Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit net te bedenken dat het ook kan liggen aan de LNB in de houder. Over het algemeen kan je die naar voren en achteren schuiven. Als ik bv de Hispasat pak op de 88 Triax en schuif de LNB helemaal naar achteren (van de schotel af), dan valt ie uit de "wolk" van het geconcentreerde signaal en valt weg.

Haal ik hem naar voren (naar de schotel toe) dan is het signaal op en top.

Dit kan je al met een simpele meter (of via de signaalmeting van je satreciever) zien op de keihard binnenkomende Astra op 19,2 Oost. De ene LNB is de andere niet dus even de juiste postitie zoeken.

• Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik kan gewoon geen verklaring vinden.

Ik krijg een 'geen signaal' melding , telkens weer.

De LNB zit er wel goed in volgens mij..

edit: ik vermoed dat een boom misschien de oorzaak is. De boom is ongeveer 15 meter hoog en is ongeveer 20 meter van de schotel af, volgens de installatie assistent van SES-Astra staat 'ie dus in de weg. Dat kan ook verklaren waarom ik bijna geen kanalen heb op Astra 19.2, ik kan maar 1 zender bekijken ( iets met GOD TV ).

Hotbird daarentegen werkt wel goed, maar die zit dan ook op 13.0 en heeft geen last van die boom.

Geplaatst:

hoi,

na het lezen van je vraag op de diverse binnen en buitenlandse forums ( je engels is goed) is mijn vraag kun je schotel ook verplaatsen naar links of rechts zodat je van de boom geen last meer hebt

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Geplaatst:

Om te kijken of er niets in de weg staat kan je de handige tool gebruiken op de link die ik je per pm heb gestuurd.

Je kan door iets in te zoomen je schotel op exact het punt zetten waar je schotel zit. Door aan te geven welke satelliet je wilt ontvangen, selecteer je die in het drop-down menu.

Je zal dan een lijn zien, met hoogstwaarschijnlijk een rode label erin. Die label zet je bv boven een boom of huis en je kan zien hoe hoog dit maximaal mag zijn.

Wellicht heb je een telefoon waarom je de applicatie van de telefoon kan zetten en zo het zelfs zichtbaar op de display van je telefoon ziet.

Zoals je in de drop-down menu kunt zien zijn er satellieten genoeg en zit er hoogstwaarschijnlijk wel één tussen die in de spot van de satelliet valt (lees: dekking ook in Nederland als je in Nederland woont).

Voor frequentie ingave van een satelliet (transponder van één van de vele kanalen) kun je het beste een FTA kanaal pakken van één van deze die je terug kunt vinden op http://www.lyngsat.com

Verwacht dat het nu zeker wel gaat lukken, mocht je LNB heel zijn en je bekabeling goed is.

Als ie nl bij je kennis wel heeft gewerkt, dan is de reciever heel.

Suc6.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henrydegraaf
Ik vermoed ook dat de LNB niet helemaal goed gericht zit.
Ook vraag ik me af of de hoogte van de schotel en LNB uitmaakt, nu is de LNB ongeveer 1 meter 60 hoog, moet dat hoger ( kan namelijk wel, is het nodig? )

edit: ik vermoed dat een boom misschien de oorzaak is. De boom is ongeveer 15 meter hoog en is ongeveer 20 meter van de schotel af, volgens de installatie assistent van SES-Astra staat 'ie dus in de weg.

Het is mij niet duidelijk wat je bedoeld!
Probeer voor de duidelijkheid eens twee foto's te maken. Een van de schotel in zijaanzicht en een van de schotel met de bewuste boom erop(een beetje een rechte foto, met de horizon horizontaal).
Geplaatst:

Diezelfde kennis is nu met zijn receiver bij ons, en we ontvangen ook op zijn receiver geen Eutelsat W2 signaal. Is de LNB kapot ( terwijl we wel Hotbird kunnen ontvangen )?

er zijn nu trouwens geen obstakels meer, de schotel is verplaatst.

Geplaatst:

Je kunt nog nagaan of je wel/niet de Horizontale of vertikale transponders ontvangt.

En als je LNB kapot is zou je op Hotbird hetzelfde effect hebben als op 16E.

Geplaatst:

Ook dat kan.

Pak op de Hotbird eens de frequentie 12111 Verticaal en 12207 Horizontaal.

De andere instellingen hoef je niet te wijzigen (lees: SR-FEC)

Geplaatst:

Ik heb een beetje slecht nieuws.

Ik vermoed dat de receiver nu zelf kapot is. Ik voerde een firmware update uit en sindsdien staat overal 'Error'.

Geen goed teken, wat kan ik doen?

Geplaatst:
Ik heb een beetje slecht nieuws.
Ik vermoed dat de receiver nu zelf kapot is. Ik voerde een firmware update uit en sindsdien staat overal 'Error'.
Geen goed teken, wat kan ik doen?

@Henrydegraaf,

Op het Duitse Digitalfernsehen forum lijkt de oplossing voor jouw probleem te staan.
Kort door de bocht komt het erop neer dat je eerst "urt" moet flashen en daarna "dat" moet flashen.

Hieronder de originele Duitse tekst.

Citaat:

Ich hab hier ein Skymaster DXL 9400 slim bei dem ich die Firmeware update soll weil ... ka. weil ich irgendwie Sender nicht mehr gefunden wurden oder so ein quatsch... naja gesagt getan... ende der Geschicht, haufen ERRORS und sonst nichts.
Ich habe die HW: 8.05 und SW 5.03 folglich hat mir Skymaster die SW 5.07 vorgeschlagen und die habe ich dann auch versucht drauf zuspielen doch nun besteht jedes Menu aus ERROR ...

Was kann ich tun? Ich bitte um Hilfe

EDIT: ALLES KLAR, hat sich erledigt, mit der exe im zip archiv von skymaster muss man erst die urt-datei flashen. dazu einfach im programm bei angezeigten dateiendungen .urt wählen, wenn das gemacht wurde wieder auf .dat stellen und dann eben die dat-datei auch flaschen
also kurz
1. zip laden
2. exe ausführen
3. angezeigte dateiendungen auf .urt stellen
4. urt flashen
5. angezeigte dateiendungen auf .dat stellen
6. dat flashen
7. du haben fertig xD

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

Ik heb de receiver maar gewoon meegegeven met een kennis, we hebben nu tijdelijk een andere receiver en binnenkort kopen we een nieuwe. De Skymaster was sowieso al niet echt fijn meer te gebruiken, hij werd steeds trager.

Geplaatst:
Ik heb de receiver maar gewoon meegegeven met een kennis, we hebben nu tijdelijk een andere receiver en binnenkort kopen we een nieuwe. De Skymaster was sowieso al niet echt fijn meer te gebruiken, hij werd steeds trager.

Heb je nu wel ontvangst op 16E, de zenders die je wilde hebben?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen