Ga naar inhoud


[Even info over de nieuwe feedhunt mannier] Nieuw scannen


Snuffer

Aanbevolen berichten

Ik wil even een klein idee geven wat de bedoeling is van dit nieuwe systeem.Omdat er veel gedaan moest worden heb ik niet veel tijd gehad om te feedhunten maar dat komt wel weer goed.

De bedoeling was en is om het klaar te hebben voordat feedhunter Rini weer active is.

Wat is er anders??

 

Deze scanner (zo mag je het noemen)scand b.v. hotbird van 10.700 tot 11.699 in 4,2 seconden dit doet hij in een loop en zodra er een nieuwe TP/feed is geeft hij deze freq etc aan, op dat moment kan je deze invoeren in een ontvanger op PC kaart.

Nu is het ook mogelijk om te scannen van 11701 tot 12750 het is hoe je hem insteld.

Deze grafiek is ingesteld op 4 MHz stapjes en Sr van 1000 tot 30000.

Deze waardes zullen allen in te stellen zijn.

Het is geen ontvanger die beelden laat zien maar een echte analyser gemaakt voor het feedhunten.

Ik hoop dat als Rini weer active is hij deze kan gaan gebruiken.

Op de bijlagen zie je de grafiek die hij continu laat zien.

Deze zijn van Amas en hotbird.

DVB-S2 en uiteraard DVB-S.

 

Even voor de goede orde dit is geen reclame ze zijn NIET te koop, er zullen 3 of 4 feedhunters meegaan werken.

En alles is zelfbouw, niet door mij gebouwd wel in overleg en tips.

post-19640-1318260959,2907_thumb.png

post-19640-1318260959,3284_thumb.png

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ziet er zeker mooi uit!

Is dit op termijn ook voor iedereen beschikbaar?

Ik werk met een Prof S2 7300 en 8000 met altdvb 2.2 danwel dvbdream software. Een Rebox 4000HD ontvanger.

1.2m schotel met single LNB op een superjack positioner. (75 oost tot 45 west)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Snuffer,

 

Kun je aangeven op welke manier dit app: frequntie's simbolreeds etc. weergeeft.

Want mij lijkt dat het niet mogelijk is om het spectrum zo te opserveren dat als er een nieuwe feed komt deze dan opvalt.

 

Met een eenvoudige spectrum aneleiser die ik gebruik kan ik wel (globaal) zien welke Sat. ik zie, maar dat komt omdat ik door de jaren heen onbewust de verschillende spectrums onthou.

Maar of er een zender af of bij komt valt niet op.

 

Gr, R@oul.

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In welk opzicht is dit anders dan een waveline spectravew of een willekeurige spectrum analyser?

 

Aan zo'n grafiek alleen heb je niet veel tegenwoordig met al die steeds smaller wordende DVB-S2 signalen. Je wil eigenlijk ook wat intelligentie in het apparaat zodat ie bijv de feeds of onbekende signalen gelijk naar voren haalt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doet hij toch zodra er een (nieuw) signaal komt geeft hij dit aan en we kunnen wel aannemen dat een TP die er ineens is geen regulieren TP is toch.

 

Een willekeurige of waveline spectrum analyser is denk ik wel iets duurder dan dit systeem.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Snuffer,

 

Is het mogelijk om wat foto's te tonen hoe het een en ander zichtbaar is?

 

En wat Fenestrae vraagt, is het app: ook beschikbaar compleet of in bouwpaket voor de geintresseerde feedhunter?

 

Laat wat van je weten aub.

 

Gr, R@oul.

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

R@oul

 

Het apparaat ziet er uit als een satfinder met een kabel naar de PC.

En ik denk dat het voorlopig nog voor een paar feedhunters is

als het starks helemaal klaar is kan dat misschien wel als er iemand bereid is te helpen met bouwen etc.

 

 

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ snuffer

 

Citaat:
Het apparaat ziet er uit als een satfinder met een kabel naar de PC.

En ik denk dat het voorlopig nog voor een paar feedhunters is

als het starks helemaal klaar is kan dat misschien wel als er iemand bereid is te helpen met bouwen etc

 

Kun je dan even mijn PM beantwoorden ?

Heb die u doorgestuurd vrijdag. wink

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie "spectrum analyzer" heb je daar gemaakt... De stap is klein dat je de gevonden frequentie dan ook nog instelt op een (enigma2 compatible) ontvanger ;-) De breedte van een draaggolf is tevens een indicatie voor de S/R (smal is laag en dus meestal een feed, breed is hoog nieuwe volledige transponder?).

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad maar fees hebben ook een hoge SR hoor tevens ga je de spectrum herkennen en zie je al snel of het een feed is of niet een hele nieuwe TP voor TV komt toch niet zomaar dat is al bekend en die zijn bijna allemaal al in gebruik.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...