Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag m.b.t een satelliet instellen. Wij hier thuis willen graag zenders uit Macedonië/Bulgarije bekijken. Nu kon dat een aantal maanden geleden, door de satelliet te richten naar 16.0 E en in de receiver Eutelsat W2 te kiezen. Een paar maanden geleden stopte die satelliet met werken ( zie http://www.Bron: Totaal TV/?action=nieuws&id=2819 , http://www.Bron: Totaal TV/?action=nieuws&id=2822 en http://www.Bron: Totaal TV/?action=nieuws&id=2830 )

Nu ben ik vanavond weer even bezig geweest om alles werkend te krijgen maar dat lukt me niet. Dit is de situatie samengevat :

We konden eerst gewoon onze zenders bekijken via Eutelsat W2. Die is kapot gegaan, en alle zenders zijn overgezet op Eutelsat Sesat V1 ( op 16.0E ). Nu kunnen wij die dus niet ontvangen, ook al richten wij de schotel op 16.0 E graden, krijgen wij geen signaal. In de receiver staat er wel Eutelsat Ses 36.0 E maar daar vinden we niks op. Ook Eutelsat W2 selecteren helpt niet.

De receiver is van Skymaster, DXL 9400 Slimline ( redelijk oud apparaat ).

Ook met een ARION 9400 PVR werkt het niet. We kunnen de Sesat satelliet niet instellen in de receivers.

Wie kan ons helpen?

Alvast bedankt.

• Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ben hier even aan het testen op 16 oost de Eutelsat W2 en wat er staat van FTA Bulgaarse zenders ontvang ik zoals,

Balkania

Fan TV

E Kids

Folklor TV, enzovoort enzovoort

Ook de FTA Macedonische zenders ontvang ik gewoon met een 88 cm schotel.

Je moet gewoon Eutelsat W2 aanhouden en de transponders van de andere satellieten op 16 oost er bij invoeren zoals de Eurobird 16A en Eutelsat Sesat en Eutelsat W2M.

Dus ik bedoel niet de Sesat selecteren maar wel de transponders er bij zetten handmatig.

Als het een kwestie is van geen signaal dan is je schotel misschien verschoven of je F connectors zitten los in ieder geval de satelliet is gewoon te ontvangen misschien de transponders bijwerken zie dan Kingofsat. laugh

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henrydegraaf
Ook als er geen signaal wordt aangegeven?

Bij geen signaal moet je waarschijnlijk je schotel beter uitrichten dus zet er een sterke transponder voor zoals 12525 H 30000 en probeer een milimeter te draaien kijken of er signaal komt.
Of je lnb is overleden maar probeer dan op een andere sat.
Misschien was voor de sat in problemen kwam je signaal ook niet al te best en was het op het randje beeld of geen beeld maar dat weet je zelf het beste.

Maar zoals gezegd de satelliet is gewoon te ontvangen verder kan ik er weinig aan toevoegen. laugh
Geplaatst:

Op 12525 en sr 27500 krijgen we 3 radiozenders en 1 betaalde TV zender. de schotel staat dan dus wel op 16.0E

Als we de SR naar 30000 veranderen krijgen we helemaal geen signaal meer.

Geplaatst:

We hebben nu een schotel van 93cm neergezet, maar dat maakt helaas geen verschil. Op Eutelsat hebbben we nu 3 radiozenders met zwak signaal en 1 tv zender genaamd BFM TV. Dus de schotel zit nu wel op 16.0E maar als ik de frequentie : 12525.00 H en SR 30000 doe, hebben we geen signaal.

Gast woutervg
Geplaatst:

Ik denk dat je dan toch op een andere sat zit. Op de hotbird zit BFM op 11681H

Misschien zit je op de Astra waar BFM op

12551H zit?

Scan eens op 12343H 27500 QPSK, als je dan de Nederlandse RTL zenders laadt weet je zeker dat je op Astra 1 zit.

Geplaatst:

Ja je hebt dacht ik een vaste schotel geen motor er op dan als je VOOR de schotel staat moet die een paar centimeter naar links.

Als je aan de achterkant van de schotel staat moet hij dus naar rechts. laugh

Geplaatst:

Als 19,2E en 13E weet, dan ga je met de schotel daar precies tussen zitten en dan pas scannen en dan de fijnafstemming, en dan scannen en dan de fijnafstemming.

Ik hoop dat het zo lukt, want het is niet echt makkelijk.

edit: en dan nog een keer scannen (transponders zoeken),dit duurt soms erg lang.

Geplaatst:

Ik krijg dus echt nergens signaal, ik ben er de hele dag mee bezig geweest. Ik heb de schotel zelf gedraaid en de hoek ook aangepast ( elevatie ofzoiets ? ) maar geen signaal. Astra en Hotbird lukken wel prima....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen