pirrewit Geplaatst: 21 mei 2010 Geplaatst: 21 mei 2010 Tot voor een dag of 5 kon ik het signaal van de de dream8000 TVscart (is dus een out) naar de TVscart van de humax5400 doorgeven en gebruikmakend van de RF OUT modulator van de humax 3 andere TV's een tamelijk goed beeld analoog geven .Dit was wel eigenaardig want de TV scart van de Humax is ook een out. Dus out met out scart verbinden en toch goed beeld op de oudere TV's met coax. Evenwel is dit plotseling voorbij en niet enkel met de humax maar ook met nog 2 oudere videorecorders die ook een RF modulator hebben. De coax kabels en aansluitingen zijn nog allemaal goed want het analoog kabel signaal komt netjes op de 3 TV's ook langs de RF modulator van de humax5400. Ik wil eigenlijk maar heel af en toe in verschillende kamers analoog het dreambox signaal terug kunnen bekijken . Iemand een oplossing? mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Gast MiLo Geplaatst: 21 mei 2010 Geplaatst: 21 mei 2010 Waarschijnlijk moet je zorgen dat er een CVBS (composite) signaal wordt verzonden. Kijk eens in de video opties, dat je scart niet op S-video ofzo staat.
pirrewit Geplaatst: 21 mei 2010 Auteur Geplaatst: 21 mei 2010 De humax heeft uiteraard geen lnb aansluiting enkel RF in,RF out en scart van de Dream.De humax staat er enkel als loopthrough. De video out van de humax staat op RGB en zo stond hij de voorbije 10 jaar ook. De video out van de dream staat op DVI en is verbonden met een AV installatie via HDMI. Maar dat was verleden week toen het nog werkte ook al zo. mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
mobieltje Geplaatst: 25 mei 2010 Geplaatst: 25 mei 2010 Beste kerel dat zal je toch zelf (ter plaatse) moeten oplossen. Zo moeilijk is dat toch niet. Welke keuze dat je maakt in het menu van de dreambox maakt niet uit. Controleer of er bij de dreambox CVBS (composite) signaal staat op de scart. (scart uit) Dat signaal moet aangesloten worden op de humax (scart in, Rec. dus niet TV uit) Je keuze RGB uit bij de humax snap ik niet, het RGB signaal gaat normaal gesproken naar de scart aansluiting (TV uit). Probeer eens de keuze CVBS (composite) uit. Grts.
pirrewit Geplaatst: 25 mei 2010 Auteur Geplaatst: 25 mei 2010 Mobieltje bedankt voor de snelle teactie. Het probleem begint bij de dream. Wanneer ik in het hoofdmenu VCR SCART kies komt er op het display de volgende boodschap " Indien U dit ziet is er iets mis met de scartaansluiting.Druk op OK ." En dan kom ik terug in het hoofdmenu van de dream. Ik kan dus op de dream geen signaal kontroleren op de VCR scart uitgang.Of is er een ander pad mogelijk? Is het niet zo dat geen enkele sattuner een "scart in" heeft. Deze hebben toch altijd TV out en VCR out .Kan zijn dat deze laatste 2 wegs is natuurlijk. De dream heeft toch ook enkel "TV out" en "VCR out" Op de humax is er ergens in het menu een keuze voor de scart uitgang en daat is geen CVBS bij dacht ik. Maar met RGB heeft het jaren gewerkt. Als ik het beeld op de tweede TV bekijk lijkt het zo een beetje op 2 signalen die over mekaar staan. Een beeld en een tekstsignaal.Ik zeg wel lijkt. Samengevat : vrouw kijkt en keek in de keuken naar TVV vlaanderen kookprogramma met keuzeknop "0" (kanaal 36) wat staat voor VCR en keek zo maanden foutloos naar het signaal van de dream. Voor enige dagen keuzeknop "0" en beeld helemaal gestoord. Voorbij met kijken van de dream. Aansluiting vroeger Dream TVscart TV out en Humax scart TV out en dit werkte. Hoe geen idee maar het werkte maandenlang. Het kabelsignaal daarentegen komt ook van de humax RF out en werkt perfekt. Momenteel is de VCR REC van de dream verbonden met de VCR REC van de humax maar jammer genoeg geen resultaat. De scart kabels zijn van een dure kwaliteit en getest. mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Gast MiLo Geplaatst: 25 mei 2010 Geplaatst: 25 mei 2010 Je kunt nu niet zien welke het probleem is, de humax, de TV, de dream of iets anders. Probeer eens stap voor stap uit te vissen welke schakel in de hele keten zijn werk niet doet. Bijvoorbeeld door een andere bron (video ofzo) op de humax aan te sluiten. En kijken of een TV op de scart vand e dream wel beeld geeft - zonder aan de instellingen iets te wijzigen.
pirrewit Geplaatst: 26 mei 2010 Auteur Geplaatst: 26 mei 2010 Stap voor stap was inderdaad de te volgen methode. Reeds bij de eerste poging van de humax 5400 als standalone bleek dat het analoog kabelsignaal perfekt door de RF IN en RF OUT gaat maar dat de RF modulator om het digitaal signaal om te zetten naar analoge coax niet meer werkt. Dus ik heb op de bijkomende tv's overal analoog kabelsignaal maar geen digitaal sateliet signaal meer. Een modulator die het begeeft na meer dan 9 jaar is op zich dus niets abnormaals maar betekent wel dat het leven van de Humax voorbij is vermits zijn enige doel in de keten nog deze modulatie was. De oorzaak van het wegvallen van het digitaal signaal is nu dus gevonden maar hoe krijg ik nu een analoog coax signaal uit de Dreambox vcr scart? Ik heb eens op het net rondgekeken maar een simpele scart naar coax heb ik niet gevonden en zelfs dan blijft de vraag of het wel zal werken? Alle scart adaptors die ik vind hebben cinch en s-video en dat kan dus niet dienen in mijn volledig met coax bekabelde kruipruimte. mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
pirrewit Geplaatst: 27 mei 2010 Auteur Geplaatst: 27 mei 2010 heb toch iets gevonden ,denk ik, dat de klus wel zal klaren namelijk een marmitek megavision20. Rf in ,RF out en modulatie van het scart signaal naar RF out. Meer moet dat niet zijn. mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Gast MiLo Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Je kunt de composite van de box ook direct op de coax aansluiten, en dan op de composite (of scart) van de TV aansluiten. Dan heb je beeld, maar geen geluid. Daar moet je dan een aparte kabel voor gebruiken (mag ook een coax zijn, als je er twee hebt...) Composite+audio gaat ook prima over een netwerkkabel heb ik al geprobeerd. Je kunt bij mij ook gratis een videorecorder ophalen, die kan het ook...
mobieltje Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 De marmitek megavision20 bestaat niet, waarschijnlijk bedoel deze: Marmitek MegaView 20 Let op, het geluid is wel L+R mono. Als je een stereo modulator zoekt, zoek dan via Google op: Stereo modulator. Grts.
pirrewit Geplaatst: 27 mei 2010 Auteur Geplaatst: 27 mei 2010 Bedankt voor het video aanbod maar ik vrees dat de verplaatsingskosten hoger zullen zijn dan de aanschaf van de modulator die echt niet duur is. Ik begrijp ook niet goed het volgende: "Je kunt de composite van de box ook direct op de coax aansluiten, en dan op de composite (of scart) van de TV aansluiten" Bestaat er dan een kabel van composite naar coax en omgekeerd van coax naar composite of scart. of begrijp ik het verkeerd. Momenteel liggen er een coaxkabels met rf aansluitingen naar elk toestel (3 in totaal) vertrekkend vanuit de huiskamer en de kortste is pakweg 10 meter. mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
pirrewit Geplaatst: 27 mei 2010 Auteur Geplaatst: 27 mei 2010 Klopt inderdaad .Excuus. L en R Mono is niet zo belangrijk vermits ik reeds in de topicstart aangaf dat ik maar sporadisch kijk naar de andere toestellen en dan is de klank minder belangrijk. mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
FGR Geplaatst: 27 mei 2010 Geplaatst: 27 mei 2010 Wie weet heb je hier wat aan. http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads..._me#Post1845279 Marmitek megaview 70. Nvidia shield TV, VU+ DUO2 VTI. VU+ DUO VTI.
pirrewit Geplaatst: 28 mei 2010 Auteur Geplaatst: 28 mei 2010 Bedankt FGR dit komt inderdaad dicht in de buurt alleen zijn bij mij de IR bedieningen niet nodig. daarom dacht ik het model 20 te kiezen. Welke scart gebruik je om de dream in het net te zetten ? De Tv scart of de VCR scart naar scart "in" van de megaview? mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
FGR Geplaatst: 28 mei 2010 Geplaatst: 28 mei 2010 De nummer 1 ingang van de megaview 70 vanaf de dreambox DM800 scart, ik gebruik voor in de woonkamer ook de HDMI uitgang van de DM, dus beide uitgangen tegelijk. De IR set hoef je niet te gebruiken, hij werk zonder ook wel alleen kan je dan niet de dreambox bedienen vanaf een andere plaats. Nvidia shield TV, VU+ DUO2 VTI. VU+ DUO VTI.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen