Ga naar inhoud


wie weet een oplossing iedere keer valt beeld weg


sapy

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

hoi allemaal,

heb sinds 2 maanden last van de DM7020s dat ik 5 minuten moet wachten tot dat hij beeld geeft (bij het starten) daarna doet hij gewoon, maar als ik bvb van hotbird naar astra draaid soms de motor niet en soms wel,dus moet ik 5/10 bogingen tot dat een keertje lukt.

als ik bvb op het menu motor positie (precies als ik in die menu ben waar ik de motor link-rechts kan bewegen) hier freezt het beeld totaal en komt nooit terug alleen als ik helemaal uit van het menu en andere kanaal kiezen dan wel over 5 seconden krijg ik beeld.---- heb ik inmiddels een nieuwe LNB vervangen dan hij is stukje beter dat als ik in de motor positie menu freezd de beeld niet meer MAAR toch de motor wil niet reageren.

 

OP MIJN DM 500s doet alles 100% perfect en geen enkel probleem , de motor reageerd op elk keer dat ik 'm stuur.

 

dus ik denk aan de elco te vervangen,

 

ik heb wel gister avond de DM open gemaakt en de elko zit onder de HDD ,maar hij zet goed vast , en hier is de vraag aub, hoe kan ik die ELCO uit krijgen zonder beschadigen ,dus moet ik ´m half rond draaien links/rechts tot dat hij los (zoals als een tand verwijderen) of daar is een optimale manier voor uit of weg te krijgen ?

 

zijn er fotos of stukje video daar voor?

 

heel erg bedankt alvast

mvg

salem

Link naar reactie
Delen op andere sites

hartelijk dank , will give it a go. maar moet ik eerst eentje kopen bij ons in de buurt (DIL Elek....) ,

soldeer bout heb ik al van een vriend ...

 

Origineel bericht van: iemand
heel simpel

 

pak de elco met een combinatietang vast

draai het een kwart slag om z´n as

trek hem los

 

desoldeer de 2 pennen

 

zet een een gewone elco op. let wel even op de polariteir (min/kant is zwart streepje). kheb er ook wel een foto van.

Stuur dan even een PM

_________________________

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeeeeeel erg bedankt Erik,

heb vandaag 3 stuks gekocht als reserve (22 mico fahrad 63volt maar ;zegd de man maakt niet uit)oh ja per stuk is alleen maar ,45cent , met beetje trillende handen tijdens solderen ook opgelet op de -+ min plus, box dicht ((( thuis werk heb ik vergeten om een foto daarvan te maken -lol), alle kabels daarop en de stroom AAN , hij begint om de enigma te laden en hapsakeeeeeee gelijk beeld inplaats van 5 minuten wachten, MOTOR ook nu reageerd op elk adem halen zeg maar zoals als de iphone touch screen gewoorden,

ben erg blij eerlijk gezegd ,

nogmals dank Erik voor alle tips en hulp die je geeft aan iedereen die hulp nodig hebben.

 

de beste wensen aan alle

mvg

salem

 

Origineel bericht van: salem999
hartelijk dank , will give it a go. maar moet ik eerst eentje kopen bij ons in de buurt (DIL Elek....) ,

soldeer bout heb ik al van een vriend ...

 

Origineel bericht van: iemand
heel simpel

 

pak de elco met een combinatietang vast

draai het een kwart slag om z´n as

trek hem los

 

desoldeer de 2 pennen

 

zet een een gewone elco op. let wel even op de polariteir (min/kant is zwart streepje). kheb er ook wel een foto van.

Stuur dan even een PM

_________________________

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...