Ga naar inhoud


[RE-9000HD] RE9000 valt uit


krutchie

Aanbevolen berichten

hallo,

 

recentelijk had ik het probleem dat mijn beeld even weg viel en weer terug kwam, dat gebeurde aantal keren achter elkaar (binnen een paar minuten). Maar na de rebox uit en aan te zetten deed hij het weer zoals ik gewend was (heb de laatste erg weinig tijd gehad om iets te proberen). Vanavond heb ik 2 maal gehad dat hij vast sloeg. Waarna de 2de keer de rebox niet verder kwam met opstarten dan run... en hij bleef vast zitten. HDD spint wel gewoon op. Na veel keer proberen start hij zowaar weer op, maar voor korte duur. Heb hem terug gezet naar fabriekswaarden maar probleem blijft. Ga nu nog proberen opnieuw firmware te laden. En anders volgende week hdd maar eens loskoppelen.

 

Maar heeft iemand hier hetzelfde probleem al eens gehad? Is het software of in dit geval, omdat hij naar mijn idee niet door z'n post heen komt, een hardware probleem. Ik hoor graag tips en trucs. Voor de rest heb ik alleen een duo lnb beide tuners apart aangesloten en een 1gb wd green hdd en een normaal cd abo. Geen draaibare schotels of versterkers ertussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien dat 't helpt als je de laatste firmware voor SECA3 (Oranje CD kaartje) v.1.08.01 .. en dus NIET{!} 1.08.09 (da's alleen voor SECA-2 (zwarte kaartjes).

 

Formatteer dan de HDD met deze firmware.. OF... wacht nog een paar dagen, tot de meest recente firmware beschikbaar is. (.22)

Na install van deze firmware versie moet je namelijk ook je HDD [weer] opnieuw formatteren.

 

Veel succes.

 

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kort nadat ik de Box net had kreeg ik soortgelijke problemen. Uiteindelijk starte hij helemaal niet meer op. Na het loskoppelen van de HD starte de box wel weer op. Ik heb de HD toen uiteindelijk via een PC weer geformateerd en toen werkte alles weer prima (zie eerdere posts).

 

Mijn idee is dat het kwam omdat de HD te warm werd en daardoor de fout in ging. Na het inouwen van een FAN heb ik het probleem niet meer gehad. Maar jij gebruikt een WD green dus die zou niet te warm moeten worden.

Ik zou voor de zekerheid nu je HD nog formateren via de Box nu het nog kan en kijken of het probleem weg is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Na terugkomst vakantie hommeles met de Rebox. Moet diverse keren opnieuw opstarten, omdat er aangegeven wordt geen signaal Tuner 1. Het is hopeloos!

Ook op diverse kanalen heen en weer gaan van het beeld, en ook nog eens een broomende zoemtoon waarbij het beeld stil blijft staan.

Ik zat nog op de 97 versie, en zal de nieuwste software er dan maar inzetten, lukt het dan nog niet, dan gaat de Rebox tgeru naar de verkoper!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin een topfield had een 7700 HSCI dat was naatje.

En nu dan de 9000HD, in het begin dacht ik zo fijne reciever,maar gedurende verloop van tijd komt er wel wat ellende naar boven.

Het werkt matig en daar heb je het mee gehad.

Problemen die ik ondervind zijn

1 rode pixels door het beeld bij nieuwste software ik gebruik dus nog de 97 versie (kan helaas niet anders)

2 door spoelen met m,n HDD gaat voor geen meter ik moet nu nog steeds reclame kijken (ellende)

3 geen signaal op de scart uitgang (automatish) want je krijgt er wel signaal op maar dan moet je de instellingen wijzigen

4 melding (geen signaal)

 

Hopen dat de volgend update wat problemen gaat oplossen anders gaat die eruit denk ik.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Na terugkomst...

Origineel bericht van: edwin40
Ik moet....


Mijn idee is dat jullie meer last van hardware problemen hebben dan firmware problemen. Upgraden naar de laatste versie van Rebox zou dit moeten kunnen aantonen. Kijk tevens eens of de Rebox ook problemen geeft zonder harddisk. Ik vermoed dat de voeding soms moeite heeft de voeding stabiel te houden met een HDD ingebouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast LadderSat

Ik denk het ook dat het een hardware probleem is. Ik heb mijn ervaringen met mijn eerste Rebox ook al in een ander draadje gepost maar mijn bericht hoort meer in dit draadje thuis. Mijn receiver liep continu vast. Ik heb daarover contact opgenomen met de leverancier, deze adviseerde mij de harddisk eruit te halen omdat deze waarschijnlijk het probleem veroorzaakt. Ik heb dit gedaan en het lijkt er inderdaad op dat de box nu stabiel is. Maar nu heb ik een box waarmee ik niet kan opnemen.... Welke harddisk is dan wel geschikt? Bovendien vind ik het erg slecht van Rebox want ik had van tevoren via hun website deze harddisk voorgelegd en mij werd door Rebox meegedeeld dat deze voor 100% geschikt is. Dus niet blijkt nu. De desbetreffende harddisk: Western Digital, Caviar Green, 1.0TB, SATA/64MB Cache, WD10EARS. Ik zou graag de oplossing vinden om stabiel met deze box te kunnen opnemen etc. want ik vind het verder een erg mooi produkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...