebben en kan ik dan via dcc hier wel mijn bouquetlijsten naar toe laden ? Is dan het beste om alles te saven config enz of beter van niet ?
iemand Geplaatst: 22 mei 2010 Geplaatst: 22 mei 2010 zijn er ook "configuraties" waarbij het wel in 1 maal werkt ? anders ook de tip om de 22 Khz elco even te vernieuwen. zie Hier op sat4all waar ik ook zojuist de tip gegeven heb. suc6 en anders maar een PM. gr. Erik
bigtwin Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Beste iemand, ts geeft aan dat in zijn menu verhoogd voltage uit staat. Het lijkt me handiger om die eerst aan te zetten, voordat je hem aan het solderen zet. Artisten, je kunt alle config files backuppen, zenderlijst via dream set saven. Welke PLi je moet gebruiken voor jouw box, moet je even op de site van openPLi nagaan. Succes. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
iemand Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Dit wordt een leuke thread. Ik ben benieuwd wat de oplossing is ;-) gr. Erik
Gast Jeroensky Geplaatst: 24 mei 2010 Geplaatst: 24 mei 2010 Je geeft aan dat je een 7020 gebruikt, dus hier een deeplink naar OpenPli downloadpagina voor DM7020 (staat links op pagina groene vink met stable, dan is unstable in filenaam dus onwaar) , download de meest recente, en de tip: check openpli forum(forum zoekfunctie). Ik zou schotel instellingen opnieuw doen(niet overnemen) want daar zit mogelijk het euvel(verkeerde config), wel de channels etc. overnemen met DBedit.(vergeet niet je default wachtwoord(wat geen dreambox is maar random wachtwoord bij openpli) te veranderen met plugin voor veranderen wachtwoord of dmv telnet(zie telnet commandos op deze site of op openpli forum)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen