Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

het filter van het forum staat niet toe jou een linkje door te geven......helaas.

Maar ggogle maar eens op dish-pointer.

groetjes............

• Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik heb de satelliet nu gedraaid. Bij de frequentie 12608 en SR 27500 H, krijg ik een signaal ( van de Eutelsat W2 ). Als ik dan de frequentie weer aanpas naar iets anders, krijg ik geen signaal meer.

als ik als frequentie 12608 en 27500 H invoer heb ik wel goed signaal.

Echter als ik dan bij 'Schotel Instellingen' naar bv. Astra ga, heb ik daar óók vol signaal.

Terwijl ik bij een Eutelsat frequentie óók signaal heb ( die frequentie komt er trouwens automatisch te staan ).

Staat de schotel nu op 19.2 ASTRA of op Eutelsat W2 16.0E, ik snap het niet meer!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henrydegraaf
Ik heb de satelliet nu gedraaid. Bij de frequentie 12608 en SR 27500 H, krijg ik een signaal ( van de Eutelsat W2 ). Als ik dan de frequentie weer aanpas naar iets anders, krijg ik geen signaal meer.

als ik als frequentie 12608 en 27500 H invoer heb ik wel goed signaal.
Echter als ik dan bij 'Schotel Instellingen' naar bv. Astra ga, heb ik daar óók vol signaal.
Terwijl ik bij een Eutelsat frequentie óók signaal heb ( die frequentie komt er trouwens automatisch te staan ).

Staat de schotel nu op 19.2 ASTRA of op Eutelsat W2 16.0E, ik snap het niet meer!

1. Het is makkelijker om de schotel te draaien.

2. Ik ken je decoders niet maar kan je daarmee een blind scan doen. Gewoon scannen zonder frequenties in te geven.
Bij Lyngsat kan ik op de door jouw genoemde frequenties geen zenders zien zitten. Geef nog eens door welke FTA zenders je wel kunt ontvangen op de beide posities. (maar nu wel je schotel draaien en de sat laten hangen, he)

3. Van de sats willekeurig een paar FTA zenders:
- Op 19,2E 11973V(ertikaal) zitten Viva Deutsland en MTV Deutsland.
- Op 15,8E 11046H(orizontaal) zitten N 24 Plus en Favoriet TV.
- Op 13,0E 11604H zitten Das Erste en Tele A

4. Op de sat positie 15,8E hangen de volgende satelieten
- Eutelsat Sesat 1
- Eurobird 16
- Eutelsat W2M

Geplaatst:

1. Ik bedoelde natuurlijk schotel, haha.

2. Ik kan geen blind scan doen volgens mij, ik kan op alle frequenties laten scannen die de receiver heeft voorgeprogrammeerd.

3. Bij Viva Deutschland en MTV deutschland, welke symbolrate moet ik dan invoeren?

Als er 27500 staat krijg ik wel signaal maar dan vindt de receiver geen zenders.

4. Ik kan alleen kiezen uit Eutelsat W2 op 16.0 E, alleen krijg ik gewoon nergens signaal. Hoe ik de schotel ook draai.. ik denk dat er iets met de receiver is.

Geplaatst:

Dat kan ik even niet volgen.

In de receiver kan ik geen zenders vast zetten denk ik, of bedoel je gewoon bij favorieten?

De schotel staat nu gericht op 13.0 E

Dan zet ik dus daarop bv. MKTV Sat in de favorietenlijst,

en vervolgens moet ik gaan draaien richting 16.0 E?

Geplaatst:

ja (als je achter de schotel staat naar links) en je moet wel de schotel ook kantelen naar voren (elevatie)

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Geplaatst:

Je moet in je ontvanger eerst de transponder ingeven met de juiste gegevens. Heb je de handleiding van je Skymaster nog?

Op pagina 19 staat beschreven hoe je handmatig de transponder kunt vastleggen. Op pagina 20 staat beschreven hoe je bij signaal op de transponder de zenders kunt zoeken (rode knop drukken)

Hoop dat dit de juiste handleiding is:

http://www.receiverwelt.de/uploads/tx_ttproductdownload/39713_DXL9400_S-T_04.pdf

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Geplaatst:

Ik ben net terug van een kennis die een werkende Eutelsat verbinding heeft. Zijn receiver heeft geen enkele problemen. Toen ik mijn receiver daarop aansloot deed hij het eerst niet en daarna uiteindelijk wel.

Nu ik weer thuis ben sloot ik de receiver aan op mijn eigen schotel en hoe ik de schotel ook draai of kantel, geen signaal.

Geplaatst:

Natuurlijk kun je wel zenders opslaan, vast zetten, in je decoders.

Het scannen van transponders is ook mogelijk. Je moet dan met de afstandsbediening de frequentie intypen dan laten zoeken en dan opslaan. Later kun je dan sorteren en favorieten maken (dit is de laatste stap).

Dan wil toch de volgende link aanbevelen:

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1182187/De_beginners_FAQ#Post1182187

Het is een hele hoop informatie, zelfs als je alleen dat leest wat in jouw situatie van toepassing is. Als je eventueel links tegenkomt naar andere sites die je wilt bewaren (alle) zet deze dan meteen in je favorieten omdat je ze later nooit kunt terug vinden.

Geplaatst:

Heb je bij jouw kennis ook kanalen gescaned van 16E? Zo ja dan een van die kanalen aanzetten en de schotel draaien. Dit is het moeilijkste deel en je moet er geduld voor hebben.

Geplaatst:

@Henrydegraaf,

Wat voor merk/type schotel en/of hoe breed/hoog heb je?

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:
Origineel bericht van: POLAKS
Heb je bij jouw kennis ook kanalen gescaned van 16E? Zo ja dan een van die kanalen aanzetten en de schotel draaien. Dit is het moeilijkste deel en je moet er geduld voor hebben.

Ok, dan ga ik dat nu proberen.
edit: Helaas, werkt niet. Ik heb de elevatie steeds iets veranderd en dan weer gedraaid, en zo verder. Helpt niet frown

Origineel bericht van: sattaz
@Henrydegraaf,

Wat voor merk/type schotel en/of hoe breed/hoog heb je?

sattaz

Ik heb geen flauw idee van welk merk de schotel is, ik weet wel dat hij ongeveer 93cm is. Het type LNB is trouwens 'Phantom Prima Universal Single LNB'.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Henrydegraaf

Ik heb geen flauw idee van welk merk de schotel is, ik weet wel dat hij ongeveer 93cm is. Het type LNB is trouwens 'Phantom Prima Universal Single LNB'.

@Henrydegraaf,

Tja, het kan aan van alles liggen...
De schotel is niet top, de lnb is wat minder of de uitrichting is niet goed.

Ook kan de skew (draaiing om zijn as) van de lnb verkeerd staan.

sattaz

Geplaatst:

Ik vermoed ook dat de LNB niet helemaal goed gericht zit.

Ook vraag ik me af of de hoogte van de schotel en LNB uitmaakt, nu is de LNB ongeveer 1 meter 60 hoog, moet dat hoger ( kan namelijk wel, is het nodig? )

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen