Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier nog een oude schotel van me liggen, te weten een visiosat 90 cm. Ik wil deze schotel geven aan me pa zodat hij ook de 23.5 kan ontvangen. Nu heb ik nog een speciale canal digitaal LNB liggen voor ontvangst van de eerder genoemde astra's maar deze past niet in de LNB houder. Nu heb ik al even rondgezocht op internet, maar kan geen houder vinden die de LNB op de schotel kan hebben. Weet iemand een oplossing hiervoor?

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Geplaatst:

Ik zou eens gaan kijken naar de G3 (voor de bi-sat schotel) houders van visiosat zelf, die passen gegarandeerd en zijn van een goede kwaliteit en je hebt verschillende uitvoeringen wat satellieten betreft.

Groetjes..............

Geplaatst:

bedoel je een duo lnb daar heb je een vul ring bij nodig

heb je ook even foto van de schotel kunnen we even zien welke je bedoelt

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

@Edbe

De houders die er zijn kan ik niet dicht genoeg bijelkaar zetten om de beide astra's te kunnen ontvangen. Helaas

@satencom

De schotel ligt inmiddels al bij paps dus kan er even geen plaatje an trekken. Het is de visiosat smc80. Een gewone schotel dus. Het probleem is met het monoblock van canal digitaal dat de "ijzertjes" waarop de plastic kapjes te dicht bijelkaar staan waardoor de standaard LNB houder, de ring daarvan te dik is om deze tussen de twee ijzertjes te klemmen. Ik zou dus al uit de voeten kunnen met een andere houder, maar dan met een dunnere ring.

Inmiddels al wat kontaktpunten gebeld in de sat wereld, maar volgens bijna iedereen kan ik deze pracht schotel beter omruilen voor een Triax...

Geplaatst:

nee dat past niet, je kunt het wel met een andere houder proberen van Visiosat

maar dan met twee losse lnb

zo als terradon ook al zegt

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Ik ga eens shoppen voor deze oplossing. Anders maar eens wat nieuw spul aanschaffen. Bedankt voor de antwoorden iig!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen